agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları




Reklam


Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 10-05-2008, 22:47   #1
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,062
Galeri: 182
BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi) NEDİR ?

Merhaba,

BİMER ( Başbakanlık İletişim Merkezi) Nedir? Ne yapar ?

Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Doğrudan Başbakanlık Uygulaması Nedir?

"
BİMER, bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.İyi ve sağlıklı işleyen bir halkla ilişkiler uygulaması için günümüz iletişim teknolojilerinin kullanılması bir zorunluluktur. BİMER ile oluşturulan sistem sayesinde vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarının tümü açık tutularak müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesi yanı sıra, müracaatlara cevapların da hızlı, etkin ve daha ekonomik bir şekilde verilebilmesine imkan sağlanmıştır.


BİMER Uygulamalarının Çalışma Şekli Nedir?

BİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur.Ancak “*** 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.Kaymakamlık ve Bakanlıklar’ a “*** 150” hattı üzerinden ulaşılamaz.



“*** 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğinde ki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar.Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası üzerinden telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder.Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir.Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir.


“*** 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Başbakanlığa gönderilir.Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır vatandaşa da cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.

Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden cevaplandırılır.Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur.

BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık’ tan koordine ve takip edilebilmektedir.


BİMER sistemde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıklar’ ın Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, Müstakil Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıklar’ ın bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum ve kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir.Tüm kullanıcılar her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girer ve o gün kendisine gelen müracaatları cevaplandırır.


BİMER uygulamasında valilikler , il kapsamındaki kaymakamlıkların, il müdürlüklerinin ve bölge müdürlüklerinin koordinasyon ve takibinden sorumludur.Yine Bakanlıklarda merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına BİMER aracılığı ile gönderilen müracaatların takip ve koordinasyonundan sorumludur.


Her ay Valilik ve Bakanlıklara yapılan müracaatların sayılan, konularının ne olduğu, müracaatların ne kadarının olumlu, ne kadarının olumsuz cevaplandığı ve müracaatların cevaplandırılma süresi sistem tarafından rapor haline getirilir.Bu rapor her ay Sn. Başbakan, tüm Bakanlıklar ile Valiliklerimize (Valiliklere ilişkin rapor İçişleri Bakanlığı’na) gönderilir.


BİMER’ e Yapılacak Müracaatların Kapsamı Nedir?



Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar BİMER’ e yapılabilir.


Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamındaki her türlü bilgi BİMER aracılığı ile talep edilebilir. Ancak bilgi edinme talebinin yazılı yapılması zorunluluğu bulunduğundan “*** 150” hattı üzerinden sözlü bilgi talebinde bulunulmaz.Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıklar’ ın Halkla İlişkiler Müracaat Bürosu’na şahsen gelinerek bilgi edinme talebinde bulunulabileceği gibi, Başbakanlık web sayfası üzerinden de bilgi edinme talebinde bulunulabilir.


Dilekçe Hakkının Kullanılması Kanun kapsamındaki her türlü istek, şikayet ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir. BİMER’ e Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun kapsamında yapılacak ihbar veya şikayet müracaatlarında, müracaat sahibinin kişisel bilgilerini bildirme zorunluluğu yoktur.Ancak müracaat sahibinin kişisel bilgilerini vermeme durumunda kendisine müracaatına ilişkin bilgi verilemez.Bu durumda müracaat sahibi sistem tarafından kendisine verilen numarayı bildirerek “*** 150” hattından veya www.basbakanlik.gov.tr adresinden müracaatının durumunu öğrenebilir.


Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na yapılacak müracaatlar BİMER aracılığı ile yapılabilir. En az genel müdür veya eşiti seviyedeki kamu görevlilerinin etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar sistem üzerinden Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na gönderilir.

Kurul tarafından müracaata ilişkin yapılan işlem sisteme kaydedilerek müracaat sahibine bilgi verilir. Diğer kamu görevlilerinin (genel müdür seviyesi altındaki unvanlar) etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar, ilgili kurumun yetkili Disiplin Kurulu'nca incelenmek üzere sistem üzerinden ilgili kurumlara gönderilir. Burada yapılacak işlemler sisteme kaydedilir ve müracaat sahibine bilgi verilir.
"

Gördünüz mü? Ne işe yarıyormuş, Nasıl çalışıyormuş

Şimdi herhangi bir konuda Haksızlığa uğradığını düşünen herkesi Bimer'e başvurmaya çağırıyorum.

Kanunları devlet koyar. Onları çalıştıracak olanlar insanlardır.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-06-2008, 09:15   #2
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,062
Galeri: 182
Bimer'in faydası

Merhaba,

Bimer'in faydasını görenlerdenim. Tapulu ve orman sayılmayan arazimize dava açan hazine ve ormandan 4982 sayılı bilgi edinme kanununa rağmen doğru dürüst bir cevap alamıyordum. Tipik baştan savma cevaplar vererek geçiştiriyorlardı. Bu defa aynı yetkililer detaylı araştırma raporu göndermişler.

Bimer'in faydası oldu sanırım. Kısaca özetlersek vatandaşı adam yerine koymayanları hizaya sokan ve asli görevlerinin koltuklarını muhafaza etmek değil de vatandaşın işini yapmak olduğunu onlara hatırlatan bir kuruluş diyelim.

Tabi Bimer vatandaş başvurdukça çalışacak bir kuruluş.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-08-2008, 17:32   #3
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-06-2008
Şehir: afyon
Mesajlar: 7
bimer etkili çalışan bi kurum. sorularınızı anında yanıtlarlar. hemde resmi kanaldan işler hızlanır.

berkyenigen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-08-2008, 23:57   #4
adige
 
Sefer GİRİŞEN's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2005
Şehir: Asarcık/Samsun
Mesajlar: 156
Galeri: 121
Çalıştığım yıllara ait fiili hizmetlerin toplanması için Bimer üzerinden dilekçe hakkımı kullanarak 21 Temmuz da baş vurdum.4 Ağustos ta cevap geldi.

Şube Müdürünün elektronik posta ile verdiği cevap;

"f.h.s.z zammının tespit ettirilebilmesi için ünitenin üst yazısı ekinde dilekçe talep etmeniz halinde f.h.s.z belgeleriniz toplanacaktır."

Bana baştan savma bir cevap gibi geldi.

Sefer GİRİŞEN Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-08-2008, 14:03   #5
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,062
Galeri: 182
Merhaba,

Sn. Sefer GİRİŞEN, Gelen cevabı baştan savma bulabilirsiniz. Ama BİMER devlet dairelerinden cevap alamadığınız zaman veya aha büyük bir problem yaşadığınızda daha etkili bir kuruluş.

Gerçi yapılanması kaymakamlık veya valiliklerde bir kişi görevlendirilmek suretiyle oluşturulsa da biraz irdelediğinizde BİMER'e yaptığınız başvurularda iş yürüyor daha başka bir deyişle problem yaşadığınızda başvurunuz resmileştiği için BİMER o kuruluşu dürtüklüyor ve size daha iyi hizmet vermesini sağlıyor. Kabacası bu.

Umarım daha doyurucu cevaplar alırsınız.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-08-2008, 22:48   #6
adige
 
Sefer GİRİŞEN's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2005
Şehir: Asarcık/Samsun
Mesajlar: 156
Galeri: 121
Daha etkili ve kestirme bir yol oldu kesin.Bundan önce de SGK' ya Bilgi Edinme Yasası' na göre baş vurdum.Çok kısa sürede oldukça kapsamlı cevap verildi.Sanırım bu biraz da kurumlara göre de değişiyor.

Üç yıl önce BİMER konusunda seminere katıldım ve kurum adına yetkilendirildim. Bu güne kadar İlçe Müdürlüğüne BİMER aracılığıyla hiç bir baş vuru olmadı.İlk yıllardaki heyacan artık kalmadı.En azından taşra teşkilatlarında.

Sefer GİRİŞEN Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-08-2008, 18:39   #7
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,062
Galeri: 182
Vatandaş haklarından haberdar değil.

Merhaba,

Sn. Sefer GİRİŞEN, Esasında bizim ülkemizin kanunları ve yapılanması diğer ülkelerden farklı değil. Sonuç olarak bizim kanunlarımızın çoğu daha ileride olduğunu sandığımız ülkelerden kopyalanıp, uyarlanıyor.

Ancak birşey farklı. Diğer ülkelerde vatandaş bütün haklarını sonuna kadar kullanabiliyor. Çünkü haklarını biliyor. Bizde ise son 10 yıla kadar genelde vatandaş itilip kakıldığı için, haklarını kullanmayı bırakınız, Şikayet etmek için karakola veya bir devlet dairesine girmeye bile çekiniyor.

Yıllar içinmde Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde bazı hakların varlıkları kağıt üstünde kabul edilse bile, Çok saygıdeğer basınımızın magazinden yayın saatlerine vakit kalmamasından dolayı bu gibi halkın yararına olan işler pek önemsenip gerektiği gibi duyurulmuyor.

Kısaca halk haklarını bilemiyor, haberder olamıyor. Bizim vatandaşımıza Avukatlar da pahalı geliyor. Çoğumuzun hukuka inancı kalmadığı için zaten avukata gitmiyoruz. Haklarımızdan vazgeçiyoruz. Çünkü hak aramak da pahalı. Ne yapsın.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2010, 17:15   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 13-05-2010
Şehir: mersin
Mesajlar: 1
merhabalar ben bimer hakkında bi sıkıntımı dile getirmek istiyorum. emniyet personeliyim ve bir amirimizden haklı olduğum yerde şikayetçi olduğumu bimer e ilettim. fakat e posta adresimden faydalanarak beni bulup, ''bizi neden şikayet ediyorsun'' şeklinde bana bir sürü sıkıntı çıkardılar. şikayet etmiş olduğum metin aşağıdadır.


''Sayın Yetkililer

.... Şb. Md. de görev yapmakta olan polis memuruyum. 4 Nisan 2010 tarihinde terörist başının doğum günü kutlamaları nedeniyle Ş. Urfaya dış göreve gitmiştik ve toplam 30 saat dış görev mesayisi yaptık. Tekrar döndüğümüzde ise normalde bize 1 gün izin verilmesi gerekilirken 6 saat dinlendikten sonra şube amirinin emriyle tekrar mesayi yapmak zorunda kaldık. Amirimiz kanunlara aykırı şekilde bize oldukça fazla mesayi yaptırıyor. Ayrıyeten şubemizde adam kayırmacılık torpillerle bir yere gelmeler, huzursuzluk almış başını gidiyor. Duruma müdahale etmenizi saygılarımla arz ederim. ''


sayın arkadaşlar burada yanlış olan nedir Allahaşkına
saygılar...

m_b_68 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-05-2010, 21:25   #9
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,062
Galeri: 182
Merhaba.

Sn. m_b_68, Hoşgeldiniz.

En doğal hakkınız olan şikayet hakkınızı kullandığınızdan dolayı, Şikayetçi olduğunuz amirinizin tarafından sıkıntı yaşamanız çok doğal. Bimer, ulaştırdığınız şikayetleri, direkt olarak şikayetçi olduğunuz birime ulaştırarak cevap almaya çalışıyor da ondan. Adeta postacı vazifesi görüyorlar ama oldukça hızlılar.

Ben de benzer sıkıntılar yaşamıştım. Şikayet ettiğim hususların araştırılacağını zannederken, cevapların şikayetçi olduğum kişilerden gelmesi beni de çok şaşırtmıştı. Esasında bu bir aksaklıktır. Çünkü Bimer'in görevi kurumlar arasında postacılık yapmak değil, şikayetin doğru olup olmadığını araştırarak gerekli soruşturmayı yapmak ve suç işleyenleri adalete hesap vermeye yönlendirmek olmalıdır.

Zamanla, bu aksaklığın giderilebileceğini umuyorum. Bir başka aksayan hususun da, Görevlendirilen elemanların bu işte yetersiz kalmaları. Bürokrasiyi aşmak öyle kolay değil tabi. Amacına ulaşamamış olsa da, Vatandaşın işine biraz yarıyor.

Cevap vermek istemeyen kurumları cevap vermeye zorluyor. Ancak cevapları şikayetçiye ulaştırırken, verilen cevapların istenen cevaplar olup olmadığı veya, gerçekleri yansıtıp yansıtmadığından ve yeterli olup olmadığını kontrol etmiyorlar. Esasında bu hususları da iletmek lazım ki düzeltebilmek için gerekli düzenlemeleri yapabilsinler.

Haklı şikayetinizde, sizi destekliyor, aksaklıkların sizi yolunuzdan çevirmemesini diliyorum.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 12:36.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2014