agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları
(https)




Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 27-05-2008, 14:40   #1
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,246
Galeri: 88
GAP Eylem Planı

Alıntı:
Öncelikle sulanamayan 1.9 milyon hektarlık arazi suya kavuşacak. Bunun için Ilısu ile birlikte Cizre ve Silvan’a iki yeni barajın daha yapımı öngörülüyor. Ilısu Barajı’nda biriken su daha sonra inşa edilecek Cizre Barajı’na bırakılacak. Bu sayede Nusaybin, Cizre, İdil ve Silopi ovalarında 121 bin hektar tarım arazisi suya kavuşacak. 2013 yılında hizmete girmesi beklenen proje kapsamında, yaklaşık 7 bin kişi istihdam edilecek. Projenin maliyeti ise 2 milyar doları bulacak.

Devlet Su işleri (DSİ) ayrıca 5 yıl içinde 1 milyon hektar civarında sulama şebekesini devreye alacak. Sulama destekli tarım artışı projesi, tarımsal sanayiyi de güçlendirecek ve nüfusu 8.6 milyona ulaşacak bölge halkının yaklaşık yarısı iş imkanına kavuşmuş olacak.

9 ili kapsayan projede yörenin ulaşım altyapısı tamamlanacak. Öncelik duble yollara verilecek. Ayrıca altyapı hizmetleri kapsamında DSİ içmesuyu olmayan köylere kadar giderek, bu sorunu ortadan kaldırılacak.

Gelecek yıl, GAP’a ek 3,6 milyar YTL aktarılacak. Bu yıl toplamda 2.3 milyar YTL aktarılması öngörülüyor. 5 yıl içinde tamamlanacak proje ile yaklaşık 4 milyon kişiye yeni istihdam kapısı olacak.
www.ntvmsnbc.com




Alıntı:
GÜNEYDOĞU ANADOLU PROJESİ BÖLGE KALKINMA İDARESİ TEŞKİLATI'NIN KURULUŞ VE GÖREVLERİ HAKKINDA "27 EKİM 1989 TARİH VE 388 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME"


Resmi Gazete Tarihi : 6 Kasım 1989
Sayı : 20334
KHK : 388



Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatı'nın kurulması; 12/3/1986 tarihli ve 3268 sayılı, 9/4/1987 tarihli ve 3347 sayılı, 12/10/1988 tarihli ve 3479 sayılı, 1/6/1989 tarihli ve 3569 sayılı kanunların verdiği yetkiye dayanılarak Bakanlar Kurulu'nca 27/10/1989 tarihinde kararlaştırılmıştır.


AMAÇ :


Madde 1 - (Değişik : 4/11/2004 - 5254/1 md. / Değişik : 25/05/2007 - 5670/1 md.) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin amacı; Güneydoğu Anadolu Projesi kapsamına giren yörelerin süratle kalkındırılması, yatırımların gerçekleştirilmesi için plan, altyapı, ruhsat, konut, sanayi, maden, tarım, enerji, ulaştırma ve diğer hizmetleri yapmak veya yaptırmak, yöre halkının eğitim düzeyini yükseltmek içen gerekli tedbiri almak veya aldırmak, kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlamak üzere, Başbakanlığa bağlı hükmi şahsiyeti haiz ve yirmiüç yıl süreli Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatının kuruluş ve görevlerine ilişkin esasları düzenlemektir.


GÖREV :

Madde 2 - Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatı'nın görevleri şunlardır;
  1. (Değişik : 4/11/2004 - 5254/1 md.) Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Batman ve Kilis illerini içine alan GAP bölgesi için gerekli araştırma ve uygulama projelerini yapmak ve yaptırmak,
  2. Bölge içindeki faaliyetleri yönlendirmek, uygulamasını değerlendirmek ve takip etmek,
  3. Bölgede uzun vadeli planlar ve yıllık programlar muvacehesinde süratle kalkınmayı sağlamak için tarım, madencilik, imalat sanayi, enerji, ulaştırma, haberleşme, inşaat, turizm gibi kamu hizmetleri, beşeri kaynaklar, sosyal ekonomi, bilim araştırma, geliştirme ve teknoloji, çevre konusunda çalışmalarda bulunmak, çalışmaları yönlendirmek, koordinasyonu ve uygulamaların gerçekleşmesini sağlamak,
  4. Bölgede sektörlerarası entegrasyonu sağlayacak şekilde bölge planlamasını gerçekleştirmek,
  5. Bölgede kaynakların kullanılması, dış ekonomik ilişkiler, finansman dengesi, krediler, bankalar, fiyatlar ve sermaye piyasası konularında gerekli çalışmaları yapmak,
  6. (Değişik : 25/1/2006 - 5449/30 md.) Nazım ve uygulama imar planları yapmak veya yaptırmak,
  7. Yol, su, elektrik, kanalizasyon ile konut, sanayi ve ulaştırma hizmetlerini yürütmek,
  8. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait her türlü bina ve tesislerin yapılmasında koordinasyonu sağlamak,
  9. Milli Eğitim Bakanlığı ve ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordine edilerek halkın tarımsal alan dahil her konuda eğitim düzeyinin yükseltilmesini ve her derecedeki eğitim kurumlarının açılmasını sağlamak,
  10. Başbakanlıkça bu konuda verilecek diğer görevleri yapmaktır.
  11. (Ek : 25/1/2006 - 5449/30 md.) Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsayan bölgelerde kurulacak kalkınma ajansları üzerindeki koordinasyon görevini, Devlet Planlama Teşkilatının belirleyeceği usul ve esaslara göre yürütmek
KURULUŞ :


Madde 3 - Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatı; Güneydoğu Anadolu Projesi Yüksek Kurulu ile Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (GAP İdaresi)'ndan oluşur.
GAP İdaresi, 2' nci maddede belirtilen hizmetleri yürütmekle görevli ve yetkilidir.
(Mülga üçüncü fıkra : 25/1/2006 - 5449/30 md.)

YÜKSEK KURUL VE GÖREVLERİ :


Madde 4 - Güneydoğu Anadolu Projesi Yüksek Kurulu; Başbakan veya görevlendireceği bir Devlet Bakanı'nın başkanlığında Güneydoğu Anadolu Projesi ile görevli Devlet Bakanı, Devlet Planlama Teşkilatının bağlı olduğu Devlet Bakanı ve Bayındırlık ve İskan Bakanı'ndan oluşur. Kurulun sekreterya hizmetleri GAP İdaresince yürütülür.
Yüksek Kurul, GAP İdaresi tarafından hazırlanacak her türlü plan, proje ve programları inceleyerek karara bağlar.
Yüksek Kurulun çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar Başbakan onayı ile yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenir.
Gerektiğinde Kurula konuları ile ilgili olarak diğer Bakanlar da davet edilebilir.


GAP İDARESİ BAŞKANLIĞI :


Madde 5 - GAP İdaresi, bir Başkan 2 başkan yardımcısı ile yeteri kadar personelden oluşur. Başkan ve başkan yardımcıları hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 59 uncu maddesi hükümleri uygulanır ve bunlar Başbakan tarafından atanır.


PERSONEL :


Madde 6 - Başkan ve başkan yardımcısı kadroları karşılık gösterilmek kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın sözleşmeli personel çalıştırılabilir.


Ayrıca, özel bilgi ve ihtisası gerektiren konularda kadro aranmaksızın ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın yerli ve yabancı elemanlar sözleşmeli olarak çalıştırılabilir.


Bu suretle çalıştırılacakların sözleşme usul ve esasları ile ücret miktarı ve her çeşit ödemeler Bakanlar Kurulu'nca tespit edilir. Sözleşme ile çalıştırılacak personel istekleri halinde T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilir.


Genel ve katma bütçeli daireler, İktisadi devlet teşekkülleri ve kamu İktisadi kuruluşları ile bunlara bağlı kuruluşlar ve müesseselerde çalışanlar, GAP İdaresi Başkanlığı'nda sözleşmeli olarak istihdam edilebilirler. Başkanlığın bu konudaki talepleri, ilgili kurum ve kuruluşlarca öncelikle sonuçlandırılır. Bu personel ilgili kurumundan aylıksız izinli sayılır. İzinli oldukları sürece memuriyetleri ile ilgili özlük hakları devam ettiği gibi, bu süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır. Terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın süresinde yapılır.


Ayrıca, beşinci fıkrada belirtilen kurumlarda görevli personel; aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali, sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenmek kaydıyla geçici olarak GAP İdaresi Başkanlığı'nda görevlendirilebilirler.

SÖZLEŞME İLE ARAŞTIRMA, ETÜT VE PROJE YAPTIRMA :


Madde 7 - GAP idaresi, planların yapılması tatbikatı ve koordinasyonuyla ilgili olarak araştırma, etüt ve proje tetkiki gibi işleri üniversite öğretim üye ve yardımcıları ile yerli ve yabancı gerçek ve tüzel kişilere sözleşme ile yaptırılabilir.
Bu hususta Devlet İhale Kanunu hükümleri uygulanmaz.


KADROLAR :


Madde 8 - Ekli listelerde yeralan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvellere GAP İdaresi bölümü olarak eklenmiştir.


İDARENİN GELİRLERİ:


Madde 9 - (Değişik : 11/12/1997 - 4314/1 md.) Bu Kanun Hükmünde Kararname ile verilen görevlerin İdare tarafından yerine getirilmesi için yapılacak her türlü giderler aşağıdaki kaynaklardan karşılanır.
  1. Başbakanlık bütçesine konulacak ödenekler,
  2. Her türlü yardım, kredi, hibe ve bağışlar,
  3. Faiz, hizmet, kira gelirleri ile sair gelirler.
Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı ve Hazine Müsteşarlıkları temsilcileri ile koordine edilerek GAP İdaresi Başkanlığı'nca hazırlanacak bütçe, Başbakanın onayı ile yürürlüğe girer. Bütçe ile öngörülen yatırım projeleri yıllık yatırım programlarının hazırlanması ile ilgili usul ve esaslara tabidir.(1)
İta amiri GAP İdaresi Başkanı’dır. Başkan bu yetkisini yardımcılarına devredebilir.


ARAÇ, GEREÇ VE BİNA :


Madde 10 - GAP İdari Başkanlığı'nın her türlü araç, gereç, bina ve tesisleri İdarenin talebi ve Başbakanlığın uygun görüşü üzerine Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile diğer ilgili kuruluşlarca sağlanır.


UYGULANMAYACAK HÜKÜMLER :


Madde 11 - Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre yapılacak işlemlerde, 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu, 832 sayılı Sayıştay Kanunu ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri uygulanmaz. (1)


GAP İDARESİNİN DENETİMİ :


Madde 12 - GAP İdaresinin Denetimi 20/10/1963 tarihli ve 72 sayılı Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esaslarına tabidir.


ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER :


Madde 13 - (Değişik : 25/05/2007 - 5670/2 md.) Bu Kanun Hükmünde Kararnameye göre ihdas edilmiş bulunan kadrolar 23 yıl sonra hiç bir işleme gerek kalmadan iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvelin ilgili bölümünden çıkarılır.
Bu kadrolara atanmış olanlardan kadroları iptal edilenler durumlarına uygun kadrolara atanıncaya kadar eski kadrolarına ait her türlü hakları yeni bir kadroya atanıncaya kadar devam eder.
Madde 14 - Bu Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde 15 - Bu Kanun Hükmünde Kararnameyi Bakanlar Kurulu yürütür.
27/10/1989 TARİH VE 388 SAYILI KHK'YE İŞLENEMEYEN HÜKÜMLER
1. 11/12/1997 TARİH VE 4314 SAYILI KANUNUN GEÇİCİ MADDELERİ :
Geçici Madde 1 - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde ek bütçe yapılır.


Geçici Madde 2 - GAP İdaresine 1997 ve 1998 yılları bütçeleri için Kamu Ortaklığı Fonundan ayrılan miktarlar, bu İdarenin bütçesine ayrıca maledilir.
Ek Madde 1 - GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, milli savunma ve milli güvenliğe ilişkin hususlar saklı kalmak kaydıyla görevleri ile ilgili olarak gerekli gördüğü bilgileri bütün kamu kurum ve kuruluşlarından ve diğer gerçek ve tüzel kişilerden doğrudan istemeye yetkilidir. Kendilerinden bilgi istenen bütün kamu kurum ve kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişiler bu bilgileri zamanında vermekle yükümlüdür.
Bu şekilde elde edilen bilgilerden ticari sır niteliğinde olanların gizliliğine uyulur.


GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, GAP ile ilgili her konuda bilgi toplamada, planların hazırlanmasında ve uygulamanın izlenmesinde, bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, kamu iktisadi teşebbüsleri ve kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları ile yakın işbirliği içinde bulunur.

(1) Bu fıkraların uygulanması ile ilgili olarak, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine ve 28/12/2004 tarihli ve 5277 saylı 2005 Mali Yılı Bütçe Kanununun 37 nci maddesine bakınız.

Son Güncelleme : 27 Eylül 2007
www.gap.gov.tr


Nereden nereye, ne hızla geldik?

malina Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 10:38   #2
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Gap'ın önemini kavramalı ve iyi yönetmeliyiz.

Merhaba,

Kimin başladığı ve kimin bitirdiğinin önemi yok. GAP Türkiyemizin en önemli ve büyük projesidir. Kimin katkısı olduysa minnettarım.

Bence yapılmasından çok nasıl yönetileceği daha önemli. Malum ülkemizin dış düşmanları elimizdeki potansiyeli bizden daha önce görüp harekete geçiyorlar.

Ülkemiz topraklarında bazı oyunlar oynanıyor. Birkaç yıldır tohumculukta dışa bağlama gayretleri yürütülüyor. Köylümüze bedava tohum dağıtılarak bir sonraki senenin tohumlarını ayırması ve biriktirmesi engellenmeye çalışılıyor.

Domates,Buğday,Mısır ve Soya da oynanan oyunlara saf köylümüz alet ediliyor.
Bu konuda Tarım İl ve İlçe Müdürlükleri de yetersiz. Belki sadece bu iş için bir müdürlük kurup tarımımızla oynamak isteyenlere karşı önlem alınmalı.

Her partinin içinde vatansever ve işyapan insanlar var. Hangi hükümetin yapacağı da önemli değil bu iş siyasi olmaktan öte milli bir dava olmalı diye düşünüyorum. Ama bir an önce adımlar atılıp yol alınmalı.

Saygılar.

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-08-2008, 14:43   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-06-2008
Şehir: Artvin
Mesajlar: 394
Galeri: 25
Gerçekten GAP, ülkemizde bir devrim niteliğindedir.

Emine Aktaş Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 13:47.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024