agaclar.net

agaclar.net (http://www.agaclar.net/forum/)
-   Fotoğraf (http://www.agaclar.net/forum/fotograf/)
-   -   Doğa fotoğrafçılığı ve önemli fotoğraf kuralları (http://www.agaclar.net/forum/fotograf/219.htm)

malina 17-03-2005 11:45

Doğa fotoğrafçılığı ve önemli fotoğraf kuralları
 
FIAP Doğa Fotografı Tanımı

Doğa fotoğrafı, doğal bir yaşam alanı içindeki canlı, evcil olmayan hayvanlar ve tarımsal olarak yetiştirilmeyen bitkileri, jeolojik oluşumları ve böceklerden buzdağlarına kadar, doğal sürecin geniş çeşitliliğini tanımlar.
Evcil, kafes içinde saklanan veya her türlü yöntemle özgürlüğü kısıtlanmış hayvanlarla tarımsal olarak yetiştirilen bitkilerin fotoğrafları, doğa fotoğrafı olarak değerlendirilemez.
İnsanlar tarafından değişikliğe uğratılmış bir çevreye uyum sağlamaya çalışan baykuş ya da leylek gibi canlıların oluşturduğu doğa konularıyla; kasırga ve med-cezir dalgaları gibi çevreyi tekrar eski haline dönüştürmeye çalışan doğal güçlerin izlerini taşıyan görüntülerde, insan unsuru en az düzeyde olmak şartıyla kabul edilebilir.
Hangi fotografik araç kullanılırsa kullanılsın, orijinal görüntü fotoğrafçı tarafından çekilmiş olmalıdır. Orijinal görüntüye yapılacak her türlü müdahale ve değişiklik, hataların hafif bir rötuşu ile sınırlı olup, orijinal görüntünün içeriğini değiştirmemelidir.
Yukarıdaki şartlar yerine getirildikten sonra, tüm doğa fotoğraflarında artistik becerinin en üst düzeyinin kullanılması için her türlü çaba gösterilmelidir.

FIAP Doğa Fotografı Tanımının Amacı
FIAP doğa fotoğrafı tanımının amacı, bitki örtüsü, hayvanlar ve jeolojik oluşumların insan tarafından oluşturulmamış ve insan izi taşımayan doğal bir ortamda fotoğraflanmasını teşvik etmektir. Bu sebeple içinde insan ve çevresinin izlerini taşıyan hiçbir fotoğraf mükemmel olarak kabul edilemez. Bununla birlikte tanımın amacı, insanlar tarafından yapılmış olabilecek bir patikadan geçmekte olan vahşi bir hayvan örneğinde olduğu gibi, önemsiz kabul edilebilecek insan izlerinin de kabul edilmeyeceğini kasdetmez. Amaç fotoğrafçıların bitki örtümüze, hayvanlarımıza ve jeolojik oluşumlarımıza saygı göstermelerini ve insan izlerini ortadan kaldırmak ya da hiç olmazsa bunları en aza indirgemek için fotografik becerilerini kullanmalarını teşvik etmektir. Bir çok durumda, netleme yaparken seçici davranmak, fotoğraf makinasının bakış açısını değiştirmek gibi yöntemlerle bu koşullar sağlanabilir.
Amacın sadece fotoğrafların sergilenmesiyle ilgili sınırlar tanımlamak değil, fakat özellikle fotoğrafçıların doğal dünyayı duygu, hassasiyet ve gerçeklikle kaydetmelerini özendirmek olduğu hatırlanmalıdır. Kaybolmakta olan şeylerin acilen kaydedilmesi gerektiğinden dolayı ,bunu teşvik etmeliyiz. Amacımız doğa konularını görüntülemek ve insanlarla, onlara özgü ortamların görüntülerini de başkalarına bırakmaktır.

Bazı fotoğrafçıların kendi çevrelerinde zaten bu konuları görüntülemeye hazır vaziyette bulmaları avantajına sahip olduklarını biliyoruz, ancak bu durum fotoğrafçılığın her dalı için sözkonusudur. Bazıları özel olayları, manzaraları ya da insanları fotoğraflamak için uzun mesafeler boyu seyahat ediyorlarsa, bu durum doğa konuları için de geçerlidir.


Etik Kurallar
FIAP Doğa Komisyonu bir yandan detaylı talimatların önemini gözetirken, diğer yandan tüm güzel kuralların üzerine inşa edilmiş olduğu temel prensipleri, basit ve açık bir şekilde ifade etmenin de gerekli olduğu düşüncesindedir. Bu prensiplerin kısaca hatırlatılmasının daha kolay dikkat çekeceğine ve becerilerini doğal dünyaya uyarlayan tüm fotoğrafçıların da, sorumluluklarının zaten bilincinde olarak bunlara uyacaklarına inanıyoruz.
Aşağıdaki üç nokta tüm doğa fotoğrfaçılarının davranış biçimlerini üzerine kuracakları temeli oluşturmaktadır.

1. Özellikle de nadir bulunan ve soyu tehdit altındaki türler sözkonusu olduğunda konunun zenginliği, fotoğrafın zenginliğinden daha önemlidir. Bu durum, özünde hem jeolojik hem de biyolojik konuları kapsar.

2. Yerel ya da ulusal doğayı koruma şartları varsa, her koşulda bunlara uyulmalıdır. Bu şart, gerekli olduğunda giriş izinlerinin alınmasını, eğer işaretlenmiş ise izlenecek patika ve yol güzergahlarına uyulmasını kapsar.

3. Tüm durumlarda en yakın çevre ve bazı hallerde de daha geniş bir ekolojik alan, türlerin yaşamlarını sürdürebilmeleri için bozulmadan bırakılmalıdır. Fotoğrafçılar onları görüntülemeden önce hassas yaşam biçimlerinin ihtiyaçları konusunda bilgi, sahibi olmalıdırlar. Sonuç olarak, fotoğraflanan bitkilerin etrafının düzenlenmesi, kuş çekimlerinde içine saklanılacak sabit barınak kullanılması ve benzeri, ortama müdahaleci faaliyetler, en az düzeyde tutularak dikkat ve sağduyu yoluyla gerçekleştirilmelidir.

Sonuç
Yaşayan organizmalar, herhangi bir kendine özgü ekosistemde bulunan türlerin hem kendi içinde, hem de türler arasında birbirlerine bağımlıdırlar. Doğal çevreler hayatta kalabilmek için içerdikleri tür ve birey sayısına bağlıdır. Bazı durumlarda bu dengeye en ufak bir müdahale dahi ,bir ya da birden fazla tür için felaket anlamına gelip, yeri doldurulamaz genetik kayıplara yol açabilir.
İnsanlığın gelişme süreci içerisinde doğal mirasımıza verdiğimiz zararın çok fazla acısını çekiyoruz. Bırakalım da fotoğrafçılar kayıplarımıza yenilerini ilave etmeksizin gelecek nesiller için bir şeyler kaydetsinler.

Çeviren: Nedim SİPAHİ
www.fotograf.net

malina 17-03-2005 11:50

Sanırım ben yazılandan biraz daha fazlasını istiyorum..

"Kaybolmakta olan şeylerin acilen kaydedilmesi gerektiğinden dolayı ,bunu teşvik etmeliyiz. Amacımız doğa konularını görüntülemek ve insanlarla, onlara özgü ortamların görüntülerini de başkalarına bırakmaktır."

Belgelemenin ötesinde, gelecek nesillerin sadece fotoğraflara bakarak öğrenmek zorunda kalmamaları için, koruma çalışmalarına (elinden geldiğince) katılması gerektiğini düşünüyorum. Bununu nasıl yapılacağı ayrı tartışılır. Ama, amaçlar içine alınması gerekiyor...

Cihangir 05-05-2005 23:13

Fotoğraf Çekiminde 10 Altın Kural
 
Bir Fotoğraf Çekerken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Altın Kural

Said Erdoğan - 15 Eylül 2003, Pazartesi http://www.pclabs.gen.tr/hw/article.asp?id=340
__________________________________________________ _______


İster dijital, isterse kimyasal (analog) fotoğraf makinesi olsun, aslında fotoğrafı çeken cihaz değil, fotoğrafçının kendisidir. Bir fotoğraf, alelacele ve düşünmeden çekilmemelidir. En azından, mümkün olduğunca kafa yorularak çekilmelidir. Yani bir fotoğrafçı, çerçeveyi önce kafasında çekmeli, varsa senaryosunu oluşturmalı, ışık şartları ve zamanlamasını yapmalı ve ondan sonra deklanşöre basmalıdır.


1. Işığa Dikkat Edin
Işık, bir fotoğrafçı için hemen hemen herşeydir. Bu sebeple fotoğrafçılar birbirlerine iyi dilekte bulunurken "ışığınız bol olsun" demektedirler. Tıpkı bir denizcinin diğerine "rastgele" demesi gibi.
Bir fotoğraf, özel olarak aksi istenmiyorsa, yeteri kadar ışık almalıdır. Işığın fazla olması, "patlama" tabir edilen duruma yol açar yani fotoğrafın belli kısımlarında renkler fazla açık olur, hatta o bölgedeki detaylar kaybolur. Eskiler buna "filmi yakmak" derler. Fotoğrafçılık evrensel dilindeki tanımı ise "overexpose" olarak bilinir. Yani fazla pozlama. Bir fotoğraf sadece çok ışık aldığında bozulmaz, az ışık alınca da bozulur. Buna da eksik pozlama anlamında (underexpose) denir. Oysa fotoğrafın en iyi hali, ışığı en güzel almış halidir. Ne çok fazla, ne çok az. Bazen ışığı bilerek azaltıp/artırarak efektler yaratılabilir.
Özetle ışık çok önemli bir konudur. Gündüzün en güneşli saatlerinde fotoğraf çekmek pek doğru değildir örneğin. Zira bazı bölgelerde güneşin oluşturduğu patlamalar, bazı bölgelerde de keskin ve karanlık gölgelerin oluşturduğu eksik pozlamalar oluşacaktır.
İdeal fotoğraflama saatleri, gün ışığı için ikindi suları diyebiliriz ama bu çok genel olur. Bununla birlikte akşam saatlerinde gün batımında çekilen fotoğraflar, ilginç bir ambiyans sunabilir. Yani ışığın seçimi, tamamen fotoğrafçının "ne yapmak istediğine" bağlıdır.

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image001.jpg

Işığı doğal yollardan azaltamıyorsak, makinenin pozlama süresi ve diyaframı ile oynayarak azaltabiliriz. Bazen güneş ışığı bile doğal yollardan azaltılabilir. Örneğin güneşin bulutların arasına girmesi beklenerek, daha hoş bir ışık ortamı sağlanabilir veya hoş gölgeler/ışıklar oluşturabilecek yansıtıcı veya şemsiyeler kullanabiliriz.

__________________________________________________ ______________

2. Kompozisyonu Sadeleştirin

Bir fotoğrafta kompozisyon yani çerçevelenen kesim, ne kadar az objeden oluşursa, o kadar temiz bir görüntü oluşur ve fotoğraflanan obje, daha öne çıkar. Buna karşılık çerçevedeki yabancı ve gereksiz unsurlar fotoğrafın değerini düşürüp, izleyicinin dikkatini dağıtır.
Bu sebeple, özel olarak istenmiyorsa, kompozisyon, mümkün olan en sade halindeyken çerçevelenmelidir. Günümüz dijital dünyasında bu konuda avantajlıyız. Bir foto editing programı ile, kompozisyonu dilediğimiz gibi sadeleştirebilirz. Ama doğal sadelik, en hoş fotoğrafların çıkmasını sağlar.

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image003.jpg

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image004.jpg

__________________________________________________ ______________

Cihangir 05-05-2005 23:17

3. An’ı (Hareketi) Yakalayın

Eğer hareketli bir obje çekiyorsak, onun en etkileyici, zirvedeki hareketini fotoğraflamak gerekir. Örneğin bir çocuğun topa vurduğu anı düşünün. İşte o anı fotoğraflamak, topu ayaktan çıkarken fotoğraflayabilmek zordur ama en güzel sonucu verir. Bu bazen top oynayan bir çocuk, bazen suya atlayan bir kurbağa, bazen de uçan bir kuşun avına dalışı olabilir. Fakat unutmamak gerekir ki, bu çok iyi bir zamanlama gerektirir.

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image005.jpg

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image006.jpg

__________________________________________________ ______________

4. Gerektiğinde, Karede Canlı Bulundurmaya Özen Gösterin

Bir fotoğraf karesi, içinde bir canlı ve özellikle insan varsa, daha etkili olmaktadır zira o canlı/insan, o fotoğrafın konusunu oluşturmaktadır. Örneğin bir gün batımını düşünelim. Gün batımında harika bir kızıllık, bir kayaların üzerinden denizi gören bir mekan, hoş bir ağaç var ve bunu fotoğrafladınız. Gerçekten etkileyici olur ama bu fotoğrafı çok daha etkileyici kılmak isterseniz, o gün batımında yalnız başına bir adamın uzaklara bakışı veya el ele tutuşmuş iki sevgilinin birbirlerine yaslanmasını fotoğraflamalısınız. Böylece, harika bir silüet elde etmiş olursunuz.
Bir fotoğrafı olduğundan daha güzel hale getiren objeler genelde insanlar ve şirin canlılardır. Örneğin yavru bir kedi veya köpek, büyük bir kedi veya köpekten daha etkili sonuç vermektedir. Keza şirinlik, iticilikten daha fazla "atmosfer" katar fotoğrafa.
Eğer insan objesi konusunda sorun yoksa, en güzel sonuçları almak için çocuklar veya kadınlar kullanılabilir. Gün batımında ufka bakan bir erkek mi, yoksa saçları uçuşan bir kadın mı o fotoğrafı daha güzel yapar?
__________________________________________________ ______________

5. Objeleri Çerçeveye Yerleştirin

Bir karede objeler, merkeze yerleştirilmezse, genelde daha etkili sonuçlar alınır. Bir açıklaması yok ama bu durum böyle nedense. Çoğu kez merkeze yerleştirilen bir küçük obje, kenarlara yerleştirilmiş bir objeden daha banal durur.
Fotoğrafçılıkta "altın noktalar" denen bir kavram vardır. Buna göre vizörden gördüğünüz bir çerçeveyi baz alalım. Bu çerçeveyi yatayda ve dikeyde üç parçaya bölecek şekilde, aşağıdaki gibi tanımlayalım.

Yukarıdaki tabloda elipslerle belirtilen alanlar, altın noktalar olarak bilinir. Objeyi bu noktalardan bir tanesine denk gelecek şekilde konumlandırmak ve öyle çerçevelemek daha hoş bir kare sunar. Eğer objemiz biraz uzunsa, bunu elipsler arasında bir doğru gibi kullanmak da, çok hoş sonuç verebilir. Eğer bir obje çok kıyıda kalmışsa, hoş görüntü olmaz, benzer şekilde tam ortalanmış görüntü de pek hoş durmamaktadır. Eğer obje bir yöne hareketliyse, onu, "önü açık" şekilde fotoğraflamak daha doğrudur. Örneğin sağa doğru giden bir gemiyi, soldaki elipslerden birisine yerleştirmek ve önünde açık bir alan bırakmak, fotoğrafa boyut katar.
http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image008.jpg

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image009.jpg

Cihangir 05-05-2005 23:26

6. Objeye (Gerektiği Kadar) Yaklaşın

Bir fotoğrafı çekerken, ona mümkün olduğu kadar yaklaşmak gerekir. Bunu bazen zoom ile, bazen de fiziksel olarak yaklaşmak suretiyle yapabiliriz. Yaklaşmaktaki amaç, objeyi mümkün olduğunca öne çıkararak, onun detaylarını sunmak olmalıdır. Tabi bunu yaparken, objenin dibine girip, kompozisyonu bozmadan yapmak da çok önemlidir.

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image010.jpg

__________________________________________________ ______________

7. Açı Belirleyin

Fotoğrafları genelde "gözümüzün gördüğü" açıyla çekmek daha doğrudur ama bazen çok ilginç fotoğrafları, değişik açılarla çekmek, çok sempatik sonuçlar yaratabilir. Örneğin burnunu objektife uzatmış bir köpek veya kafasından aşağıya doğru çekilen bir insan gibi... Bu tip açılandırmalarda, biraz dikkatli olmak gerekir. Açı yakalamak adına, fotoğrafın havasını mahvetmemek, sempatikliği yoketmemek, anlaşılabilirliği bozmamak gerekir.

__________________________________________________ ______________

8. Ön ve Arka Fonları Doğru Seçin

Fotoğraftaki objeye ön veya arka fon sağlamak, o fotoğrafa derinlik katar. Genellikle arka fonu değiştirme şansımız olmaz ama ön tarafa birşeyler katabilme şansımız olur (bulunduğumuz noktayı değiştirerek). Bu da fotoğrafa bir derinlik katacaktır. Örneğin dalların arasından çekilen bir binayı düşünün. Önde sağ ve solda **** yukarı ve aşağıda yer alan ve varlığı çok öne çıkmayan dallar, asıl objeye bir yönlendirme yapacak, fotoğrafa üç boyutlu bir hava katacaktı

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image011.jpg
__________________________________________________ ______________

9. Gerektiğinde Flaş Kullanın

Flaş, her zaman gece veya düşük ışıkta kullanılmaz. Bazen güneşin çok yoğun olduğu zamanlarda da flaş kullanmak iyi sonuç verebilir. Buna dolgu flaşı denir ve amacı kareyi aydınlatmaktan ziyade, az bir ışık etkisiyle, gereksiz gölgeleri yoketmektir.
Dolgu flaşı kullanmak gerçekten çok zor bir konudur. Öyle "patlatayım flaşı" demekle olmaz. Bunun için pozlama ayarlarının doğru yapılması gerekir aksi takdirde, zaten çok aydınlık olan görüntü, bu sefer bembeyaz çıkabilir ve fotoğraf bazen "overexpose" olabilir. Unutmamak gerekir ki, dolgu flaşının anlamı, gölgeleri aydınlatıp, oradan da detay almak ve yüksek ışıktaki kontrast fazlasını düşürmektir.

http://www.pclabs.gen.tr/guides/imaging/1/image012.jpg

Farklı flaş teknikleri de vardır. Mesela uzun pozlamada geç çakılan flaş, geceleri arka planda çok güzel bir manzara sağlayabilir. Bunlar, deneme yanılma yöntemleri ile geliştirilecek konulardır.
__________________________________________________ ______________

10. Düşünerek Fotoğraf Çekin

Bu, belki de diğer tüm maddelerin toplamı olan bir konu. Fotoğrafçı, iyi bir fotoğraf çekmek istiyorsa, önce gözleriyle çekmelidir o kareyi. Ki kimyasal fotoğrafçılıktaki "film maliyeti", bu konuda yeterli baskıyı sağlayan bir unsurdu belki de.
Oysa günümüz dijital dünyasında sabit maliyetten sonrasının sıfırlanması, yani çektiğiniz her karenin bir maliyeti olmaması, kullanıcıyı çoğu zaman "amaaan, çekeyim gitsin, beğenmezsem bir daha çekerim" kolaylığına itmektedir. Bu hem çekilen fotoğraf öncesi şartların sağlanamaması, hem de tek atışta doğru fotoğrafı çekememe handikapını beraberinde getirmektedir.
Oysa düşünerek çekilen pozlar hem fotoğrafçılık birikimini artırır, hem bu çekimlerin deneysel yorumlarını yapmayı sağlar, hem de zaman ve enerji maliyetlerini düşürür. Kullanıcıların fotoğrafçılığı "rastgele çekim" havasında değil de, "düşünerek çekim" havasında yapması, onlara çok şey katacaktır...
Işığınız bol olsun !

hasanulas 05-05-2005 23:55

Teşekkürler dostum,ellerinize aklınıza sağlık.

ESAS 06-05-2005 00:56

Çok güzel ve faydalı bilgiler;teşekkür ederim...

sezinci 06-05-2005 06:29

Cihangir teşekkürler.

eflatux 05-08-2005 02:03

seni izliyorum bilgilerin çok güzell

Cihangir 05-08-2005 14:42

Aman efendim, ben sadece aracıyım.. Umarım yararlı olmuştur.. :)

aybala 05-08-2005 14:54

Alıntı:

Bir Fotoğraf Çekerken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Altın Kural

Said Erdoğan - 15 Eylül 2003, Pazartesi http://www.pclabs.gen.tr/hw/article.asp?id=340
Evet, aracı...yoksa anlamaz fotoğraftan :)

Cihangir 12-08-2005 08:56

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi aybala
Evet, aracı...yoksa anlamaz fotoğraftan :)

Şşşt, sen git oyuncaklarını al, kumda oyna, hadi bakiim !!! Büyüklerin işlerine karışma fazla, sen anlamazsın... :cool:

CANCAN 15-08-2005 12:30

Güzel bilgilendirme .Teşekkürler

tugrul cakir 16-12-2005 14:17

cihangire teşekkürler.bize bu işin püf noktalarını göstermesi ve yeni şeyler öğrenmek çok güzel.

ymiiir 01-01-2006 00:10

hocam teşşekkür bilgi için

Cihangir 01-01-2006 07:26

Teşekkürlerini ileten arkadaşların hepsine birden cevap vereyim :)

Bilgi paylaşıldıkca çoğalır..

Dedim ya ben sadece aracı oldum.. Sizlerin teşekkürlerinize de aracı olayım..

Teşekkürler Said Erdoğan.

Christ 02-01-2006 15:47

Cihangir Teşekkürler.

Cihangir 02-01-2006 17:07

Rica ederim.. :)

TARIKKAYAPDR 11-01-2006 03:43

Fotoğraf,insanoğlunun evrene hayranlığının göstergesidir.
 
Arkadaşlar ben de amatör olarak fotoğrafla ilgileniyorum. Sizlerle fotoğraf konusundaki düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Bence fotoğraf; insanoğlunun değişim halindeki mükemmel evrene duyduğu hayranlığın göstergesidir..
İnsanoğlu,varoluşu gereği kendisine hoş gelen bir çok metaya sahip olmayı istemiştir. Evrende gördüğü,etkilendiği fakat madde olarak elde etmesinin mümkün olmadığı şeyleri farklı yollarla kayıt etmeyi denemiş ya da çeşitli sanat dalları ile başka maddelerde başka biçimlerde hatırlanır olmasını sağlamaya çalışmıştır Fotoğraf ,görsel güzellikleri gelecek nesillere aktararak ve anıları bir çok kez hatırlama şansı vererek görsel bilgi birikiminin oluşumunda önemli bir rol oynamıştır..

Cihangir 13-01-2006 05:14

"Bakaç’ın göze dayanması ve düğmeye basıştır fotoğraf çekimi, ama ışıklarla göze akan görüntü genişledikçe genişler. Çizgiler, lekeler, tonlar, perspektif, denge olur. Anlam, acı, keder, sevinç, geçmiş, gelecek olur. Haber, yorum, eleştiri olur. Düşüncelerin daha iyi kavranmasını, ellerin daha iyi yapmasını sağlar. Öğrendiklerimize, işimize, hayatımıza yansır. Disiplin ve düzenin getirdiği verimin tadını, yaratıcılığını, heyecanını alan insan artık toplumun seçkin bir bireyi olmaya adaydır. Her konuda aynı düzeni, disiplini, gözlem ve yargılama gücünü, yaratıcılığı gösterebilir.”

(Mehmet BAYHAN)
http://sifot.balikesir.edu.tr/dersler/dersler1.htm

http://imot.bilkent.edu.tr/PHOTO/gifler/byhan.gif

http://imot.bilkent.edu.tr/PHOTO/gifler/bayhan.html

ışık 24-01-2006 22:43

Teşekkürler yazı için Cihangir Bey.Fotoğrafçılığa benim gibi yeni başlamış birisi için güzel bir hazırlık.

neyzenozsari 11-02-2006 22:32

Evet biz amatörlerin kendine güvenini yerine getirecek bilgiler bunlar. Hepsi çok değerli. Bana bu siteyi asc1485 nickli üyeniz önerdi. İyi ki de önermiş. Bu kadar detaylı ve özenle sunulmuş bilgiler bize çok yarar sağlayacaktır. Teşekkürler...

ekolog mehmet 16-03-2006 16:07

fotoğraf çekmek
 
fotoğraf çekmek belli bir zaman sonra vazgeçilmezler arasına giriyor. özellikle doğayı seviyorsanız ve doğanın içerisinde olabiliyorsanız bir tutku halini alıyor. saatlerce bir kuşu beklediğimi bilirim. hem işimi hem hobimi birarada yürütebilmenin zevkini doğaya her çıktığımda tadıyorum. umarım sizde...

malina 16-03-2006 17:48

Kuş beklerken ne tür bir kamuflaj uyguluyorsunuz?

Daha doğrusu yaygın kullanılan yöntemler neler?

ekolog mehmet 16-03-2006 17:56

ilk başta gürültü yapmamayı öğrenmek önemli, daha sonraki aşama ise kuşu bekleyebileceğiniz bir yer bulmak, ****** kıyafetler de o derece önemli, mesela ormanlık alan içerisinde iseniz kırmızı giydiyseniz sorun teşkil edecektir. dolayısı ile özellikle canlı fotoğrafı çekerken, fotoğrafı çektiğiniz ortama yabancı kalmamalısınız.

c.özdemir 08-04-2006 16:26

Işığın bol olsun .

quaresma 07-06-2006 15:23

çok güzel,karmaşığa kaçmadan,herkesin anlıyabileceği bilgiler sunmuşsunuz,teşekkür ederim....

mckrees 15-06-2006 13:45

bu bilgiler ve sade anlatım için çok teşekkür ederim.
bildiklerim kadar bilmediğim ve öğrendiğime çok mutlu olduklarım da oldu.
tekrar teşekkürler.

Cihangir 26-06-2006 11:22

Bu kadar teşekküre cevap vermezsem saygısızlık olur diye düşündüm..

Paylaştığım bilgilerin yararlı olduğunu görmek ve teşekkür edebilmeyi bilen dostların olduğunu görmek çok güzel...

Işığınız bol olsun !

Sevgilerimle..

sezinci 26-06-2006 12:33

Site, özellikle bu bölüm senin katkılarınn devamını bekliyor.


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:14.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024