26-03-2006, 18:33 | #1 |
agaclar.net
|
Ahşap oyma ve heykel için uygun ağaçlar
Heykel için kullanılabilecek ağaç cinsleri hangileri? |
29-03-2006, 18:21 | #5 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-03-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 6
|
****** ahşabı işleye bilen biri sizlere yanit verebilir |
29-03-2006, 18:22 | #6 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-03-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 6
|
yani bir marangoz hz isanın izinden yürüyoruz. |
29-03-2006, 18:28 | #7 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-03-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 6
|
evet arkadşımız heykel için iyi bir örnek verdi ıhlamur.yumuşak ve işlenmesi kolay bir agaçtır iç mekanlarda tercih edilir .oyma ve kabartma masif mobilyada kullanılır işlendikten sonra durdukça sertleşen bir yapısı vardır |
07-04-2006, 15:50 | #8 |
Ağaçsever
|
İşlendikten sonra çatlamayan, boya veya vernikten sonra deforme olmayacak yapıda , iklim ve hava şartlarında değişmeyecek,çalışmıyacak. Kolay işlenebilen , kırılgan yapıda olmayan. Tam emeğinizin sonunda sizi kemirtmek zorunda bırakmayacak. Yani kısaca birinin uygun gördüğü başkasına uymayabilir.Ihlamur yumuşak olmakla birlikte, çatlayabileceğini de düşünmekteyim. Düzenleyen c.özdemir : 07-04-2006 saat 17:37 |
07-04-2006, 18:42 | #9 |
agaclar.net
|
Her ağacın işlenmeye dair özelliklerini ayrıntılı yazacak birini arıyordum Siz başlayın; aklımızdakileri, yazılanlardan sonra (eksik kalırsa) sorarız... |
07-04-2006, 20:35 | #10 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
öncelikle her ağaç çatlayabilir deforma olabilir.. bunun dışında ıhlamurdan çokça heykel yapmış biri olarak işlemeye en uygun ağaçlardan biri olduğunu söyleyebilirim.yumuşak olduğu için rahat oyulur.kolay kırılmaz.dayanıklıdır. esas önemli olan ağacı yontmaya başlamadan önce kuru olmasıdır.yaş yontulan ağaç kurudukça çatlamalar yarılmalar gösterebilir.on seneden eski ıhlamur işlerimin çatlama göstermeden sağlam durduğunu biliyorum. kestane ve cevizde çok uygundur işlemeye dayanıklıdır. hangi ağaç olursa olsun ilk dikkat edilecek şey kuru ağaç olmasıdır. |
07-04-2006, 20:40 | #11 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
kestane ağacının kendine özgü dokusu heykele farklılık kazandırıyor.zamanla renk değişimleri gösteriyor dokular .daha ilginç oluyor. ceviz başlangıçta açık renkliyken giderek koyulaşıyor.işlemeyi en sevdiğim ağaç buna karşılık kırılmalara direnci az heykelde.dikkat istiyor. zeytin hem dokusu hem işlemesi çok güzel bir ağaç bitirdiğim işlere vernik atmıyorum çok parlak mobilya gibi oluyor. çok gerekliyse gomalak vernik kullanıyorum. parafin emdiriyorum ben. bittikten sonra mat bir görüntü kazandırıyor. |
07-04-2006, 21:18 | #12 |
Ağaç Dostu
|
Ağaç malzemeden küçük aletler ve heykelcikler yapan birisiyle tanıştım bir kaç ay önce. Benden ardıç odunu istedi. Ardıç odununu işlemek için biraz zor olmaz mı? Gerçi Bir ardıç bulup gideceğim yanına ama önce ormanda kurumuş veya devrilmiş bir ardıç ağacı bulmam gerek. |
07-04-2006, 21:31 | #13 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
hiç ardıç yontmadım açıkçası ..nasıl olur bilmiyorum.ama Murat heykellerini doğadan topladığı ağaçlardan yapar. çoğunun hangi ağaç olduğunu anlaması bile zor oluyor. şimdiye kadar yontmaktan ötürü bir sorunu olmadı.ağacın sert olması her zaman o kadar zorluk çıkarmıyor.kavak yumuşak ,ama yontması hiç de kolay değil. |
08-04-2006, 13:40 | #15 |
Ağaçsever
|
Belki de ,ağacın sonradan şekil değiştirmesi,çatlaması veya renk farklılığı oluşması ayrı bir güzellik oluşturur.İlla fırınlı olacak diye de diretmemeli. Memet bey "Murat heykellerini doğadan topladığı ağaçlardan yapar." demekle Sanat eseri; yoğrularak oluşturulur, eser ortaya çıkar ve sonra sanat eseri kendini oluşturur ;yani ,(ağaç heykeller için ) zaman ve şartlar ile kendi biçimine yol alır diyebilirmiyiz. **** yaptığınız eserlerden böyleleri var mı.?Yapıyorsunuz , bir müddet sonra kendi şekil , renk vs. değişimi ile başka bir hal alıyor. |
08-04-2006, 17:44 | #16 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
metal **** çaurdan yaptıklarımı bir yana koyarsak.. ağaçtan başladığım hiç bir heykel benim istediğim gibi bitmedi. bir bakıyorsun işler ağacın istediği gibi olmaya başlamış.. malzemenin kendine özgü karakteri işin içine girmeye balıyor. renk zaten hangi ağaç olursa olsun zamanla farklılaşıyor .kaçınılmaz. bunun dışında formda kendiliğinden değişimler ,**** deformasyon ,çatlama yarılmalar bugüne kadar olmadı yaptığım işlerde ben kereste olarak alıyorum ağaçları..son zamanlarda çoğunluk ceviz **** kestane..Murat doğadan bulduğu dal **** gövdeleri şekillendiriyor. genelliklede bulduğu gözdenin biçimini koruyarak. |
08-04-2006, 17:47 | #17 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
yazdıklarımı okumadan yolladım bir sürü yazım hatası yapmışım sonra farkettim. çam dışında her ağaç fırınlanmıyor zaten. bu yüzden kereste kullanılacaksa kuru ağaç seçmek uygun(**** yeterli) buluntu ağaçlar zaten yeterince kurumuş oluyor. |
05-08-2006, 11:50 | #18 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
soru
değerli arkadaşlar bana ağaç oymada kullanılan oluklu iskarpela gerekiyor. internet aramalarından bir sonuca varamadım. lütfen oluklu iskarpela temin edeceğim bir adres bilen varsa bana gönderebilirse sevinirim. |
07-08-2006, 12:21 | #20 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
memet bey sivas'tayım.buralarda sormadığım yer kalmadı desem yeridir.yardımcı olabilirseniz sevinirim |
07-08-2006, 13:14 | #21 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
en iyi bıçaklar Maraşta yapılıyor.ağaç heykel bölümünde bıçak konusunu görüşmüştük. sanıyorum ben orda Maraşta ki bıçakçının adresini vermiştim(aslında osmanlı çarıkçısıda, bıçakçı akrabası).. siz bakın foruma bende arayayım bu arada nereye yazmışım diye. hangi amaçla kullanmayı düşünüyorsunuz bıçakları.Çünkü biçim ve boy bakımından amaca göre farklar olacaktır. |
07-08-2006, 13:54 | #22 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Ağaç Heykel burada bıçakları yapan ustanın adresini vermişim.. |
08-08-2006, 01:27 | #23 |
bekir guren
Giriş Tarihi: 26-06-2006
Mesajlar: 19
|
heykel benim için şuanda zor ama işlemeyi ençok sevdiğim zor ve zahmetli olması haricinde işlerken zevk veren kökler. lif dokusunun sıklığı ve hareketliliği hoşuma gidiyor. sonuç mükemmel ve dekoratif. cila ve boyaya karşı çok duyarlı ve çok güzel tutuyor. geleneksel reçine ve ispirto tekniği ile alınan sonuçların keyfine diyecek yok. çok iyi bıçaklara ihtiacı var aksi halde işlenmesi imkansız kadar zor. |
08-08-2006, 12:46 | #24 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
memet bey ben geleneksel ağaç oyma işlerinde kullanmak için arıyorum.düz iskarpela sıkıntı değil ama oluklu bulamıyorum.verdiğiniz adresi buldum telefonla görüşeceğim.sizde resimli örnekleri varsa memnun olurum.boyut olarakta sapla beraberyaklaşık 30 cm civasrında oluyor. |
08-08-2006, 15:35 | #25 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
aradığın ıskarpelaları bulacaksın bu durumda Maraş ta.ağaç heykel bölümünde kullandıklarımın resmini ekledim. orda büyük boy olan ıskarpelaların hepsi Maraş bıçakları.ayrıca isteğe görede yapabileceklerini konuşmuştum ben zamanında. |
10-08-2006, 14:52 | #26 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
memet bey ben eklediğiniz resimleri göremedim.kusura bakmayın nasıl ulaşabilirim. |
10-08-2006, 15:58 | #27 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
burdan görebilirsiniz. büyük olan bıçakların hepsi Maraş bıçakları. herbirinin ayrıca numaralı olarak büyük,küçük olanları var. Düzenleyen memet : 10-08-2006 saat 15:59 Neden: yanlış yazmışım |
19-08-2006, 17:30 | #28 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
memet bey teşekkür ediyorum. aradığım tam olarak resimlerdeki ebatlarda iskarpelalar.bu konuda verdiğiniz telefon numarasında iletişim kurmalıyuım galiba.sağolun... |
19-08-2006, 17:38 | #29 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
evet ben konuştuktan sonra her modelden birer tane yollamışlardı bana. ayrıca hepsinin de numaraları var genişi darı biçiminde. artık onlarla konuşursunuz ayrıntıları. bıçakları alınca yaptığınız işleri örnekleyerek foruma katılmanızı bekliyoruz... |
20-08-2006, 19:17 | #30 |
crows34
Giriş Tarihi: 05-08-2006
Mesajlar: 12
|
sağol memet bey.tabiiki sizlerle paylaşmak ve fikirlerinizi almak benim içnde önemli.tekrar teşkkür ediyor ve iyi çalışmalar diliyorum |
|
|