23-02-2013, 20:57 | #1 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-10-2011
Şehir: İzmir
Mesajlar: 935
|
Espalier (İki-boyutlu ağaç tekniği)
Espalier İki-boyutlu ağaç tekniği Espalier tekniği romalılarca başlatıldı. Avrupalılar bu tekniği ortaçağda surlar içinde meyve ağacı yetiştirmek için geliştirdi. Duvarları dekore etmek için diplerine yassı ağaçlar diktiler. Espalier bahçivanlıkta ağaçsı bitkilerin budama ve dalların bağlamasıyla iki boyutlu ağaçların elde edilmesine denir. Ağaçlar tek düzlemde yetişir, şekli çoğunlukla çevredeki dokular belirler; çit, duvar veya pergola. Espalier dekoratif amaçlı değil, aynı zamanda alanın sınırlı olduğu bahçeler için idealdir. Ilıman bir iklimde, daha fazla güneş ışığı yansıtmak ve geceleri ısıyı korumak, sıcak iklimlerde güneş ışığını absorbe etmek için kullanılırlar. Bu eğitim biçimi merkezi bir kök ve tüm dalların aynı düzlemde eşleştirilmiş yatay bir dizi oluşturmasından ibarettir. Yatay dallanma çoklu seviyelerde şekillendirilmiş olabilir. Espalier, normal boyutlu ağaçlar için kullanılsa da, cüce veya yarı bodur ağaçlarda da kullanılabilir. |
14-04-2013, 06:53 | #3 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-10-2011
Şehir: İzmir
Mesajlar: 935
|
Şahane. Hangi serada çektiniz acaba? |
14-04-2013, 07:18 | #4 |
Ağaç Dostu
|
Maalesef yakınlarda bir yer değil sayın FatihBahce. Amerika'da Seattle yakınlarında bir sera. Göz atmak isterseniz bu geziden notları ve fotoğrafları foruma eklemiştim: http://www.agaclar.net/forum/bitkile...alar/29775.htm |
14-04-2013, 07:55 | #5 |
Ağaç Dostu
|
merhaba, Bizim bulunduğumuz bölgede halka açık bir gezi bahçesinde bu espalier şekilli ağaçlardan var, bahçe duvarları bunlarla çevrili. Ağırlıklı olarak meyve ağacı var benim gördüklerim elma armut kırmızı erik ve ayva idi, birkaç sarmaşık da vardı kışın da gezdim şekli daha güzel görünüyor ilk fırsatta fotoğraflarım. her yıl yeni birşeyler dikiyorlar, bizede gidip gezmek kalıyor..bu şekli nasıl verdiklerini hep merak etmiştim demek böyle imiş teşekkür ederim. sevgilerimle |
Etiketler |
espalier, iki-boyutlu ağaç tekniği |
|
|