Bağlan

View Full Version : Amatör Sera Çalışmam




nebula72
15-06-2017, 14:18
kısaca kendimi tanıtayım.İstanbulda yaşıyorum yaş 45.Memleket Sivas.Yılda 1-2 kez gitmeye çalışıyorum.Köyde olan evimize küçük bir sera yapmaya karar verdim.nette araştırmalarım sonucunda bu yıl pvc borulardan küçük bir sera yaptım.Annem mayıstan itibaren sonbahara kadar orda kalıyor.her yıl ona hobi amaçlı bir bahçe yapıp geliyordum.Sivasın iklim malum. sebze yetiştirmek zor oluyor.Gece ısı yaz ayında bile 8-15 derece arasında oluyor.bende bu yüzden ufak hobi amaçlı bir sera yaptım.projesini yapmak isteyenler için paylaşıyorum.
Saygılarımla.

Yer:Sivas
İlçe:Ulaş
Köy:Hacımirza Köyü
Rakım:1450m

14 boy üç çeyrek(25mm) pvc boru (1 boy=4m şeklinde satılıyor)
18 adet 75 cm 8 ve10 luk inşaat demiri
6 adet T
18 adet istavroz
14x6m sera örtüsü
50m damlama sulama borusu
300-500 lt su deposu
Su deposu damla sulama için sizin ölçülerinize göre yeteri miktarda ana kolon boru
vana kör tapa (ihtiyacınıza göre)
180cm 4 adet uzunluğunda 6x6 veya daha kalın kapı yanları
175cm 4 adet kapı iskeleti (boy)
65-75 cm 4 adet ihtiyaca göre kapı yanları
70-80 cm 4 adet isteğe göre yine6x6 veya kalın kapı alt ve üst kirişler(bizim kapı biraz büyük oldu :))
ihtiyaca göre sera ipi ve kazık
4 adet kapı için menteşe
Pvc boru makası ve kaynak makinası

Demir kazıkları 1m ara ve 3m en olacak şekilde karşılıklı yere çakıyoruz.)45-50cm kadar toprağa gömüyoruz.)
24 adet 130cm boru kesiyoruz
21 adet 100 cm boru kesiyoruz
Bunları montajlanacak şekilde yere diziyoruz.
1ve8. Sıra
130luk boru ucuna T ------->130 luk boru T------->130 luk boru ve T bağlayarak kaynak yapıyoruz.
2 ve 7.Sıralar:
130 luk boru ucuna ıstavroz------->130 luk boru İstavroz------->130 luk boru İstavroz
100cm lik borları t ve istavroz olan aralara kaynatarak ilerliyoruz.
İskeleti tamamladıktan sonra demir çubuklara geçiriyoruz.
Daha sonra kapı yerlerini ayarlayıp dikmelerin bir kısmı toprağa gömecek şekilde kapının çerçevesini hazırlıyoruz.
Demir çubukların kenarına sera naylonunu gömmek için hendek kazıyoruz.
Su borusu girişi sera dışından sera içine borunun sığacağı bir kanal kazıp boruyu hazırlıyoruz.
Naylonu çekmek ve sermek için 3-4 kişi ye ihtiyaç var zira hem gerdirip hemde toprağa gömmek gerekiyor.naylonu açarak seranın üstüne seriyoruz.naylonun uçlarını hendeğe serip üstünü toprakla kapatıyoruz.kapatma sırasında toprağın iyice çiğnenerek sıkı şekilde toprağa gömülmesini sağlıyoruz.Naylon çekildikten sonra hendek etrafına kazıklar çakıp sera ipi ile karşılıklı geriyoruz.Daha sonra kapılara kalan naylonları çakarak kasaya montajlıyoruz.
seranın dışı bittikten sonra su deposu ve seraya giriş bağlantısını yapıyoruz.
Daha sonra içerde depodan gelen ana boruya damla su girişleri yapıyoruz(ben 5 sıra yaptım) 4 sırada olabilir.bu girişlerden damla su boruları döşeniyor...Damlama araları 55 cm olarak yaptım.
Amatörce yaptığım çalışma bu şekilde.
Son resim dronla çekildi.Birazda zevki olsun işin :)




nebula72
15-06-2017, 14:22
son 2 resim

kiziltan
15-06-2017, 17:12
Bu seranin oralarin ruzgar ve ozellikle karina dayanacagindan emin misiniz ?

nebula72
15-06-2017, 20:16
Bu seranin oralarin ruzgar ve ozellikle karina dayanacagindan emin misiniz ?

zaten eylülde naylonu sökücez.eylüle kadar büyük fırtına çıkmazsa götürür.rüzgar içinde extra iplerle gerdim.Allah kerim..

Erdal Hoca
15-06-2017, 22:19
Hayırlı olsun, takipteyim ;)

latif.07
16-06-2017, 02:16
Seranız hayırlı olsun ;)

Bu sezonu bu sera ile belki geçirebilirsiniz ama gelicek sezona 1e1 veya 2 ye 2 profil borudan yaparsanız daha dayanıklı ve saglıklı olur düşüncesindeyim. Plastik boru kullanmanız sağlıklı olmamış gibi en azından bu kadar büyük bir sera için iskeletin plastik borudan yapılması biraz da olsa riskli. Sera büyüdükçe dayanıklılıgı azalır yani plastik borular uzadıkca dayanıklılıgı azalır ve esneme payı artar ve sera rüzgarda yıkılabilir.
Nasıl anlatıcam bilmiyorum ama mesela arabalar hızlandıkça hafiflerler veya uçaklarda hızlandıkça yükselirler bunun nedeni arabanın motor kaputu tavan bagaj yüzey alanlarının alt tarafına oranı daha fazla olmasıdır rüzgarın temas ettigi yüzey alan arttıkça o bölgede basınç düşmesi olur hızlı rüzgarlarda sizin seranızın üst tarafının yere oranla yüzey alanı büyük oldugu için seranın üstünde basınç düşmesi olur naylonunuz yırtılır ya da sera yerinden kalkar o yüzden demirden yapılsaydı en azından sera böyle riskli bir durumda yıkılmaz sadece naylon masrafı açardı ama sizin seranız plastik boru ve bu serada yıkılma ya da uçma tehlikesi var.

nebula72
16-06-2017, 07:29
Seranız hayırlı olsun ;)

Bu sezonu bu sera ile belki geçirebilirsiniz ama gelicek sezona 1e1 veya 2 ye 2 profil borudan yaparsanız daha dayanıklı ve saglıklı olur düşüncesindeyim. Plastik boru kullanmanız sağlıklı olmamış gibi en azından bu kadar büyük bir sera için iskeletin plastik borudan yapılması biraz da olsa riskli. Sera büyüdükçe dayanıklılıgı azalır yani plastik borular uzadıkca dayanıklılıgı azalır ve esneme payı artar ve sera rüzgarda yıkılabilir.
Nasıl anlatıcam bilmiyorum ama mesela arabalar hızlandıkça hafiflerler veya uçaklarda hızlandıkça yükselirler bunun nedeni arabanın motor kaputu tavan bagaj yüzey alanlarının alt tarafına oranı daha fazla olmasıdır rüzgarın temas ettigi yüzey alan arttıkça o bölgede basınç düşmesi olur hızlı rüzgarlarda sizin seranızın üst tarafının yere oranla yüzey alanı büyük oldugu için seranın üstünde basınç düşmesi olur naylonunuz yırtılır ya da sera yerinden kalkar o yüzden demirden yapılsaydı en azından sera böyle riskli bir durumda yıkılmaz sadece naylon masrafı açardı ama sizin seranız plastik boru ve bu serada yıkılma ya da uçma tehlikesi var.


bu seneyi geçirsinde seneye artık biraz daha sağlam yaparım.şimdilik sorun yok.sadece 3-4 ay kullanılacağı için kolaya kaçan bi çalışma oldu.

bahçe heveslisi
01-09-2017, 23:58
tebrikler, amatör bir çalışmaya göre gayet güzel bir sera...

nebula72
06-09-2017, 08:13
****** sera beklediğimden verimli oldu.rüzgar vs gibi durumlardan da etkilenmeden durdu. Allah ömür verirse seneye biraz daha sağlamlaştırıp kullanmaya devam edeceğiz.