agaclar.net

agaclar.net (http://www.agaclar.net/forum/)
-   Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları (http://www.agaclar.net/forum/doga-cevre-ekoloji-gida-hukuk-ve-politikalari/)
-   -   Yalova Belediyesi 180 adet ağacı keserek ağaç katliamı yaptı (http://www.agaclar.net/forum/doga-cevre-ekoloji-gida-hukuk-ve-politikalari/36011.htm)

bahtiyarergun 28-11-2014 12:26

Yalova Belediyesi 180 adet ağacı keserek ağaç katliamı yaptı
 
Yalova Belediyesinin Yalova Tonami Meydanı'nda yapılacak köprülü üst kavşak nedeniyle Atatürk Bulvarı'nda180 ağacı keserek ağaç katliamı yapması doğaseverler tarafından şiddetle kınanmaya devam ediyor. Bu Ağaç katliamını önceleri görmezden gelen bazı medya kuruluşları ve yetkililer şimdilerde günah çıkarma derdine düştüler. Sosyal medyanın en etkili forumu olan Ağaçlar. net te bu konuya daha önce değinilmediğini fark ettim. Konuyu tartışmalı ve gündemde tutarak bu gibi sorumsuzlara gerekli tepkiyi göstermeliyiz. Her ağaç severin öncelikli görevi bu olmalıdır.

http://imageshack.com/a/img673/6193/PyW1o5.jpg

http://imageshack.com/a/img661/7453/pndk9R.jpg

http://imageshack.com/a/img537/1062/wDbJn7.jpg

Ağaçların kesilme görüntüleri için aşağıdaki linke tıklayınız.

http://www.beyazgazete.com/video/embed/432431/

kerkenez 28-11-2014 13:40

Aynı Zihniyet
 
Yönetim kimde olursa olsun zihniyet değişmiyor. Kesilen ağaçlara bakıyorum yazık. Koca koca ağaçları devirmişler.

Savunmada aynı. Trafik tıkanıyor, kavşak yapılması gerekiyor ondan kestik gerekirse on mislini dikeriz.

AVM yapılacak ağaç kes, santral yapılacak ağaç kes, cami yapılacak ağaç kes, yol yapılacak ağaç kes. Allah hepinizin belasını versin.

Ozlem A 28-11-2014 14:03

Turizm mi, tarım mı yoksa sanayi şehri mi olduğu karışmış olan Yalova en fazla orman kaybeden şehirlerin başında geliyor, bilindiği gibi Körfez geçiş köprü ve İzmir bağlantı yolları güzelim dağ köylerini otoban kıyısı yaparken kesilen ağaçların sayısı belirsiz.

s.serdar 29-11-2014 09:36

Ne kafasız insanlar var.
Nasıl bir belediyecilik anlayışı bu, akıl sır ermiyor.
Gezi'de bayrak açıyorsun, sonra dönüp ağaç kesiyorsun.
Asıl, Muharrem İnce adına üzülüyorum.
Ne kadar da çabalamıştı o belediye başkanını seçtirmek için.
Bir halka sor, anket manket yaptır. Red edilirse halk istemedi der, trafik sıkıntısını
yaşamaya devam edersin.
Eğer ağaçlar kesilsin, kavşak yapılsın sonucu çıkarsa, ne yapalım halk böyle istedi der sıyrılır geçersin.
Böyle bir anket bilemedin 3-4 hafta zaman alır. Bu kadar tahammülsüzlüğü anlamak mümkün değil. Bu Chp hiççççççç adam olmayacak. Olmaya da niyetleri yok zaten.

TRAKLI 29-11-2014 11:51

Halk onları seçtiya, bizim yaptıklarımızı tasvip eder sanıyorlar, bir dahaki şeçimde başkaları bunu bir güzel kullanır seçimi kaybedersin, ondan sonra nerde hata yaptım diye hindi gibi düşünürsün, onlar yapıyor oyları yükseliyor biz yapınca neden böyle oluyor dersen onlar dini imanı iyi kullanıp işi götürüyor...

phoma olea 29-11-2014 21:11

Yazık oldu güzelim ağaçlara.

''Duble Duble yollar yaptık,eskiden neydi? perişanlıktı. Bunlara kalsa hala bizi 1940 ların yollarında götürecekler. Oysa biz onların yaptığı yolun 2 mislini yaptık..''

Yukarıdaki cümlelerde aslında o ağaçların ve 3. köprü yapıcam diye katledilen kuzey ormanlarının katili açıkça belli olmaktadır..

Trollüğe gerek yok..

bahtiyarergun 29-11-2014 22:21

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea (Mesaj 1336868)
Yazık oldu güzelim ağaçlara.

''Duble Duble yollar yaptık,eskiden neydi? perişanlıktı. Bunlara kalsa hala bizi 1940 ların yollarında götürecekler. Oysa biz onların yaptığı yolun 2 mislini yaptık..''

Yukarıdaki cümlelerde aslında o ağaçların ve 3. köprü yapıcam diye katledilen kuzey ormanlarının katili açıkça belli olmaktadır..

Trollüğe gerek yok..

Hiçbir gerekçe ağaç kesmenin yanlışlığını örtbas edemez. şimdi söz konusu olan yalova belediyesinin katlettiği ağaçlar. bu gerçeğin dışındaki diğer şeyleri merkeze alırsak asıl gerçeği ıskalamış oluruz.

YeniGine 30-11-2014 00:11

:( Yazıklar olsun, o zaman biz kime güveneceğiz? :( Güvendiğimiz dağlara karlar yağmış. Taksim Gezi Parkı olayları boşuna mı yaşandı? Kim keserse kessin, kim doğayı katlediyorsa karşısındayız. :( Çok üzüldüm, hem de ne güzel güzel ağaçlarmış kocaman, kimbilir ne kadar zamanda bu hallere gelmişler. :( Yazık.

phoma olea 30-11-2014 02:21

Evet tam dediğinizi yaparak , dikkati bu yollarin emrini veren ve ağaçların kesilmesine sebep olan asil kişiden belediye ye alip tartismayi oradan devam ettirip siyasi bir puan pesindesiniz gibi bir intiba edindim.

O halde ; chp belediye başkanı ve bu duble yollarin talimatini veren kimse o istafa etmeli..

Ama size göre emri verenin sucu yoktur baskan kafasina gore karayollarina talimat verip duble yol yapin demistir agaclari da kesmistir.

birnefestoprak 30-11-2014 02:27

AKP iktidarinin hukuksuzca gerceklestirdigi doga katliamlarini gormezden gelen saksakcilarin ve "ben de Gezi'yi ilk uc gunde destekledim ama..."cilarin Yalova'daki olayi elestirmeye zerre hakki yok. Yalova Belediye Baskani'ni sadece Geziciler ve onlara destek verenler elestirebilir, bunu da cok net belirteyim. Gezi, Turkiye demokrasisinin onuru ve Turk toplum hayatinda bir donum noktasidir. Gezicilerin icinde laik, sosyalist, ulkucu, Islamci, Kurt, Turk, isci, emekli, ev hanimi, ogrenci, toplumun akliniza gelen her kesiminden insan vardi ve o insanlar, Turkiye'nin umudu oldular; halk eger istemezse, siyasi iradenin ona ragmen birsey yapamayacagini kanitladilar. Simdi ortadan ikiye ayrilsalar, Taksim'e o AVM'yi Y-A-P-A-M-A-Z-L-A-R!

Yalova'da yasanan olay ustunden Gezicilere "hani mesele agacti, hadi simdi de sokaga ciksaniza" demek bayaginin da bayagisi bir usluptur. O zaman biz de sana "senin agababanin emir verdigi (kendi itirafi) polis tarafindan oldurulmus el kadar cocuk icin, secim meydanlarinda asagilikca yuhalattigi anasi icin ne yaptin?" diye mi soralim troll kardesim?

Butun bunlar bir yana, Yalova Belediye Baskani'nin kesin olarak istifa etmesi gerek. Hem onun bu icraati, hem de Muharrem Ince'nin "kesilenin 10 katini dikecegiz" seklinde yaptigi aciklama aptalligin onde gidenidir. Aciklama, ayni zamanda bir hukumet soylemidir, sadece sayilar farklidir.

Size sunu da soyleyeyim; yasadisi sekilde ve yuzlerce agac kesilerek insa edilen, adi surekli israf ve haramla anilan o ucubede de bundan sonra hicbir cumhurbaskani oturmaz. Orda cumhuriyetin sembolu kosk duruyor ki oldukca genis bir alana yayilmistir ve gorkemlidir. Biraz daha sabir... 2015 secimlerinde iktidar degistiginde, o agaclarin da, Gezi'de olenlerin de, Yirca'nin da, AOC'nin de hesabi sorulur.

jaffa 30-11-2014 19:16

600 metre ileride Yürüyen Köşk var, çocuklarımıza köşkün hikayesini anlatırken bu durumu nasıl açıklayacağız? Nasıl bir akıl tutulmasıdır ? Yazık çok üzüldüm.

mclog 30-11-2014 19:36

Yazık... Yazıklar olsun...

Selehattin 67 30-11-2014 21:20

dostlar yalova belediyesi ağaçları kestiğinde [ karayollarının talimatıyla ] bursa dan geliyordum inanırmısınız toplam 20 kişi yoktu durdurmaya çalışan 3 - 5 gazeteci vardı ağaçlar kesildikten sonra gelen basın haber yapıyor testi kırıldıktan sonra tokat atmanın anlamı yok yalova işin görülen yüzü validebağ , atatürk orman çiftliği , taksim ne oldu 3 boğaz köprüsü 3 hava alanı gibi yerleri saymıyorum körfez geçişi için kesilen zeytinlikler neden gündeme gelmiyor şaşırıyor insan şunu unutmayalım bizler bu dünyayı torunlarımızdan emanet aldık emanete ihanet ne insanlığa sığar ne müslümanlığa sığar HER DAİM YEŞİL VE MAVİ İLE KALIN [ ne kadar yeşil ve mavi kaldıysa ]

kasap.94 30-11-2014 21:26

İstanbul daki direnişte türkiyenin heryerinden koşarak giden doğa severlere ne oldu nerede bu doğa severler. Halkı nasıl inandıracak bunlar doğa sever olduklarına. Acaba işin aslı başkamı. (insan şüpheye düşüyor)

Selehattin 67 30-11-2014 21:33

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kasap.94 (Mesaj 1337071)
İstantanbul daki direnişte türkiyenin heryerinden koşarak giden doğa severlere ne oldu nerede bu doğa severler. Halkı nasıl inandıracak bunlar doğa sever olduklarına

gerçekten eşimle beraber o mangalda kül bırakmayan doğa severlere insanın gerçekten gülesi geliyor ben greenpeace üyesiyim bu yaşananlardan sonra üyeliğimi yeniden sorgulayacağım

birnefestoprak 30-11-2014 22:02

Sizin Yirca'daki zeytin agaclarinin kesilmesiyle veya Ak Saray insaati icin AOC arazilerine tecavuz edilip yuzlerce agacin kesilmesiyle ilgili dusunceniz nedir?

Bizim memlekette sokaga cikip yasal hakkini arayan adama "niye sokaga ciktin?" demek gibi bir adet var. Cikmayinca da "niye cikmiyorlar, acaba dis guclerin oyunu mu bunlar?" diye de kendi kendilerini teselli ediyorlar. Eli hamurlu ev haniminin spatulasini enselerine "shaakk" diye yiyince neye ugradiklarini sasirdilar tabii. Orgut filan uydurmaya calistilar, AKM'ye halktan habersiz teroristbasinin posterini asip "bunlarin hepsi PKKli" dedirtmeye calistilar, bir de neydi o oyle direnisin son gunlerinde birkac tane istihbarat elemanini getirip musamere izletir gibi polise catpat attirip rezil medyalarinda "bakin hepsi anarsik bunlarin" dedirtmek istediler, tutmadi degil mi?

Mesele agaclardi ama tabii ki sadece agaclar degildi. Agaclarin kesilmesi, Istanbul arazilerini yandaslara, iki gun once borc icinde yuzup iki gun sonra iscilerin katline neden olacak madenleri isleten, Istanbul'u plazalara bogan muteahhitlere peskes ceken rant ve siyaset duzenini temsil ediyordu. Halk, buna direndi ve kazandi. Halki sokaga davet ediyorsunuz, iyi guzel, ev hanimlari spatulalariyla hazir bekliyor :)

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kasap.94 (Mesaj 1337071)
İstantanbul daki direnişte türkiyenin heryerinden koşarak giden doğa severlere ne oldu nerede bu doğa severler. Halkı nasıl inandıracak bunlar doğa sever olduklarına. Acaba işin aslı başkamı. (insan şüpheye düşüyor)


TRAKLI 30-11-2014 22:44

Ağaçarı keserken milletimi davettilerde gitmedi, iş bittikten sonra haberi olanlar gidipte biber gazı, jop yemeye meraklı değil heralde, gezide hiç olmazsa bir duruş sergilendi ölümler olmasına rağmen bütün dünyayada örnek oldu.

phoma olea 30-11-2014 23:25

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Selehattin 67 (Mesaj 1337073)
gerçekten eşimle beraber o mangalda kül bırakmayan doğa severlere insanın gerçekten gülesi geliyor ben greenpeace üyesiyim bu yaşananlardan sonra üyeliğimi yeniden sorgulayacağım

Gülünecek bir şey olduğunu sanmıyorum..
Eğer sadece internet üyesi değilseniz , acaba hangi projede, hangi pozisyonda kaç yıllık üyesiniz Greenpeace e merak ettim.

Yok ''internet üzerinden üyeyim ''diyorsanız ve bu kesim başlamadan önce haberim oldu diyorsanız neden görevinizi yapıp web üzerinden çağrılar yapmadınız.

''Hayır, haberim nereden olsun bende basından öğrendim'' diyorsanız..
Deprem olunca devlet bile ancak 24 saatte müdahale edebiliyor, sizce Herhangi bir çevreci grup kaç dakikada toparlanıp Yalova ya yetişebilir?

phoma olea 30-11-2014 23:44

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kasap.94 (Mesaj 1337071)
İstantanbul daki direnişte türkiyenin heryerinden koşarak giden doğa severlere ne oldu nerede bu doğa severler. Halkı nasıl inandıracak bunlar doğa sever olduklarına. Acaba işin aslı başkamı. (insan şüpheye düşüyor)

Evet, Amerikayı keşfetmiş, dünyanın yuvarlaklığını kanıtlamış daha birçok buluşa imza atmış bir grup insanı kıskanan ve Mars'a gitmelerini engelleyen faiz lobisinin oyunuydu, dönemin başbakanı teslim olup faiz arttırınca operasyondan vazgeçtiler :)

Ali İnan 04-12-2014 15:09

-Yalova'da kesilen ağaçlar için burada konuşanların neredeyse tamamının Yalova dışından olduklarını görmek çok üzücü.
-Yalova'yı bilmeyenler için söylemekte fayda var. Ağaçların kesildiği yol, İstanbul-Kocaeli-Sakarya-Bursa-İzmir bağlantısını sağlayan bir yol ve gidiş-geliş 2'şer şerit. yol çok dar ve ihtiyacı karşılamıyor. Trafik her gün sıkışıyor ve şehrin diğer tarafında bulunan hastane ve itfaiye, acil durumlarda o yoldan geçemiyor.
-O bölgede sıklıkla yaşanan ölümlü ve insanları sakat bırakan kazaların önlenebilmesi için o kavşakta yeni bir yapılanmaya gidilmesi gerekiyordu ve gidildi.
-O kavşak için yapılan proje çalışmaları incelendiğinde, köprülü kavşak yapılması ve oradaki ağaçların kesilmesinden başka bir çözüm yolu olmadığı görülür. Alt geçit için zemin uygun değil, yol genişletmek için yeterli alan yok ve yeterli alan olsa bile kesilecek ağaç sayısı çok daha fazla, çevre yolu yapılmaya çalışılsa yol doğrudan orman içinden-köylerden geçecek ve kesilecek ağaç sayısıyla kamulaştırma için harcanacak paranın haddi hesabı olmayacaktı.
-İstanbul'dan kaynaklı trafik, söz konusu yoldaki trafiğin yaklaşık %25-30'udur. Yani körfez geçişi tamamlasa bile, o trafik yoğunluğunun ortadan kalkması için yeterli değil.
-Söz konusu yoldaki ağaçları Atatürk'ün diktirdiği iddiaları ise kasıtlı ve kuyruklu bir yalan. Orada yaklaşık 90 yaşında 4 tane ağaç vardı. Onlar da düzensiz dikilmiş. Yani ya kendiliğinden orada yeşerdi, ya da birkaç vatandaş zamanında rastgele oraya dikti.
-Çoğu Yalovalının orada kaza geçiren veya yaşamını yitiren bir tanıdığı mutlaka vardır. İnsanların canları ve malları mı sizce önemli, yoksa üretimi ve dikimi mümkün olan birkaç ağacın kesilmesi mi? Bu soruyu size sorsak ne dersiniz? "Ağaç" mı, "insan" mı?
-"Ağaçlar kesildi, Geziciler neredesiniz?" diye konuşanlar, Gezi olaylarının başlama nedenine iyi baksınlar lütfen. Yalova'da o ağaçlar topçu kışlası, havalimanı, otel, köşklere helikopter pisti, otopark yapmak için veya birilerine rant-çıkar sağlamak için kesilmedi. İnsan hayatını korumak için kesildi. Hiç kimse siyasi hazımsızlığını gidermek ve birileri(!) adına prim yapmak için, oy verdiği siyasi temsilcilerinin avukatlığını yapıp onların kabahatlerinin üstünü örtmek için ağaçları ve doğayı kullanmasın.
-Lütfen, konuyla ilgili yeteri kadar bilgi edinin, ondan sonra yorum yapın. Yargısız infaz yapmayın.

phoma olea 04-12-2014 17:24

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Ali İnan (Mesaj 1338252)
-Yalova'da kesilen ağaçlar için burada konuşanların neredeyse tamamının Yalova dışından olduklarını görmek çok üzücü.
-Yalova'yı bilmeyenler için söylemekte fayda var. Ağaçların kesildiği yol, İstanbul-Kocaeli-Sakarya-Bursa-İzmir bağlantısını sağlayan bir yol ve gidiş-geliş 2'şer şerit. yol çok dar ve ihtiyacı karşılamıyor. Trafik her gün sıkışıyor ve şehrin diğer tarafında bulunan hastane ve itfaiye, acil durumlarda o yoldan geçemiyor.
-O bölgede sıklıkla yaşanan ölümlü ve insanları sakat bırakan kazaların önlenebilmesi için o kavşakta yeni bir yapılanmaya gidilmesi gerekiyordu ve gidildi.


Size katılmıyorum, yüzlerce defa o yoldan geçmiş bir İzmirli olarak bile yolun sağında kavşağa kadar en az 500 metre uzunlukta boş arazi olduğunu biliyorum oradan bir bypass veya yeni şerit yapılabilirdi.

Alt geçit seçeneğini saymıyorum bile.

İsmail Karagülle 04-12-2014 17:56

Ağaç kesme konusu herkesin hassas olduğu bir konu .
Ama bunu siyasi malzeme yapmak daha da hassas konu .

AKP Ağaç kesti diye hiçbir akp li partisini suçlamaz . Parti oy kaybetmez .
Sosyal demokrat parti ağaç keserse önce kendi partilileri eleştirir , ve parti oy kaybeder .
Durumun farkında olan AKP liler durumu gayet güzel değerlendirir.

Bir de bunu hayatında hiç ağaç dikmemişler yapınca , zaten trajik olan olay , traji komik hale geliyor .

Yine de ağaçlar ölmesin diyelim .

kağıt kullanıp israf eden bizler,
havlumuz kağıt ,
tuvalet kağıdımız ,
vs
Biraz daha düşünmeliyiz galiba.

Ali İnan 05-12-2014 00:27

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea (Mesaj 1338288)
Size katılmıyorum, yüzlerce defa o yoldan geçmiş bir İzmirli olarak bile yolun sağında kavşağa kadar en az 500 metre uzunlukta boş arazi olduğunu biliyorum oradan bir bypass veya yeni şerit yapılabilirdi.

Alt geçit seçeneğini saymıyorum bile.

Sayın Phoma Olea, kesinlikle sözlerimle birisini kırmak gibi bir düşüncem yok ve lütfen sözlerimi yanlış anlamayın ama, bilmeden yorum yapmayın derken bunu kastettim ben. O boş arazi dediğiniz yer, Atatürk Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü'nün arazisidir ve boş değildir. Birçok sera ve ıslahı-geliştirmesi yapılan bitkilerle doludur. O yoldan bir dahaki geçişinizde daha dikkatli bakmanızı rica ederim. Yukarıda yazdığım yazıda, o zeminde alt geçit yapmanın mümkün olmadığını belirtmiştim. O mıntıkanın rakımı 2-3 m ve zemin sıvılaşması riski var.

Ozlem A 05-12-2014 07:41

Sayın Ali İnan'ın tespitleri doğrudur gerçekten de inanılmaz yoğun trafiği olan bir yol (feribot kaçırtan bir trafik) ve deniz kıyısına çok yakın. Yan taraf araştırma bahçesi, biraz daha aşağıda Atatürk'ün ağaç kestirmemek için kızaklara alıp yürüttüğü "Yürüyen Köşk" . Yalova deprem bölgesi, zemin zayıf, her proje bu bölgede uygulanamıyor. Pek fazla alternatif yok yani. Şehrin kendi girişinin buradan olmasına ilave olarak doğu tarafından Topçular üzerinden gelen tüm ticari ve turistik amaçlı trafik Bursa ve İzmir tarafına bu noktadan ve iki şeritten giriş yapabiliyor.

Ama bu düzenleme yolu ne kadar genişletecek, ve yolun genişlemesi ne derecede bir çözüm getirecek onu bilemiyorum. Yalova çevresinde yapılmakta olan büyük köprü ve otoban projeleri tamamlandıkça bu yoldaki trafiğin büyük kısmı dağ köylerinden geçecek olan yeni yollara kayacak. Ki esas orman ve ağaç kaybı buralarda olmuştur.

phoma olea 05-12-2014 11:55

Kırılmadım, sadece bana anlamsız geliyor.
Eğer yakın zamanda orası bir avm otel falan olmayacaksa veya Çeşme belediyesinin yaptığı gibi bir Port projesine verilmeyecekse neden seraların arazisinden bir bölüm kullanılmıyor da tek doğal doku tahrip ediliyor? Seralar sabit değiller ya elbet başka yere de kurulurlar.
Zeminin 2m altı sıvılaşma riski taşıyabilir ama bu, yol yapımını ''engellemeyeceği'' gibi eski yolun yanındaki ve kavşak çevresindeki binaların hepsinin hemen tahliyesini gerektirir. ''insan yaşamı ön planda''

O yolun tıkanmasının asıl nedenleri:
Bursa yönüne doğru kavşağın sağında yolcu indiren bindiren otobüsler dolmuşlar.
Hemen üstgeçidin altındaki Yalova içine sola ve sağa giren ışıklar yani ikinci döner kavşak.
Ve Bursa yönünden gelenlerin de bu trafiği kesmesi.

Belediye tüm transfer trafiğini o kavşağa bağlarsa ileride daha da büyüğünü yapmak zorunda kalır. Oysa Bursa yönüne iki ışıksız şerit, ve ikinci kavşağın kapatılması yolcu trafiğinin kaydırılması bile tıkanıklığı çözer. Feribota doğru Bursa yönünden tek şerit ışıksız viyadük de istenilen sonucu verir.
Var olan alan üzerinde çalışmaktansa, yık temizle baştan yap daha kolay geliyor demek istiyorum.

Ali İnan 05-12-2014 12:55

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea (Mesaj 1338466)
Kırılmadım, sadece bana anlamsız geliyor.
Eğer yakın zamanda orası bir avm otel falan olmayacaksa veya Çeşme belediyesinin yaptığı gibi bir Port projesine verilmeyecekse neden seraların arazisinden bir bölüm kullanılmıyor da tek doğal doku tahrip ediliyor? Seralar sabit değiller ya elbet başka yere de kurulurlar.
Zeminin 2m altı sıvılaşma riski taşıyabilir ama bu, yol yapımını ''engellemeyeceği'' gibi eski yolun yanındaki ve kavşak çevresindeki binaların hepsinin hemen tahliyesini gerektirir. ''insan yaşamı ön planda''

O yolun tıkanmasının asıl nedenleri:
Bursa yönüne doğru kavşağın sağında yolcu indiren bindiren otobüsler dolmuşlar.
Hemen üstgeçidin altındaki Yalova içine sola ve sağa giren ışıklar yani ikinci döner kavşak.
Ve Bursa yönünden gelenlerin de bu trafiği kesmesi.

Belediye tüm transfer trafiğini o kavşağa bağlarsa ileride daha da büyüğünü yapmak zorunda kalır. Oysa Bursa yönüne iki ışıksız şerit, ve ikinci kavşağın kapatılması yolcu trafiğinin kaydırılması bile tıkanıklığı çözer. Feribota doğru Bursa yönünden tek şerit ışıksız viyadük de istenilen sonucu verir.
Var olan alan üzerinde çalışmaktansa, yık temizle baştan yap daha kolay geliyor demek istiyorum.

-Sayın Phoma Olea, Atatürk Bahçe Kültürleri Enstitüsü arazisi kullanılabilirdi diyorsunuz ama gözden kaçırdığınız bir nokta var. O arazi ile malum yol arasında kendiliğinden yetişen sayısız ağaç-çalı-bitki var. Oradaki ağaçlar, sayıca kesilenlerden çok daha fazladır ve korunaklı bölgede kendiliğinden yetiştiği için doğal bitki örtüsü sayılır.
-Kavşak mıntıkası karayolları ve belediyenin ortak malı sayılırken, bahsettiğiniz arazi enstitüye aittir. Belediye ve karayollarının orayı satın alması gerekir. Bu durum, borç içerisinde olan Yalova Belediyesi'nce gerçekleştirilebilecek bir icraat değildir ve karayolları da böyle bir şey yapamaz zaten.
-Sadece o bölgedekiler değil, Yalova'nın tamamındaki binaların %70-80'i yapılaşmaya uygun olmayan temel-zemin ve hasarlı taşıyıcı sistemler üzerinde ayakta duruyor. Yalova'nın aslında tamamen yeni yapılaşmaya gitmesi gerek ama bu dünden bugüne olacak şey değil. Para ve zaman gerek. Zemin yol yapımını engellemez. Doğru söylüyorsunuz ama 160 ağaç kesilmesin diyerek, 200-300 ağaç kesilmez. Zemin, alt geçit yapılmasına engel oluşturuyor. Demek istediğim bu.
-O bölgede kavşak ve yollarda minibüslerin ve şehirlerarası otobüslerin duraklaması, yolcu indirip bindirmeleri yasaklanmıştır. Şehiriçi minibüslerin yolcu indirip bindirebilmeleri için yol üzerine cepler yapılmış, duraklar da buralara konulmuştur. Bunu denetlemek için kavşakta trafik polisi hazır bulunduruluyor ve mobeseli takip sistemi kullanılıyor.
-Kavşak yapılacak bölgede yolun ilk yapıldığı zamanlarda gelecek planı yapılmadan yol yapılmış. Plansız bir yapılaşma var orada. Bahsettiğiniz ikinci döner kavşak, Termal-Çınarcık-Armutlu ilçeleriyle diğer iller arasındaki bağlantıdır. Kapatılamaz.
-Son olarak şunu söylemek istiyorum. Düşüncelerinizde, hassasiyetlerinizde ve yapmak istediklerinizde sonuna kadar haklısınız ancak plansız yapılaşma nedeniyle çevreye olabildiğince az hasar veren çözüm yolunu seçmekten başka çaremiz yok. Bu konuyu ciddi anlamda incelemiş birisi olarak size şunu söyleyebilirim ki, o bölgede orta bölümdeki ağaçları keserek köprülü kavşak yapılması fikri, en az çevresel kayıpla en ekonomik olarak hayata geçirilebilecek en kullanışlı çözümdür. Bana göre kesilen ağaçların sorumlusu, bugün trafik sorununu çözmek için ağaçları kesen değil, bundan yıllar önce bilinçsizce ağaç dikerek, bilinçsizce yapılaşmaya göz yumarak bu sıkıntıları yaşamamıza neden olanlardır.
-Yalova'da yaşıyor olsaydınız inanın bana ne demek istediğimi çok iyi anlardınız.

phoma olea 05-12-2014 14:55

Trafiğin matematiğini anlamak için ''yerli'' olmaya gerek yok. Vaktim olsa o bölge için eski halinin üzerine bir kroki çizerdim ama maalesef günler sürer. Elbette ben belediyenin hatası demiyorum. Burada birincil sorun çözümü düşünmeden yık yap a giden karayollarının tutumu, dolayısıyla hükümetin duble yol kompleksi.
Karayolları yapamaz demişsiniz ama, yapabilir. Ve maliyeti devlet öder, belirttiğiniz gibi belediyeye yük binmez.
Hem o kavşak kocaman bir göbek ölü bölgesine sahip ,daraltıp debiyi yükseltmek yerine genişletip yeni şeritler eklemek çözüm değil.
İzmir-İstanbul otoyolu açılınca zaten bu yol rahatlayacak .
Bahsettiğim alt geçitlerin tavan yükseklikleri 4.30 metre dünyanın birçok yerinde aynı tip zeminlerde daha derinleri var.
İkinci kavşak(termal-armutlu)yolu girişleri şuan ki haliyle kapatılıp üstten verilebilir. Ve gereksiz olan 2 trafik ışığı kalkar.
En son 3 ay önce geçtim halen orada yolcu trafiği vardı.

Karayolları isterse kamulaştırma yapabilir, aradaki ağaçlar refüj süsü olarak kalabilir belediye de kendi mıntıkasında yardımcı olabilirdi. Karayolları(hükümet) tepki çekmemek için kamulaştırma yapmaz, belediye de hükümeti karşıma almayayım ödenek gelmiyor sonra diye direnmezse sonucu bu oluyor. Bizim belediye de aynı.

http://woisio.com/tr/bogazici-univer...nilmaz-izleyin

Oğuz Karsan 13-12-2014 13:06

Merhaba,

Hiç bir sebep asırlık Ağaçların kesilmesini haklı gösteremez. İster Akp'li ister Chp'li kessin.

Okuduğum yazıların çoğu siyasi tercihlerine göre mazeret bulma veya başka endişelere göre yazılmış.

Bir Ağacı kesmemek için koca binayı taşıyan Ulu Önder, Gazi Mustafa Kemal Atatürk iyi ki bu günleri ve ardındaki tartışmaları görmedi.

Yazık, İnsanlar doğruluğundan yüzde yüz emin oldukları şeyleri bile siyasi tercihlerine göre saptırmaya çalışıyorlar.

Saygılar

kgursan 19-12-2014 11:52

böyle bir düşüncenin (köprü yapılmak için ağaçların kesilmesi) olduğunu ancak ağaçlar kesildikten sonra öğrendik..Kendimce bir belediye başkanı böyle bir kararı almadan önce halkına sormalıydı, fikri tartışmaya açmalıydı. Daha farklı düşünceler ortaya çıkabilirdi. Ama yapmadı.

Örneğin: benim aklım almıyor. Neden istanbulun ve anadolunun kamyon-tır trafiği şehrin göbeğinden geçiyor?? Eskiden bu meydanşehrin kenarıydı, ama şimdi tam ortası oldu. bence yapılması, planlanması gereken şey bu trafiği şehrin dışına atmaktır. bunun da yolu Topçulara yakın bir yerlerden kirazlı sanayi sitesi üstüne paşa kent kavşağına bir arkadan bir ÇEVRE YOLU yapmakdı böylece ne ağaçlar kesilir, ne de şehir ortasında tırlar gezerdi. aynı zamanda Çınarcık tarafından gelen yazlıkçılar da paşa kent üzerinden topçulara erişirdi.
bu düşünce halen geçerlidir... ama denecek ki yeni otoban bu işi görecek, o zaman burada köprülü kavşak yapmaya ve görüntüyü bozmaya gerek yok çünkü buradaki trafik yalova nın kendi trafiği değil, İstanbulun trafiğidir.

biz bunları düşünecek insanları bulup seçmeyi öğreninceye kadar sanırım bir nesil daha geçecek. !!

çamkokusu 02-08-2016 19:55

Kesilmesi kötü tabii ama günümüz haliyle yalovanın benim yaşdığım yere göre çok daha ağaçlık olduğunu söyleyebilirim.Daha beter yerlerde var.


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 02:30.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024