![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu.
|
Sn.Elif Aydìn bir onceki sene paylasim yaptiysa alabiliyor.Yani 2 sene ust uste paylasim yapmadan alamiyor.Benim ônerimde sadece ilk senesinde almasì.. Kural hem pratiklesir eminim cogu kisinin kafasi karisiyordur...hemde daha fazla kisi ûretime katkida bulunur bu amacla katìlmayanlar da elenir dûsüncesiydeyim.. Aman ben tohumu paylasayim da ne yaparsa yapsìn dusuncesinde olanlara da saygì duyarim..sonucta emek de onun tohum da ![]() |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Sonuçta hibrit fideler alıp, ekebilirler. Bunu da istemeyiz değil mi ? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu.
|
Sn.Portakal rengi bizim bu ônerilerimizi ceza degil de tedbir olarak gormeniz gerekirdi oncelikle onu soyleyim.Kimse emeginin bosa gitmesini istemez.Neden benim ya da bir baskasının onca emekle elde ettigi tohumu kiymet bilmeyen ellerde olsun ki?Tabir caizse yerli tohum diye ölen kac kisi taniyorum o kadar onemsiyor yani...Boyle bir kisinin tohumu aldigini dusunun ekip cogaltip tekrar etkinlige katilacak biz yine zorlamamis oluyoruz bu durumda... Bu kurallarla faydasiz insanlari elemis olacagiz.Zaten yerli tohumunda bilincinde olmayan kisi ekecekse yine gidip hazır tohum alip eker.Mecburiyet ayrìdìr bulamamistir alir.Mesela ben nerdeyse 5 srnedir hic tohum almiyorum..Kendi urettiklerimden takasla edindiklerimden hep..Alma ihtiyaci duymuyorum ve eksik olsa da alasìm gelmiyor artik... Bunun bilincinde olmayan kisi zaten onemsemez surdan birkac cesit bedava kapiyim derdinde olur dusuncesindeyim.Iste biz bunlari eleme derdindeyiz.Tohumun degerini bilen kisilerde cogaltma ve paylasma çabasında olurlar...Bunlarda belli ediyorlar kendilerini..Insallah dusunduklerimi dogru ifade edebilmisimdir ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-05-2019
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 127
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
![]() |
|
|