agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğa ve yaşama dair her şey > Fotoğraf
(https)




Beğeni Düzeni2Beğeniler
  • 2 Gönderen cem kaptan

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 15-07-2010, 23:49   #1
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Fotoğraf Eleştirileri

Merhaba,

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki ben de sizler gibi bir amatörüm. Türk dil kurumu sözlüğünde Profesyonel sözcüğünün tanımı şöyle geçmektedir; “Bir işi kazanç sağlamak amacıyla yapan (kimse), amatör karşıtı”… Belki benim sizden tek farkım fotoğrafçılığı hobi olarak yapmamdır. Sizler de fotoğraf çekiyorsanız, en azından biraz araştırarak, belli başlı fotoğraf kurallarını öğrenebilirsiniz.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Vildan Sönmez Mesajı Göster
gözümüze gönlümüze güzel gelen
İşte önemli olan da bu değil mi? İşin içine oy, puan, hediye girdi mi kavga-gürültü kaçınılmaz oluyor. Bunları yaşadım ve biliyorum. Kaçınılmaz sonuç… Şimdi olmazsa, yarın öbür gün mutlaka olacaktır. En azından şunu görün; Asuman Hanımın fotoğrafı için yazılanlar, sadece küçük bir kıvılcım aslında…Ne güzel, fotoğrafların altına beğenilerinizi de yazıyorsunuz bu yeterli değil mi bizler için? Gönlümüzün okşanması…

Belli ki yukarıda ki üç fotoğraf kompakt makinelerle çekilmiş. Birisi cep telefonu ile çekilmiş olabilir. Fotoğraflarınız da düzenleme sonrası eksif bilgileri kaybolduğundan, işin teknik kısmına pek girmeden fotoğraflarınızı eleştirmeye çalışacağım.

Fotoğrafı makine değil, fotoğrafçı çeker. Bu yüzden makinenizin kullanma kılavuzunu iyice okuyun. Makinenizin özelliklerini öğrenin. Bu konu aslında burada iki satırla yazılacak bir şey değil. Sözün özü, nereden başlayacağımı bilemediğimden, yeri geldikçe konulara değinirim diye düşünüyorum. O yüzden şimdilik fotoğraflarınızı eleştirirken basit fotoğrafçılık kurallarıyla başlayabiliriz.


Kır çiçeklerinin oğlu



Portre çekimlerinde dikkat etmemiz gereken bazı kesim kuralları vardır. Burada ana objemiz çocuk, başının hemen üzerinden kesilmiştir. İnsan çekimlerinde, kaşın üstü, kulağın yarısı, gırtlağın altı, çenenin ortası, boynun ortası, dirsekler, sallanan kolda bilekler, diz ve ayak bileği gibi yerlerden kesmemeye özen göstermeliyiz. Önemli bir netlik kaybı da söz konusu fotoğrafta, otomatik mod da çekim yapıldığından, çekim değerlerini makine belirlemiş. Oysa ki manüel mod da yapılabilecek bir çekimle enstantane değeri artırılarak 1/200-1/250 sn. ile çocuğun hareketi dondurulabilir ve netlik sağlanabilirdi. Renklerin gerçek rengi yansıtmadığı da bize beyaz ayarı seçiminin yanlış yapıldığını gösteriyor. Benim fotoğrafımda da beyaz ayarının yanlış olduğunu söyleyebilirim. Oysa 2-3 dakika ayırıp kısa bir ayar sonrası gerçek renkleri yakalayabilirdim.

Çiçek ve çocuk



Yukarıda da değindiğim gibi, dirsekler kesilmiş, kızımızın sol kolu boşlukta kalmış. Kızımızın yüz ifadesinde zoraki bir çekim havası var. Sanki fotoğrafçıya, “işini çabuk bitir de ben de sallanmaya devam edeyim” der gibi... Model, bu kurgu fotoğrafında kendini çok kasmış, oysa fotoğrafçı güzel sözlerle onu rahatlatarak daha güzel kareler elde edebilirdi. Fotoğraf, net mi? Evet net… İlk bakışta, diğer fotoğraflar arasından sıyrılıyor. Sadece netliğiyle değil, teknik değerleriyle de… Arka planın boğulmasıyla, derinlik sağlanarak model öne çıkarılmış. Bu nasıl sağlanmış? Ya modele iyice yaklaşılarak açık diyafram değerinde bir çekim yapılmış ya da makinenin zoom’u sonuna kadar açılarak, modelin arka plandan ayrılması sağlanmış. Belki çok daha kısık bir diyafram değerinde, ağacın aşağı sarkan dallarıyla, doğal bir çerçeve de yapılabilirdi…

Tekniğiyle ön plana çıkan, oylama yapacak olsam, benden en yüksek puanı alacak bu fotoğraf, her nedense, gözümü okşamadı… Neden acaba?

Name:  altın noktalar.jpg
Views: 4835
Size:  38.0 KB

Ana obje olan kızımızın yüzü karenin tam ortasında yer almış ta ondan… İzleyen de bu yüzden etki bırakmıyor. O zaman ne yapmalıyız. Ya da çekim aşamasında neler yapmalıydık? Daha geniş açı ile kızımızın yüzünü altın noktaya taşımalıydık. Neresi bu altın noktalar? Fotoğraf karesini, iki dikey ve iki yatay çizgi ile dokuz eşit kareye bölün. İşte bu çizgilerin kesiştiği noktalar bize altın noktaları verecektir. Altın noktaların üzerinden geçen yatay ve dikey çizgiler de bize altın kesit verecektir.

Bkz. aşağıda ki fotoğraf...

http://www.fotono1.com/egitim.php?p=2&id=9
http://www.fotoritim.com/yazi/enver-...fta-altin-oran

X



Yine dirseklerden kesilmiş, miniğin karenin ortasında yer aldığı, netliğin sorunlu olduğu, sola doğru eğimli, gün ortasında çekilen, çocuğun bakış yönünün ters, fotoğrafçının açısının yanlış olduğu, büyük ihtimalle cep telefonu ile çekildiğini tahmin ettiğim bir fotoğraf ile karşılaşıyoruz.

Burada nasıl bir çekim yapmalıydık?

Güneş ışınlarının yatık geldiği saatler çekim için tercih edilmeliydi… Kameramız yere paralel, objektifimiz miniğin gözleri hizasında olmalıydı… Yine altın oran kurallarına uyarak, yatay kadrajla, sol altın kesit üzerine, boydan yerleştirip, bakışlarını sağa yönlendirmeliydik. Tabii ki fotoğrafçımız da miniğin solunda yer almalıydı… O zaman arka da fazla yer kaplayan beyaz duvarın da gözümüzü yorması engellenecekti…

Yeri gelmişken, dört boşluk kuralını da burada ele almakta fayda var.
Ana objeniz ne olursa olsun, bir insan, vazo çiçek, bina, at canlı cansız aklınıza ne gelirse… Bunları çekerken dikkat etmemiz gereken en önemli kurallardan biri de, üst boşluk-baş boşluğu, ön boşluk-bakış boşluğu, arka boşluk ve alt boşluklardır.

Burada önemli olan gözlerin bakış doğrultusudur. Modelinizin başının sağa sola geriye doğru dönük olması sizleri yanıltmasın. Gözler hangi yöne bakıyorsa bakış boşluğu dediğimiz boş alanın o tarafta olması gerekir. Bu boş alanın yarısı kadar bir boşluğun ise aksi yönde yer alması da bir o kadar önemlidir. Burada tekrar “Çiçek ve çocuk” fotoğrafına dönmek istiyorum. Fotoğrafta dirsekleri de kadraj içine dâhil ettiğimizi düşündüğümüzde; dirseklerin altında ki alt boşluğun, başın üstünde ki üst boşluğun iki katı kadar olması gerekirdi… Tabii ki bunları yaparken, altın nokta ve altın kesitlere de dikkat ettiğinizde herkesin beğeniyle izleyeceği, çok hoşumuza gidecek, kareler elde edeceksiniz.

Nehir ve Clematis



Clematis’in arasında Nehir’ciği bulmakta güçlük çektim. Oysa bütün soğuk renkler bir arada… Üstelik Nehir’cik de bütün şirinliğini göstermiş, o kadar sıcak gülümsemiş ki bir an beni çocukluğuma götürüverdi… Yazık, sıkışıp kalmış kenarda... Çiçek ve yaprakları, yüzünü örterek o şirinliği bizlerden saklamış… Clematis’in her bir çiçeği maşallah, Nehir’ciğin yüzü kadar. Burada Nehir’cik çiçeğin önünde olmalıydı, yine altın nokta-altın oran diyeceğim… Fotoğrafçımızın açısı yine yanlış… Bırakın fotoğraf çekmeyi, bir çocukla konuşurken bile onların boyu seviyesine inmeye çalışırım. Benimle daha iyi iletişime geçsin, sözlerime kulak versin diye o zaman onlarla daha haşır neşir olursunuz. Hele ki fotoğraf çekerken… O zaman size akıl almaz mimiklerle ne pozlar vereceklerini gözlerinizle görürsünüz.

Bu fotoğrafta, makinenizin özelliklerini bilmememe rağmen, biraz tekniğe girecek olursak açık diyafram değeri ile arka planda ki karışıklık da önlenebilirdi diye düşünüyorum.

Dağ çiçeğim



Kompozisyon olarak puan verecek olsaydım, en fazla puanı alacak fotoğraf olurdu… Bakış boşluğu kuralına uyulmuş, altın noktaya teğet geçmiş bir fotoğraf… Miniğimizin yüzü biraz daha sağda ve üstte olmalıydı… Sol el parmakları ve sağ kol bileği kesilmemeliydi… Sert ışık şartları altında bir çekim, gökyüzünü patlatmış… Kısık diyafram değeri ile çiçeklerde de netlik sağlansaydı, sıcak renklerle donanmış fotoğrafınız çok çok daha güzel olabilirdi…


Fotoğrafların kime ait olduğuna, aldığı puanlara bakmadan Adalet Hanımın (ki sanırım sözlerimden alınmış gibi bir duygu hissettim ve şimdi baktım aldığı puana… Bu durumda haksız olmadığı da anlaşılıyor ) isteği üzerine, bildiğim kadarı (fotoğrafçıları değil) ve dost doğru söyler mantığıyla fotoğraflarınızı eleştirmeye çalıştım. Kırdıysam şimdiden herkesten özür dilerim…

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
yukarıdaki tarzda eleştiriler getireceğinize, bizlere daha iyi fotoğraf çekmek için yollar tarif etseniz daha şık olurdu.
Adalet Hanım, bu sözünüzden sizi kırdığım, anlamını çıkardım… İşte işin içine puan, oy, hediye, sıralama girdiği zaman işin rengi birden değişiveriyor. İnsanoğlunun doğasında var bu… Oysa ne gereği var bunların, önemli olan güzellikleri paylaşmak değil mi?

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
. Kaldı ki, ben sizin fotoğrafınızı görünce "eyvah, hiç şansım yok" diye düşünmüştüm
Merak etmeyin bu oy, puan, hediye devam ettiği sürece, yüklediğim her fotoğrafın, çerçevesinin dışına imzamı atar, yarışma dışı kalmaya razı olurum
Selam, saygı ve sevgi ile…

aybala ve cemilsisik beğendi.
cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-07-2010, 10:31   #2
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
İşte eleştiri budur!
Ellerinize, yüreğinize sağlık Cem bey.

bizlere örnekleyerek yol gösterirseniz çok seviniriz.
Neticede, fotoğraf çekmek de çiçek yetiştirmek kadar hoşlandığımız bir konu.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-07-2010, 21:51   #3
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Cem Bey çok teknik eleştiriler yapmış, öğrenilecek çok şey var. Yalnız şu da göz ardı edilmemeli: çoğumuz açıklanan ayın konusuna daha önce çektiğimiz fotoğraflar arasında uygun olan varsa, yarışmaya katılıyoruz. Konu açıklanıp da fotoğraf çeken çok kişi olduğunu sanmıyorum. Bunu kendimden ve Adalet Hanım'ın Nehir ve clematis'inden biliyorum. Dolayısı ile fotoğraflarımızda eleştirilecek çok şey bulunacaktır.

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-07-2010, 10:10   #4
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
Size katılıyorum Vildan hanım, işin teknik detayları ile fazla uğraşmadığımız için apar topar yaptığımız şeyler bu kadar oluyor.
Doğrusu, fotoğraf çekmenin inceliklerini öğrenmek ve konuya uygun yeni fotoğraflar yüklemek.

Alıntı:
Bu kadar eleştiriden sonra söz fotoğraf çekmem artık.
Eleştiriler yapıcı olduğu sürece faydalıdır sayın Enigma, Cem bey 40 numaralı mesajda gayet net ve faydalı bilgiler vermiş.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-07-2010, 10:44   #5
Ağaç Dostu
 
Mehmet Can's Avatar
 
Giriş Tarihi: 31-03-2008
Şehir: BERGAMA
Mesajlar: 288
Galeri: 45
Tabi ki eleştiriler faydalıdır ama benim fotoğraf çekmekte ki temel fikrim farklı galiba. Gördüğümü görmek istediğimi özgün bir şekilde dondurmak.

Mehmet Can Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-07-2010, 20:48   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi enigma_6643 Mesajı Göster
Bu kadar eleştiriden sonra söz fotoğraf çekmem artık.
Fotoğraf çekmek, makinenin deklanşörüne basmak değildir. Belgelemek istediğimiz anı yakalayıp, sonsuza dek yaşatmaktır, fotoğraf… Fotoğraf çekerken, bazı kurallara uymayı, o ana estetik katmayı, duygu ve düşüncelerimizi yansıtmayı, genellikle, aklımıza bile getirmeyiz. Herkes fotoğraf çekebilir. Fakat her fotoğraf çekene de fotoğrafçı diyemeyiz. Elinde fotoğraf makinesi olan ve fotoğraf çeken insanları; meraklı, istekli, amatör, fotoğraf çektiğini sanan, fotoğraf çeken, fotoğrafçı, fotoğraf ustası ve fotoğraf sanatçısı olarak gözlemlemek gerekir.

Bir fotoğrafın oldukça net olması, canlı, parlak renkler taşıması onun iyi fotoğraf olduğunu göstermez. Dolayısıyla, her fotoğraf iyi fotoğraf değildir. İşin özeti ruhu olmayan bir fotoğraf, fotoğraf değildir, çeken de fotoğrafçı değildir. Çektiğim on binlerce kareden en iyi tahminle elli fotoğraf çıkar. Buradan benim de fotoğrafçı olmadığım savı çıkarılır ki, ben de zaten kendimi amatör olarak tanımlıyorum.

Bir fotoğrafa baktığımda, kurallara dikkat etmeliydi, daha iyisini çekebilirdi, fotoğrafın şu yanlışları-bu doğruları var dediğimde; olumlu ya da olumsuz beğeni duygularımı, öğrendiğim fotoğrafçılık bilgilerine dayandırarak yaşarım.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi enigma_6643 Mesajı Göster
Tabi ki eleştiriler faydalıdır ama benim fotoğraf çekmekte ki temel fikrim farklı galiba. Gördüğümü görmek istediğimi özgün bir şekilde dondurmak.
Yukarıda fotoğraflarınızı okurken, fotoğrafların üzerinde yazılanları, yüksek sesle dile getirmeye çalıştım. Yani yazdıklarınızı ben seslendirdim. Eleştirilerim içinde beğendikleriniz de beğenmedikleriniz de size ait... Dedim ya; ben sadece sizin yazdıklarınızı seslendirdim…

Sizlere, fotoğrafçı ya da fotoğraf sanatçısı (daha ben olamamışken) olun demiyor, sadece, basit birkaç kuraldan söz ediyorum. Öğrenip öğrenmemek, bunları fotoğraflarınızda uygulamak sizin elinizde…

Selamlar,


Düzenleyen cem kaptan : 28-07-2010 saat 18:16 Neden: kelime hatası
cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2010, 03:30   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi DarkYES Mesajı Göster
Zira daha önce de 1-2 kişiye "Madem farklı bir değerlendirmeniz var bizimle paylaşın." benzeri şeyler söylenmiş ama maalesef Sayın Cem Kaptan gibi söylediğinin arkasında durur bir tavırla karşılaşamamıştık. Bu vesileyle kendisine zaman ayırıp yazdıkları için teşekkür ederim.
Merhaba,
Bundan sonra ben buradayım Sayın Darkyes...

Fotoğraflarında ki hataların neler olduğunu öğrenmek, bir daha bu hatalara düşmek istemeyen arkadaşlarımızın fotoğraflarını burada eleştirebilirim. Hoş, Sayın Malina, eski yarışma fotoğraflarını eleştirebilirsiniz demişti ama bu sanırım benim için abesle iştigalden başka bir şey olmaz. Nedenine gelince bu tartışmalardan habersiz, birilerinin fotoğrafını, eleştirdiğimde bu adam da nereden çıktı diyebilirler (ben olsam derim).

Burada yazdıklarım, bana ait öngörülerdi, katılan, kısmen katılan da oldu katılmayan da... Ortalığı biraz karıştırdığımı hissettim. Şimdi dediğim gibi dileyen arkadaşlar, isterlerse link versinler ya da fotoğraflarını buraya yüklesinler... Elimden geldiğince, vaktim olduğu sürece, eleştiri yapar önerilerde bulunabilirim.

Bir de teknik yönden daha ayrıntılı bilgi almak isteyen arkadaşlardan, fotoğraf makinelerinin marka ve modelleri ile birlikte fotoğraflarının eksif bilgileri de gerekecektir.

Arada kendi fotoğraflarımdan da örnekler vererek yardımcı olmaya çalışacağım.
Selamlar,

cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2010, 09:56   #8
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
Cem bey, şöyle yapabilir miyiz; Doğru ve yanlış çekimleri olan aynı karelerde nerelerde yanlış yapılmış, yanlışlar nasıl düzeltilmiş, görebilir miyiz?

Ben PhotoFiltre programını kullanıyorum, diğer programlara alışamadım bir türlü, bazan fotoğrafların arka planını değiştirmek istiyorum ama nasıl yapılacağını bilmiyorum.

Esasen bilgisayar konusunda pek iyi değilim, fotoğraflarıma sadece çerçeve, renk doygunluğu yapabiliyorum.
Ayrıca ışık patlamalarını nasıl gidereceğimi de öğrenmek isterdim.

Fotoğraf makinam, Canon Power Shot A700 6.0 mega pixels, makro çekimler fena değil ama bütün çektiğimde görüntü resimleşiyor, derinlik kayboluyor.
Daha çok Auoto ve P programında çekiyorum, diğer ayarları nasıl yapacağımı da bilmiyorum.

Sitede çok güzel fotoğraflar çeken arkadaşlarımız var, ben kusuru makinama yüklüyorum

Konuları tek tek açıklarsanız çok sevinirim, bunun yanında bazı terimleri de anlamıyorum, yeri geldikçe bunları da açıklayabilir misiniz?
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.


Düzenleyen Adalet Yağcı : 22-07-2010 saat 13:16 Neden: İlave kelime.
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2010, 21:57   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Makro fotoğraflar

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Cem bey, şöyle yapabilir miyiz; Doğru ve yanlış çekimleri olan aynı karelerde nerelerde yanlış yapılmış, yanlışlar nasıl düzeltilmiş, görebilir miyiz?
Adalet Hanım merhaba,

Name:  DSC_0101.jpg
Views: 2768
Size:  18.8 KB
Name:  DSC_0102.jpg
Views: 3009
Size:  17.7 KB

Yukarıda makro, çekim değerleri aynı iki adet fotoğraf var, ilki tripot yardımı ile çekilmiş, ikincisi ise elde çekim... Arada ki fark netlik... İlk fotoğraf net (net diyeceğim ama aslında o da yüklendikten sonra çok büyük kayıplar yaşadı... Belki sitenin sunucusuna bağlı olan bir sorun olabilir), diğeri ise değil... Nedenine gelince, ilk fotoğraf tripot yardımı ile gerçekleştirilmiş bir çekim, diğeri ise elde çekim... Arada ki farkı görmeniz için yüklediğim bu fotoğraflar da neler yapılması gerektiğini aşağıda bulabilirsiniz.

Makro çekimler, kuvvetli ışık ortamında, mutlaka tripot yardımı, o yok ise makineyi, bir yere sabitleyerek, dayayarak, titreşimin önüne geçerek en az bir metre mesafeden yapılması gerekir. Bunun nedeni de net alan derinliğini artırmak (eğer bir çiçek fotoğrafı çekiyor ve çiçeğin tüm bölümlerinin net olarak çıkmasını istiyorsanız) için diyafram değeri mümkün olduğunca kısılacağından (f10,f12,f14,f15,f16 siz ise makinenizin el verdiği en kısık diyafram değerinde, ki sanıyorum bu f8 olması gerekir), makineniz enstantane değerini makro mod.unda kendisi belirleyeceğinden, o da sanırım saniyenin 1/10 (Saniyenin onda biri) gibi süreye tekabül edeceğinden (bu sürede mutlaka eliniz titreyecek, hatta deklanşöre basarken yaptığınız hareket bile netliği bozacaktır) mutlaka tripot kullanmanız ya da makinenizi sağlam bir yere dayamanız gerekecektir.
Yeri gelmişken, yukarıda adı geçen diyafram neymiş ona bir göz atalım dilerseniz.

Gözümüz de bir fotoğraf makinesidir aslında…

Göz merceğimiz = Objektif
Göz küremiz = Makine gövdesi
Retina = Film (dijital makinede, ışığın, elektrik sinyaline dönüştüğü yonga)
İris = Diyafram
Göz kapakları = Enstantane, obtüratör (perde) hareketi.
Kornea = Objektif koruyucu nötr (0 derece) cam
Göz kapağı = Objektif kapağı
Renkli gözlük = Renkli filtreler
Yakın gözlük = Makro lens
Dürbünle gözlemlemek = Tele objektif kullanmak
Göz kamaşması = Objektife yoğun ışığın girmesi
Net görememe = Bozuk net ayarı
Görsel hafıza = Film ya da yongaya kayıt
Görsel anımsama = Fotoğraf arşivinden fotoğraf seçimi
Görsel unutkanlık = Fotoğraf kayıtlarının silinmiş olması
Görseli anlatmak = Fotoğraf kayıtlarını birine göstermek, sergi açmak

Göz ile fotoğraf makinesi ve fotoğraf arasında ki ilişki yukarıda ki gibidir.

İrisimiz, fotoğraf makinesinde ki karşılığı diyaframmış. Güneşe baktığımızda irisimiz kamaşmayı önlemek için küçülür. Makro çekimlerinde de kuvvetli, bol ışık kaynağı gerekir demiştik ya, o zaman ne olacak, kuvvetli ışık kaynağında, (iris) diyafram da kısılmış olacak. Diyafram (iris) kısıldığında, bu kez (retina) film üzerine düşen ışık miktarı az olacağından dolayı göz kapaklarımız (enstantane, obtüratör hızı) filme düşen ışık miktarını artırmak için daha yavaş hareket edecektir.

Tabii ki bu arada, çekeceğimiz model de sabit, yani hareketsiz olmalı… Çiçek makrosu çekiyorsak, rüzgârsız, sakin havaları, çekeceğimiz objenin arkasına, izleyenlerin dikkatlerini dağıtmaması amacıyla, koyu renkli bir fon tercih etmeliyiz.

cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2010, 23:05   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Ben PhotoFiltre programını kullanıyorum, diğer programlara alışamadım bir türlü, bazan fotoğrafların arka planını değiştirmek istiyorum ama nasıl yapılacağını bilmiyorum.
Fotoğraf işleme programları hakkında bir bilgim yok.
Burada önemli olan fotoğraftır. Onlar sadece yardımcı araç. Siz fotoğrafı güzel çekerseniz, o programlara hiç gerek kalmaz. Bu yüzden fotoğraf çekmeden önce, ne çekeceğinizi önceden belirlemeli ona göre planlama yapmalısınız ki, fotoğraflarınız da güzel olsun ve o programlara hiç gerek kalmasın.


Örnek; doğaya çıktınız, yabani çiçek fotoğrafları çekeceksiniz. Gereken ebatta koyu renklerde bir kaç fon kağıdı bulundurun yanınızda... Çekeceğiniz çiçeğin etrafında ki otları çalıları (gerekirse bağ makası da taşıyın yanınızda) doğalarına, doğal ortama zarar vermeyecek şekilde temizleyin. Etrafında bulunan, göze hoş gelmeyen, insani (çöp) atıkları da yanınızda getireceğiniz bir torbaya doldurarak objenin etrafından uzaklaştırın. Uygun boyda ki fon kağıdınızı çiçekten mümkün olduğunca uzak tutun ki izleyen onun fon kağıdı olduğunu anlamasın. Hoş programlarla bu durum düzeltilebilir ama biz yardımcı program kullanmayacağız ya ....

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Ayrıca ışık patlamalarını nasıl gidereceğimi de öğrenmek isterdim.
Name:  canon_powershot_a700_3A.jpg
Views: 2672
Size:  40.6 KB
Name:  canon-powershot-A700-back.jpg
Views: 2969
Size:  37.0 KB

Makinenizin arka bölümünde, exposure compensation +- (pozlama telafisi) dediğimiz bir tuş var. Bu tuş Manuel (M) ve otomatik (AUTO) seçeneklerinde çalışmaz. Diyafram öncelikli (AV), Enstantane öncelikli (Tv), Program (P), portre, manzara, çekimlerinde kullanarak (- yönde) funcset tuşunda imleçin soluna basarsanız patlamaları önleyebilirsiniz. Ya da bu tuşun amacını daha iyi öğrenmek için makinenizi bir yere sabitleyerek, ışıklı ortamda herhangi bir nesneyi çekmeye başlayın. Bu iş için -2 den + 2 ye kadar birer stop giderek aynı kareyi çekin aralarında ki farkı pc nizde izleyin. Kar çekimlerinde, gölgeli alanlarda oldukça işinize yarayacak bir özellik. Siz önce bunu deneyin arada sormak istedikleriniz olursa yine yardımcı olmaya çalışırım.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Sitede çok güzel fotoğraflar çeken arkadaşlarımız var, ben kusuru makinama yüklüyorum
Makinenizde kusur aramayın çünkü iyi bir makine... Kitapçığını iyi okuyun ve makinenizi tanımaya çalışın.

Saygılarımla,

cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-07-2010, 16:14   #11
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
Merhaba Cem bey, konuyu öyle bir ele almışsınız ki, tez elden bir fotoğrafçılık kursu gerektiğine karar verdim

Ben fotoğraf çektiğimi zannediyordum, ne ince işmiş meğer, öğrenecek bir ton şey varmış.

Mesajınızı okuduktan sonra değişik programlarda bir çok deneme yaptım, onları PC de tek tek inceleyip hangi programda daha iyi çekim yapabildiğimi anlamam gerekiyor.

Tripotlu çekimler zor biraz, bazan öyle bir yerden fotoğraflamak gerekiyor ki, tripot kurmak imkansız.
Elimde bir tripot var ama daha hiç denemedim

Kitapcığı bulamadım, esasen makina alınalı çok zaman geçti, ve ben ikinci el olarak aldım, şimdi hatırlayamıyorum kitapçığı var mıydı yok muydu.

exposure compensation +- (pozlama telafisi) denen kısmı siz söyledikten sonra keşfettim
Benim çok çalışmam lazım.

Açıklamalarınız için çok teşekkür ediyorum.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-07-2010, 18:52   #12
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
Alıntı:
(- yönde) ...funcset tuşunda imleçin soluna basarsanız patlamaları önleyebilirsiniz. Ya da bu tuşun amacını daha iyi öğrenmek için makinenizi bir yere sabitleyerek, ışıklı ortamda herhangi bir nesneyi çekmeye başlayın. Bu iş için -2 den + 2 ye kadar birer stop giderek aynı kareyi çekin aralarında ki farkı pc nizde izleyin.
Cem hocam;
Bu şekilde bir çalışma sonunda elde ettiğim sonuç gerçekten şaşırtıcı oldu.

Örnek 1, +2 de,
Name:  örnek1.jpg
Views: 2694
Size:  61.7 KB

Örnek 2, -2 de çekildi.
Name:  örnek3.jpg
Views: 2692
Size:  56.7 KB

Aralarında muazzam bir fark var, güneşin tepede olduğu 16:30 civarında çektim.

Tabii tripot kullanmadığımı, çekerken titrettiğimi söylememe gerek yok

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-07-2010, 12:56   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-05-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 200
Galeri: 158
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Cem hocam;
Aman Adalet Hanım,
Hocaları, artık tüm kamu kurum ve kuruluşlarında görmek mümkün ... Üstelik ben öğretmen de değilim, sadece bildiklerimi sizlerle ve zevkle paylaşıyorum. Cem Kaptan hitabı yeterli benim için...
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Tabii tripot kullanmadığımı, çekerken titrettiğimi söylememe gerek yok
En azından, patlamaları nasıl önleyebileceğinizi öğrendiniz demektir. Manuel mod.da da diyafram ve ens. değerini siz belirlediğinizde aynı sonuca ulaşmanız mümkün olacaktır. Ama o modda dediğim gibi bu pozlama telafisinden yararlanamayacaksınız. Tecrübe, dene yanıl yöntemiyle en doğru sonuca ulaşabilirsiniz manuel mod.da...

Av modu diyafram öncelikli mod demiştik. Bu mod. da siz sadece diyafram değerini kontrol edebilirsiniz. Makine ens. değerini kendisi belirleyecektir. Bu mod.da da diyafram değerini birer stopluk arayla değiştirerek aynı sonuca ulaşırsınız. Tv mod.u da enstantane öncelikli mod. demiştik. Bu mod.da da tam tersi siz ens. değerini belirler, makinenizde otomatik olarak diyafram değerini verir. Bu çekimler de de ens. değerini yine birer stopluk aralarla yapacağınız çekimlerle istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz. Biraz çalışma biraz tecrübe yeterli bunun için...

P ve Auto mod.ları ens. ve diyafram değerlerini makineniz belirlediğinden, her zaman istenen sonucu almak mümkün olmaz. Bunun nedenini yazmam (kafanızın karışmaması için) şimdilik erken, zamanı geldiğinde onu da açıklarım.
Selamlar,

cem kaptan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-07-2010, 13:38   #14
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,099
Galeri: 260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cem kaptan Mesajı Göster
Aman Adalet Hanım,
Hocaları, artık tüm kamu kurum ve kuruluşlarında görmek mümkün ... Üstelik ben öğretmen de değilim, sadece bildiklerimi sizlerle ve zevkle paylaşıyorum. Cem Kaptan hitabı yeterli benim için...

Tamam Cem Kaptan, anlaşıldı, "Hocam" yok

Bunun nedenini yazmam (kafanızın karışmaması için) şimdilik erken, zamanı geldiğinde onu da açıklarım.
Selamlar,
Bakın bu çok doğru işte, bunları iyice özümsedikten sonra diğer incelikleri anlatırsınız.
Çok teşekkürler ediyorum.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:25.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024