agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları
(https)




Anket Sonuçlarını Göster: ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ YAPILSINMI ?
EVET 30 37.04%
HAYIR 51 62.96%
Oy Verenler: 81. Bu ankete oy veremezsiniz

Beğeni Düzeni66Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 24-12-2007, 14:10   #1
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
3. Boğaz Köprüsü

İstanbul Boğazına Yapılacak 3.Köprünün Güzergahı Hemem Hemen Belirlendi.

Yapılan Açıklamalar Köprü Ve Bağlantı Yolları Üzerinde Bulunan Arazilere Olan Talepte Ciddi Bir Artış Olduğunu Gösteriyor.


Güzergahlar Netleşiyor

Yıllardır tartışılan İstanbul Boğazı'na üçüncü köprünün güzergahı hemen hemen kesinleşti.Uzmanlar yaptıkları açıklamalarda
Boğaz'ın Avrupa Yakasında Sarıyer'in üst tarafında yer alan Havantepe ile Anadolu Yakasındaki Anadolu Kavağı'nın üstü olan Yüşa Tepesinin
prünün iki ayağının oturma ihtimalinin yüksek olduğunu belirtmişti.Geçen hafta yapılan açıklamalarda Ulaştırma Bakanlığı'nın ağırlıkla Sarıyer-
Anadolu Kavağı güzergahı üzerinde durduğu vurgulanıyor.

Adapazarı' ndan Kınalı' ya

Ekonomist dergisinin haberine göre yap-işlet-devret modeline göre yapılacak 3.köprü ihale sürecinin 4-5 ay olacağı ,
proje kapsamndaki köprü ve oto yolların yapımının da 36 ay sürmesinin beklendiği belirtiliyor.Üçüncü köprü ile birleşmesi
öngörülen Küzey Marmara Oto Yolu adı verilen güzergahında Adapazarı'ndan başlayarak ,İzmit üzerinden Boğaz'a yapılacak 3.köprü ile Avrupa Yakasını geçerek
Tekirdağ-Kınalı ayrımına kadar üreceği ifade ediliyor.

..............
Üçüncü köprünün çevre yolu güzergahındaki çatalca en şanslı yerlerden biri..........
Karadeniz Otoyolu ,3.boğaz köprüsü, tem 7 diye anılan çatalca yolundaki arazilerin toplanmaya başladığı ifade ediliyor.Çatalcalı emlakçılar,
Durusu,
Tayakadın köyü,
Baklalı,
Boyalık,
Dursunköy,
Yassıören
ve Kestanelik gibi köylerin yola cepheli arsalarının tamamının son bir yılda adeta kapışıldığını belirtiyor.......
Güzergah kesinleşmesede köprünün bağlanacağı otoyollara yakın köylerde bayram sevinci yaşanıyor.Arazi fiyatları artıyor. İnanlar inşaat'ın başkanı Serdar İnan, üçüncü köprünün
Avrupa yakasındaki çevre yolunun ana güzergahının Rumeli Kavağı'ndan başlayarak, sırayla
Sarıyer'in üstü,
Bahçeköy,
Mehmet Akif piknik yeri,
Kemerburgaz,
Gaziosmanpaşa
taş ocaklarının arkası,
Şamlar köyü
ve Sazlıdere barajı üzerinden Çatalca'ya kadar uzanacağını ifade ediyor......

http://www.realist2002.com/ebulten/haber/s3.html

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-12-2007, 14:20   #2
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Yukarıdaki habere göre;
Çevre yolu güzergahı belli olmuş.
Ancak yolun Kınalı'ya ulaşabilmesi için Silivri köylerinden de geçmesi gerekiyor.
Basında bu konuda bilgi yok.
Ben de haritadan bakarak olasılıkları tahmin etmeye çalıştım.

Haritaya göre çevre yolunun Kınalı bağlantısı için Çatalca'nın Kestanelik köyünden sonra şu köyler yer alıyor.
Çatalca'nın köyleri
Oklalı
Gökçeli
İnceğiz olarak devam ediyor.
Silivri köyleri
Kadıköy
Gazitepe köylerinden Kınalı sapağına ulaşılabiliniyor.
Ancak habere göre Çatalca köylerinde kestanelik sınır ise;
hiç asağı inmeden
Silivri'nin orman köyleri olan
Kabakça
Bekirli
Küçüksinekli
Beyceler
Büyükçavuşlu köylerinden bağlantı sağlanabilinir..

Karadeniz sahil yolu'nun bir ayağı olarak ilan edilen
3.köprü, Kuzey Marmara yolu ile Bulgaristan'a kadar ulaşması hedefi göz önüne alınırsa,
ikinci seçenek daha ağır basacak gibi.
Bu köprünün ağır tonajlı araçlar için yapıldığı iddiası da Büyükçavuşlu'da yapılmak istenen tehlikeli atık tesisine ulaşımı kolaylaştırcağından ikinci ihtimal kuvvetleniyor.

Bu yazdıklarımda hiç bir bilimsel ve resmi kaynak yoktur
sadece ormanlar ve orman köyleri için endişelenen bir Silivrili olarak merak ettiklerimdir.

Bir bilen açıklama yapsada rahatlasak...
Ya da mücadele etsek......


Düzenleyen eskimo : 25-12-2007 saat 10:04
eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-12-2007, 14:33   #3
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
3. köprü göçe neden olacak

İstanbul'un trafiğini kurtarmak için başlayan üçüncü Boğaz Köprüsü İstanbul'u da kurtaracak.
Hükümet İstanbul'daki organize sanayi bölgelerini Tekirdağ, Hayrabolu, Çorlu gibi bölgelere kaydırmayı planlıyor. Fabrikaların gitmesi ile en az 2 milyon kişinin de bu bölgeye taşınacağı belirtiliyor.

YAPIM ihalesine az zaman kalan üçüncü Boğaz Köprüsü İstanbul'un simasını tamamiyle değiştirecek. Hükümet üçüncü Boğaz Köprüsü ile birlikte önemli bir karar daha alacak. Buna göre İstanbul'daki tüm organize sanayi bölgeleri Çorlu, Tekirdağ, Hayrabolu ve Lüleburgaz, Edirne civarına taşınacak. Başbakan Erdoğan'ın 'İstanbul'a göçü durdurmak gerekir' açıklamasının çözümü olarak alınan karara göre İstanbul'da tüm organize sanayi bölgeleri, sanayi tesisleri İstanbul dışına çıkarılacak. İstanbul Emlakçılar Odası Başkanı Sabri Ateş bununla ilgili planların hazırlandığını ve 2010'a kadar tüm taşınma işleminin tamamlanacağını söyledi. İstanbul'a gelen göçün durdurulamadığını bunun da büyük sıkıntı yarattığını söyleyen Ateş 'Üçüncü Boğaz Köprüsü çok önemli bir karar. Bu kararı nedeniyle AK Parti Hükümeti'ni kutluyorum. İstanbul böyle göç almaya devam ederse ileride 4'üncü ve 5'incisinin bile yapılması gerekir' dedi.

FABRİKALARDAN KURTULACAK

İSTANBUL'UN kültür ve kongre merkezi ilan edildiğini hatırlatan Ateş 'İstanbul'un merkezlerinde olan organize sanayi bölgeleri ve fabrikalar istanbu'un dışına çıkarılıyor. Tüm planlar hazırlandı. Sanayi tesisleri Silivri, Çerkezköy, Çorlu, Lüleburgaz ve Hayrabolu'ya doğru taşınacak. Taşınma 2010'a kadar bitecek' dedi. İstanbul'dan büyük fabrikalar çıkarıldığında göçün de duracağını söyleyen Ateş 'Bu fabrikalar İstanbul'dan giderse işçiler de gidecek. Bu hem İstanbul'u rahatlacak, hem de o bölgelerde yeni konut projeleri kurulacak. Öyle sanıyorum ki bu kararın ardından 2 milyon kişi İstanbul'dan iş nedeniyle taşınacak' dedi.

3. KÖPRÜ DOĞRU KARAR

HÜKÜMETİN başlattığı otoyolların, üçüncü Boğaz Köprüsü ile entegre hale getirileceği ve İstanbul'un trafik yükünün de azalacağını söyleyen Ateş 'Bundan sonra prim yapacak bölgeler İstanbul'un sanayisinin taşınacağı çevre iller olacak' dedi. Artık İstanbul'da tasarlanan planların bilinçli olarak yapıldığını söyleyen Ateş 'Sanayi bölgelerinin başka illere kaydırılması İstanbul'un nüfusunun azalmasında önemli etki yaratacak. İstanbul'daki fabrikaların ve ağır sanayinin mevcut yerlerinde kalması daha büyük sorun yaratacaktır' diye konuştu.

http://www.internetajans.com/default.asp?NID=46819
14/12/2007
1. Silivri İstanbul değil mi?
Silivri'nin göç alması İstanbu'un göç alması sayılmaz mı?

2.''bu fabrikalar İstanbul'dan giderse işçiler de gidecek'' miş.....
İşçileri kültür kentine yakıştıramıyor musunuz?

3.Sayılan yerlerin hepsi tarım arazileri değil mi?


Düzenleyen eskimo : 24-12-2007 saat 15:05
eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-12-2007, 15:42   #4
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı iken 27.04.1995 tarihli basın toplantısında aynen şunları söylemişti: “Üçüncü köprü bir cinayettir. Böyle bir teşebbüs İstanbul’un çağdaş kentleşmesi ve şehiriçi ulaşım sistemi için ölümcül sonuçlar doğurur”
Çözümü orman için ulaşımla çözebileceklerini düşünmüş olacaklar ki;
bu gün ormanı yok etme pahasına,ormanı yapılaşmaya açma pahasına
üçücü köprü yapılıyor.....

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2007, 11:40   #5
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Anadolu yakası Akyazı bağlantısı;
Alıntı:
İnan'a göre Anadolu yakası güzergahı şöyle:

"Kavak, Beykoz, Akbaba,Yalıköy, Zerzevat, Polnezköy, Alemdağ Beldesi'ne bağlı çatalçeşme mahallesi üzerinden Samandıraya bağlı Paşaköy'e kadar uzanacak.

Diğer güzergah ise sahilden Şile'ye ulaşacak. Şile'den sonra Kurna köyü, Meşrutiyet, Kızılca, Ahmetli, Sofular, Alacalı, Doğancalı, Sahilköy, Göllü, Bozhane, Öğünce, paşamandıra, Çayırbaşı, Harmantpe, Karakiraz, İshaklı, Yeşilvadi ve Dağdere'den geçecek"...


http://www.realist2002.com/ebulten/haber/s3.html
köylerin isimlerinde bile anlaşıldığı gibi bu çevre yolu, otaban değil ormandal olacağa benziyor....

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2007, 12:00   #6
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,246
Galeri: 88
Alıntı:
İstanbul'dan büyük fabrikalar çıkarıldığında göçün de duracağını söyleyen Ateş...
Bir fabrikada çalışmak (işsizliğin yaygın olduğunu da düşünürsek) kalifiye bir eleman olmayı gerektirir değil mi?

Kapı görevlisi ya da benzeri bir posizyon için açılan sınava başvuran, yüzlerce üniversite mezunundan söz eden haberleri hatırlıyorum...

Göç nedeniyle gelen ve büyük şehire uygun bir mesleği olmadığı için işsiz olanlar ne olacak? Gizli işsizler?

malina Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2007, 12:50   #7
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi malina Mesajı Göster

Göç nedeniyle gelen ve büyük şehire uygun bir mesleği olmadığı için işsiz olanlar ne olacak? Gizli işsizler?
yakacak,yiyecek,giyecek yardımıyle elde tutulacak
gelecek seçimlerde kullanılacak

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-03-2008, 10:44   #8
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
3.Boğaz köprüsünün çevreye zararları

Name:  header.jpg
Views: 7060
Size:  16.6 KB
Sayın ilgili,

İstanbul’a ve çevreye karşı suç işlenmesini önlemek istiyoruz.
3. Boğaz Köprüsü’nün ve otoyollarının ihale hazırlıkları hızla ilerlemektedir.
İstanbul’un bitirilmesi demek olan 3. Boğaz Köprüsü’nün neden olacağı toplumsal ve çevresel maliyetleri halkımıza anlatmak zorundayız.
Bu amaçla güzergâhın sembolik bir noktasında basın açıklaması gerçekleştirilecektir.
Olası toplumsal ve çevresel maliyetleri halka duyurmak ve bilinçlendirmek üzere yapılacak basın toplantısına davet ediyorum.
Saygılarımla.



OMO MARMARA ŞUBESİ
YÖNETİM KURULU ADINA
Prof. Dr.Uçkun GERAY BAŞKAN


Tarih : 22.03.2008 Cumartesi
Saat : 10:30
Yer : Krokide gösterilmiştir.

Adres :Orman Bölge Müdürlüğü 2 Nolu İdare Binası Zemin Kat Maslak/İSTANBUL
Tel :0(212) 29911 95 Faks : 0(212) 299 09 75 e-mail: omomarmara@gmail.com


Name:  kroki.jpg
Views: 9674
Size:  33.7 KB

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2008, 21:49   #9
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
BASINA VE KAMUOYUNA


İSTANBUL’UN KORKULU RÜYASI KÖPRÜLER ZİNCİRİ !


Her yıl Dünya Ormancılık Günü olan 21 Mart yaklaşırken, kutlamalar yapmak üzere hazırlıklara başlıyoruz. Ancak ülkemizde uzun zamandır uygulanan ve son yıllarda hızlanarak artan ormansızlaştırma politikalarına bağlı uygulamalar nedeniyle, başarıları öne çıkaramıyoruz ve çok istediğimiz kutlamaları yapamıyoruz.

1950 li yıllardan başlayarak karayolcu politikalara teslim olan ülkemizde 40 yıldan bu yana İstanbul Boğazı’na yapılacak köprüler tartışılmıştır. 3. Boğaz Köprüsü sorunu karşısında da, Hükümetin birbirine uymayan ve Belediye Başkanlarının zamanla farklılaşan açıklamaları nedeniyle toplumda bir kayıtsızlık ve hareketsizlik yaratılmıştır.

Birinci köprünün açıldığı tarih olan, 1973 yılından önce “köprüsüz” İstanbul Boğazından yılda 5.000.000 araç, 113.000.000 yolcu geçerken, 1974 yılında köprünün yapımıyla boğazı geçen araç sayısı yaklaşık %200 artarak 14.000.000; buna karşılık yolcu sayısı ise %4 artarak 118.000.000 olmuştur. Bu, araç/ yolcu sayısındaki dengesiz artış günümüzde de sürmektedir. Bu veriler de göstermektedir ki, köprüler, kent içindeki araç trafiği veya artan nüfus nedeniyle yoğunlaşan yolcu trafiği için gerçek bir gereksinim değildir ve yolcu taşınmasına katkı yapmamaktadır. Bu verilere rağmen, birinci köprünün açılışından üç yıl sonra, ikinci köprü, ikinci köprünün açıldığı yıl ise üçüncü köprü tartışılmaya başlanmıştır. İlk iki köprünün ormanlar ve yabanıl çevre üzerindeki olumsuz etkileri de ortadayken, 3. köprünün yine de gündeme geliyor olması, bu yatırımın amaçları konusunda kuşkular yaratmaktadır.

Tartışılan 3. köprünün gerçekleşmesi halinde, kentin kuzeyine çekilmiş olan ormanlar, yabanıl alanlar ve tarım alanları; Formula 1 alanında olduğu gibi, arsa spekülasyonlarının, ticari ve siyasi rantın, sözde planlı yerleşimlerin veya kaçak yapılaşmaların, ticaret alanlarının v.b. saldırısına, açılacaktır. Ormanları ve yabanıl alanları “cibali mübaha”, yani herkesin istediği gibi kullanımına açık dağlar olarak gören eski ve yanlış anlayış, bugün de ormanları isteyenin yerleşebileceği, isteyenin otoyol yapabileceği, isteyenin ticaret alanı, isteyenin Formula pisti yapabileceği alanlar olarak görmekte ve topluma da bu anlayışı dayatmaya çalışmaktadır. Ormanlar, arsa spekülatörleri tarafından, en ucuz hatta bedelsiz arazi edinme kaynakları olarak görülmektedir.

3. köprünün yapımı halinde, kuzeyde Beykoz - Sarıyer arasından geçeceğini artık herkes bilmektedir. Buna rağmen ilgili bakan arsa spekülatörlerinden saklama gerekçesiyle tam güzergâhı açıklamayacağını belirtmektedir. Kesin güzergâhı ne olursa olsun, böyle bir uygulamanın kuzeye çekilmiş İstanbul ormanlarını yok edeceği açıktır. 3. köprünün yapımı halinde, çevre ve bağlantı yolları ile Belgrad Ormanı büyüklüğünde ormanlık alan ve bir o kadar da tarım ve / veya yabanıl alan yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır.

İstanbul Çevre Düzeni Planı’nda rekreasyon alanları, yaban hayatı, ormanlar ve su kaynakları stratejik konular, dolayısıyla, korunması zorunlu kaynaklar olarak ele alınmaktadır. Başta Terkos gölü olmak üzere kentin su rezervlerinin de hemen tamamı kuzeyde, “alternatif güzergâhların” yakın çevresinde bulunmaktadır. Yeni bir köprü, yüzyıllardır İstanbul’un su gereksinimini karşılayan bentler sistemini olumsuz etkileyeceği gibi, aynı bölgede ve Şile ormanlarındaki potansiyel bentler sistemini de yararlanılamaz hale getirecektir. Bu alanlar söz konusu nedenlerle ranta, yerleşime, ticarete… konu edilmemeli, mutlak koruma statüsü sağlanmalıdır.

İstanbul 3 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun 15.11.1995 tarih ve 7755 numaralı; “İstanbul Kuzey Kesimi – Karadeniz Kuşağı Doğal SİT Alanı” ilanında, gerekçelerden biri olarak, “bu bölgedeki doğal varlıkların ve ekolojinin korunabilmesi için söz konusu alanlarda yerleşimi özendirebilecek yol, köprü (3. Boğaziçi Köprüsü) turizm tesisleri gibi kararlara yer verilmemesi… ilkesi, … temel ilke olarak belirlenmiştir” denilmektedir.

Bu köprü ve yollarıyla ilgili olarak yaşanabilecek sakıncalar konu alınmak üzere bilgilendirme ve tartışma da yaşanmamıştır. Kentlinin doğacak tehlikeler çerçevesinde bilgilendirilmesi ve katılımı sağlanmış değildir. Bu bize olası bir ÇED raporunun da doğru sonuç vermeyeceğini göstermektedir. ÇED raporlarında uygulanan genel ve sakat mantığın bu köprüye de esasen izin vereceği şeklinde bir endişe bulunmaktadır.

Kentin insanının fakirleştirilmiş olması, medyadaki haberlerin gerçeği örtüyor olması, katılımın dışlanmış bulunması tepki veremeyecek bir kentli kimliği üretmiş ve köprü uygulamasını kolaylaştırmıştır.

3. köprünün yapımı Türkiye’nin de taraf olduğu; Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme (1972-PARİS), Avrupa’nın Yaban Hayatı Ve Yaşama Ortamlarını Koruma Sözleşmesi (1979-BERN) ve Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi (1992-RİO) gibi uluslararası sözleşmeler ile Avrupa Kentsel Şartı’na da aykırıdır. Çevre ve bağlantı yollarının geçeceği alanların orman olarak kalmasında üstün kamu yararı vardır. Buna rağmen köprünün yapılması halinde; kente, çevreye ve doğaya karşı suç işlenecektir.

Bir başka kent, kentli ve doğa karşıtı hazırlık da, Kilyos ve Karaburun arasındaki eski maden alanlarının iyileştirilmesi yerine, bu alanların kültür ve turizm alanı olarak ilan edilmesidir. Turizmi Teşvik Kanunu turizm sektörünün, orman ve meraların sağladığı kamu yararından daha büyük kamu yararı sağladığı gibi bir sakat mantığa dayanmaktadır. Bu da kültür ve turizm alanı ilan edilen alanlardaki orman ve meralar için, turizm kanununu yasal bir balta haline getirmektedir.

İstanbul kentinin ulaşım sorunlarını yeni köprüler çözmeyecektir. Ulaştırma tek elden eşgüdüm içinde yönetilerek, ulaştırma yatırımları toplu taşımaya yönelik olmalıdır. Kentteki mevcut toplu taşıma sistemleri olan deniz taşımacılığı, raylı sistem taşımacılığı ve otobüs taşımacılığı geliştirilerek aralarındaki aktarma ve eşgüdüm olanakları iyileştirilmelidir. İstanbul kenti çekim merkezi olmaktan çıkarılmalıdır.

Tarımı ve hayvancılığı çökmüş, yerleşim ve sanayileşmesi plansızlığa dayalı, kırlarını yönetemeyen bir Türkiye’de, İstanbul’un ulaşım ve taşımacılık sorunu köprülerle çözülemeyecek, aksine bu sorunlara yoğun kent, kişi başına ulaşım maliyeti, su, rekreasyon, yaban hayatı gibi pek çok sorun daha eklenecektir.


3. KÖPRÜ KENTE, ÇEVREYE VE DOĞAYA KARŞI SUÇTUR!
PRÜ DEĞİL YAŞAM HAKKI!
ORMAN YOKSA SU DA YOK!
ORMANLAR SAHİPSİZ DEĞİLDİR!

22 Mart 2008
Havantepe / SARIYER
T.M.M.O.B.
ORMAN MÜHENDİSLERİ ODASI
MARMARA ŞUBESİ

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-04-2008, 00:30   #10
/
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: SARIYER
Mesajlar: 39
bu güzergahlar -hangisi olursa olsun- yıkım olur. neresinden baksak belgrad ormanları ile devamındaki köylerin yeşil alanları geri dönüşü olmayan bir yıkıma gider. ilgili köylerdeki vatandaşlar memnun ancak yurtları ellerinden akıp gidecek bir süre sonra. tıpkı zekeriyaköy, demirciköy, uskumruköy, kemerburgaz, göktürk-petnahor- köylerinde villa tipi yerleşmlerden sonra olduğu gibi. 20 yıl evvel bu köyler ahalisi para etmeyen arsalarını ucuz ucuz elden çıkardı ve lüks villalar kendi bahçelerine dayanınca uyandılar ki iş işten geçmiş yurtlukları yaşanmaz hale gelmiş. köprü olayı daha da beter olacak fikrindeyim. ilginç bir örnek kemerburgazın karadeniz kıyısındaki çiftalan, ağaçlı ve akpınar köyleridir. köylerin çevresi ve altındaki araziler çok büyük taşkömürü rezervine sahipti. yıllar önce madenciler köylerin dışındaki arazileri satın alıp iş makinelerini sokunca köylü iş imkanı diye sevindi önce. ama daha sonra rezerv azaldıkça madenciler köylerin otlaklarına ve en sonunda köylerin dibine kadar kazıdılar. sonuç çok kötü oldu. topografya tamamen değişti. köylerin etrafında onlarca yapay maden ocağı gölü oluştu. hafriyat karadenize döküldü ve kıyı dolgu yapıldı. sahil şeridi kıyıdan uzaklaştı ve haritadaki şekli değişti. köylerin ana merkezlerle olan yolların güzergahı değişti. köylerin demografik yapısı erozyona uğradı. özellikle çiftalan köyünün yarısından fazlası köyü terketmek zorunda kaldı. köyün mezarlığının dibine kadar kazı yapıldı ve neredeyse mezarlık çökme durumuna geldi. şimdi oralar adeta hayalet şehir gibi. çünkü 10 yıl önce istanbulda taşkömürü yasaklanınca madenciler tası tarağı toplayıp gittiler. geride bıraktıkları yukarıda saydıklarım ve bunların direkt **** dolaylı etkileri oldu. sanırım 3. köprü de böyle bir yıkıma neden olacak. bu sebeple civar köyler ahalisinin uyanık olması gerekmekte.

rıfatsoydan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2008, 15:10   #11
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,246
Galeri: 88
İDO'dan Ro-Ro projesi için ilk adım

İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) kent içinden geçen transit ve ağır araç yükünü azaltmayı amaçlayan Ro-Ro projesiyle ilgili ilk adımı atıyor. İDO Ro-Ro projesi için 27 Mayıs 2008'de ihaleye çıkacak.

İhalenin ardından 4 ay içinde tamamlanacak proje ile Ro-Ro için uygun güzergâhlar belirlenecek.

Proje ihalesinin Ro-Ro çalışması için atılan ilk somut adım olduğunu kaydeden İDO, Genel Müdürü Ahmet Paksoy "Proje ile ilgili bir ön çalışma yapılacak. Bursa bölgesinde Ro-Ro için alternatif güzergâhlar belirlenecek ve en uygunu seçilecek." dedi. Ro-Ro projesinin İstanbul ile Bursa arasında bir köprü oluşturacağını kaydeden Paksoy, "Ro-Ro projesi için belirlenecek bölge, çevresel etki değerlendirilmesi yapılarak projeden hiçbir şekilde olumsuz etkilenmeyecek." diye konuştu.

Projede, İDO'nun yaptıracağı 140 TIR kapasiteli "ROPAX" gemisinin günde karşılıklı olarak 6 sefer yapması planlanıyor.

Ro-Ro projesinin, başlamasına karar verildikten sonra 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Projenin liman, bağlantı yolları ve gemiler olmak üzere toplam maliyetinin 300 milyon Euro olacağı belirtildi.

Zaman

3. köprü için gerekçe ağırlıklı olarak ağır vasıtalar, tırlar değil miydi?

prüyü kullanacak tırlar ile, roro ile taşınacak tırlar hangi güzergahtan nereye gidecek?

malina Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 13:43   #12
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
3. Köprü askıya alındı
26 Mayıs 2008 05:592. İdare Mahkemesi, Sarıyer’de yapılması planlanan 3. Köprü’nün de bulunduğu projelerin planlarını iptal etti ve yürütmeyi durdurma kararı verdi...
İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprü ile Ataşehir Finans Merkezi, Silivri Havalimanı, Haydarpaşa ve Galataport gibi projelerin önü hukuken kapandı. Projelerin hayata geçirilebilmesi için Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 1/100 bin ölçekli Çevre Düzeni Planı'na karşı 8 ayrı oda, ortak metinle farklı mahkemelere başvurmuştu. İnşaat Mühendisleri Odası'nın açtığı dava geçtiğimiz hafta sonuçlandı. 2. İdare Mahkemesi 'hukuka aykırı planlama yapılamaz' gerekçesiyle planları iptal eti ve yürütmeyi durdurma kararı verdi.

KARAR TEMYİZDE

İstanbul Metropolitan Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi tarafından hazırlanarak, 14 Temmuz 2006'da İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nden oy birliğiyle geçen planlarla ilgili mahkemenin kararını Büyükşehir Belediyesi, temyiz edecek. Ancak belediyenin temyiz kararı reddedilirse, İstanbul'da çevre planlarının kabulünden sonra yapılan ve yapılması planlanan projeler, kaçak duruma düşecek. Kararla son bir yılda Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nden geçen planların yanı sıra Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, ile Çevre ve Orman Bakanlığı'nın İstanbul'da yapmayı düşündüğü projeler de karara takılmış oldu. İdare mahkemesinin kararıyla birlikte 100 binlik planın altlığı olan 1/25 bin ölçekli plan yapılması da ortadan kalktı. Temyiz başvurusu reddedilirse Büyükşehir Belediyesi'nin yeni 1/100 binlik plan yapması gerekiyor. Plansız bölgelerde çivi bile çakılamayacağını belirten üst düzey bir belediye yetkilisi, "Kent artık plansız bir hale dönüştü" dedi.

İŞTE YARGININ DURDURMA GEREKÇESİ

Şekil açısından hukuka aykırı bulunan 1/100.000 ölçekli İstanbul Çevre Düzeni Planı'nın iptal gerekçesiyle ilgili karar: "Dava konusu, planın hazırlanmasında Plan Yapımını Yükümlenecek Müelliflerin Yeterliliği Hakkında Yönetmelik Hükümlerinde öngörülen nitelikleri taşımayan müelliflerin de görev aldığı bu nedenle dava konusu 1/100 bin ölçekli İstanbul İl Çevre Düzeni Planı'nın şekil açısından da hukuka aykırı olduğu, davacının yürütmeyi durdurma talebine yönelik kararın kabulüne..."

"YAĞMAYA KARŞI ÇIKTIK"

Mimarlar Odası İstanbul Şube Başkanı Eyüp Muhçu: "Biz planlara karşı değiliz. İstanbul'u yağmalanmasına karşıyız. Şile, Beykoz, Ömerli ile Belgrad Ormanları'nın yok edilmesiyle, su havzaları ile tarım alanlarının yapılaşmaya açılmasına karşı çıktık. İstanbul'un 25 milyon nüfusu olması hedefleniyor. 14 milyonu taşımayan İstanbul'un 25 milyonluk nüfusu nasıl taşıyacak."

450 UZMAN 9 AYDA HAZIRLADI

Planın hazırlanma sürecinde bulunan Doç. Taylan Dericioğlu: "Mahkeme yönetmeliklere aykırı bazı bölümler nedeniyle planın bütününü durdurdu. Bugüne kadar yapılmış en kapsamlı planlamayı yaptık. Küresel metropol konusuna önem verilmiştir. İptal kararıyla birlikte yapılan bütün çalışmaların üstüne maalesef sünger çekilecek. Yönetmeliği ters yerler iptal edilebilirdi."

http://www.sariyerhaber.org/news_detail.php3?id=538
Gelde yargıya güvenme

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 14:37   #13
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
3. köprü iki katlı olacak
Tarih: 28 Mayıs 2008
Kaynak: Yeni Şafak
Yazan: Hamdi Ateş

Marmaray ile İstanbul Boğazı'nın altından geçmeye hazırlanan trenler, üçüncü boğaz köprüsüyle boğazın üstünden de geçecek. İstanbul'a yapılacak yeni köprüde Japon modeli uygulanacak. Ulaştırma Bakanlığı, köprünün hem araçlar hem de tren geçecek şekilde projelendirilmesi kararını aldı.

Japonya'da yaygın olarak kullanılan sistemle köprü ya iki katlı olacak ya da tek katlı köprünün bir bölümü demiryolu hattına ayrılacak. Nereye yapılacağı sır gibi saklanan 3. boğaz köprüsü de öncekilerden farklı olarak çok işlevli inşa edilecek. Ulaştırma Bakanlığı, bundan sonra yapılacak köprülerin hem karayolu araçlarına hem de demiryolu araçlarına da hizmet edecek şekilde yapılması için ilke kararı aldı.
''3. köprünün önünde hukuki engel''haberinden üç gün sonra çıkan haber.
Ülkemizde korkunç bir haber kirliliği var.
Neye inanacağımız şaşırdık.

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 14:48   #14
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Aklıma hemen (beni tanıyanların da bildiği gibi almanca bir laf geldi.
"Es ist zu schön um wahr zu sein"
Yani Türkçesi "Hakkikat olabilmesi için fazlaca güzel" Umarım bu sorun böylece çözümlenmiş olur. Çözülmeyen sorunlar yüzlerce kez kararı alınıp infazı edilmeyen yanlış ruhsatsız veya dalaveralı "talan" kent projeleri meselesine dönmez. Kemerburgaz, Acarkent, Sinpaş v.s. gibi bir dizi yıkılamıyan karar üzerine karar alınarak yine de işine yoluna devam edilen projeler...

Dediğim gibi " Hakkikat olabilmesi için bu haberin biraz fazla güzel" sevindim ama nedense kursağımda bir batma duyusu var. Yine birileri bildiğini okuyacak...

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 15:02   #15
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi praecox Mesajı Göster
Dediğim gibi " Hakkikat olabilmesi için bu haberin biraz fazla güzel" sevindim ama nedense kursağımda bir batma duyusu var. Yine birileri bildiğini okuyacak...
Haklısınız praecox,
hele ikinci haberden sonra benim de sevincim kursağımda kaldı
Bu ülkede yargı kararına karşı işletilen altın madenleri var.
Yargıyı hiçe sayan, milli irade diye tutturan bir hükümet var.
Bu yargı kararını aşmayı başarırlarsa, bunun adını da
''komyon-oto iradesi''derlerse şaşırmam.

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2008, 15:08   #16
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
Projede, İDO'nun yaptıracağı 140 TIR kapasiteli "ROPAX" gemisinin günde karşılıklı olarak 6 sefer yapması planlanıyor
Malina,yukarıda alıntı yaptığını zaman gazetesinin haberine karşı görüş şu haberi buldum.

Alıntı:
İstanbul’da trafikten şikayet etmeyen tek kişi gösteremezsiniz. Aslında çözüm hemen yanı başımızda ama biz ondan yararlanmayı değil, seyretmeyi seviyoruz. Bu çözüme iki yıldır 2 Ro-Ro gemisiyle katkıda bulunmaya çalışan bir kuruluş var: İstanbul Lines. Ambarlı ve Harem’den, Bandırma’ya götürmek için günde 250-300 kamyonu çekip alıyor İstanbul trafiğinden............

“Günde 6 sefer mümkün değil”

İDO’nun, üç gemiye günde 6 sefer yaptırmayı planladığını belirten Koç, “Günde 6 sefer mümkün değil. Karayolunu yasaklamaları lazım. Böyle bir trafik yok. Kuzey-güney Marmara hattında trafiğin başlama saati 20:00, bitiş saati ise 01.00’dir. Gelecek olan bu aralıktaki gemilere gelir. Bunun dışında gördükleri hareketliliğin tamamı lokaldir. Eskihisar-Topçular gibi her saat gemi kaldıramazsınız.

Çünkü, trafik akşam 8’de İstanbul yönüne akmaya başlıyor. Herkesin amacı, ertesi sabah boşaltma yerinde olmak. Bütün gün boşaltıyor, dönüş yükünü alıyor ve geceyi yolda geçiriyor. Yani, insanlar geceyi gemide ya da karada gidiyorlar.

Gündüz de, yükleme ve boşaltma işlerini yapıyorlar. İşin doğası bu. İstediğiniz kadar hızlı gemiler alın; bu tablo değişmez. Yolcu gemisi, ya da hızlı feribot için problem yok. Ama, Marmara’ya kamyon taşımak için 100 milyon Euro’luk gemi getirmek asla verimli olmayacaktır. İDO, güçlü bir kuruluş her şeyden evvel bir kamu kuruluşu . Bize rampa yapsın, özel sektörden isteyen kuruluş da, gemisini koysun, çalışsın.
http://www.denizhaber.com.tr/NAKLIYA...a-haziriz.html
Benim anladığıma göre İDO'nun plani 3 .köprü ile bağlantılı.
Koç'un dediği gibi bu trafikte 6 seferlik aracı karayoluyla nasıl limanlara getirecekler?

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-09-2008, 20:24   #17
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
İşte üçüncü köprünün güzergâhı: Tarabya-Beykoz

Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı'na yapımı planlanan üçüncü köprünün güzergâhını altı alternatiften bire düşürdü. 'Tarabya-Beykoz' tercihinde trafik yoğunluğu dikkate alınırken, bölgedeki arazilerin büyük kısmının Hazine'nin elinde bulunması da etkili oldu. Son karar için Başbakan Erdoğan'ın onayı bekleniyor.

İstanbul'a yapılacak üçüncü Boğaz köprüsünün sır gibi saklanan güzergâhı belli oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri tarafından yapılan çalışma neticesinde, üçüncü köprünün, mevcut köprülerin daha kuzeyinde bulunan Tarabya-Beykoz arasına inşa edilmesi kararlaştırıldı.

Bu güzergâhın belirlenmesinde, arazilerin büyük kısmının Hazine'ye ait olması etkili oldu. Yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih'ten farklı olarak araçların yanı sıra trenlerin geçişine de imkân tanıyacak şekilde inşa edilmesi planlanıyor. Bunu gerçekleştirmek için iki alternatif üzerinde çalışılıyor. Birinci seçeneğe göre köprü iki katlı inşa edilecek. Katlardan birini lastik tekerlekli araçlar, diğerini trenler kullanacak. İkinci alternatif ise köprünün tek katlı yapılması, iki yanından araçların geçmesi, ortasında ise demiryolu bulunması. Ulaştırma Bakanlığı, daha çok ikinci seçenek üzerinde duruyor.

Mevcut köprülerden kuzeye inşa edilecek köprünün daha çok Anadolu-Avrupa arasında transit geçişler için kullanılması amaçlanıyor. Böylece yük taşıyan kamyon ve TIR'lar İstanbul şehir trafiğine uğramadan geçiş yapacak.

Ayrıca yetkililer, İstanbul'da trafiğin Anadolu yakasında Beykoz'da, Avrupa yakasında ise Tarabya'da tıkandığına işaret ederek, yeni köprüyle bunun aşılacağını vurguluyor. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinde sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğunun giderek artması üzerine İstanbul Boğazı'na üçüncü bir köprünün yapılması gündeme gelmişti.

Ulaştırma Bakanlığı, yaptığı çalışmalar neticesinde köprünün inşası için altı muhtemel güzergâh tespit etmişti. Bunlar, Nakkaştepe-Ortaköy, Vaniköy-Arnavutköy, Çubuklu-Yeniköy, Beykoz-Kireçburnu, Yuşatepesi-Rumelikavağı ve Garipçe-Poyrazköy'dü. En uygun güzergâh olarak ise Vaniköy-Arnavutköy seçilmişti.

İki köprünün ortasına inşa edilecek üçüncü köprüyle, trafik yoğunluğunun hafifletilmesi hedeflenmişti. Ancak, tarihî dokunun zarar görebileceği gibi birtakım endişeler sebebiyle bu hattan vazgeçildi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, dönem dönem yaptığı açıklamalarda köprünün güzergâhını tespit ettiklerini; ancak arsa spekülatörlerine fırsat vermemek için açıklayamayacaklarını ifade etmişti. Yıldırım, "Eğer öyle spekülatif yatırım yapacak olan varsa, sağ gösterip sol vurabiliriz. Hiç boşuna yatırım yapmasınlar." demişti.

Vaniköy-Arnavutköy hattından vazgeçilmesinden sonra, yeni güzergâh çalışmaları başlatıldı. Birkaç alternatif hazırlandı. Güzergâhlar içinde, kentin gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak üçüncü köprü için en uygun güzergâh Tarabya-Beykoz olarak belirlendi.

Bu güzergâhın belirlenmesinde, arazilerin büyük kısmının Hazine arazisi olmasının de etkisi büyük oldu. Ayrıca bu bölgede 2B arazilerinin bulunmasının kamulaştırmayı kolaylaştıracağı belirtiliyor. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek köprünün güzergâhı için son sözü Başbakan Tayyip Erdoğan söyleyecek.
03/09/08

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=733350&title=iste-ucuncu-koprunun-guzergâhi-tarabyabeykoz
Durmak yok yola devam.....

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-09-2008, 12:30   #18
Ağaç Dostu
 
Halit Togay's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-09-2005
Şehir: Ataköy-İstanbul
Mesajlar: 726
Galeri: 130
Tüm Mühendis ve Mimarlar Birliği Platformu ve Remzi Kozal

5 Eylül 2008 de Hürriyet Gazetesi'nde Seri İlanlar Eki birinci sayfada Remzi Kozal'dan Tüm Mühendis ve Mimarlar Birliği Platformu adına üçüncü köprü ile ilgili bir açıklama yayınlandı.
Haberi kopyala-yapıştır ile size sunmak istedim. Ancak gazetenin internet sitesinde Seri İlanlar eki yeralmıyor. Kendim yazdım.
Haberde köprünün yapımı zaten bir gereklilik ve artık kabul edilmiş doğal bir durum olarak sunuluyor, nasıl bir mimari ile yapılacağı tartışılıyor.
Remzi Kozal'ın fikri de şöyle : (kalın yazılar bana ait)
"İstanbul'da üçüncü köprü için ikinci köprünün kuzeyinden başka bir güzergah uygun olmaz. Baştan köprüyü kabul etmişler. Ormanları koruyalım diyoruz. Hepimiz de buna hassasiyet gösteriyoruz fakat, yeni köprü ormanları katledecek diye düşünürken, bir de farklı açıdan bakabilmeliyiz. Geçenlerde Çekmeköy'de bir orman yangını vardı. Allah'tan yeni yollar vardı. Yangın karşı bölüme sıçramadı. Ormanları korumanın bir yolu da toprak yollar açılmasıdır. Fakat o yolları da ileride bitki ortüsü kapatır. Her sene bir iş makinası basitçe temizler. Asfalt yol geçişleri Batıda da önemli bir çözüm olarak görülüyor. Bence ikinci köprü ve bağlantı otoyollarının yapılması bile ormanlarımız için önemli oldu. Bence ikinci köprü ve bağlantılarına bir kez uydudan bakmak bile ormanlar için nasıl önemli bir felaket olduğunu gösterir. Biz işe olumsuz taraflar kadar, olumlu taraflarından da bakmayı bilmeliyiz."
Bu platformu internette araştırdım ancak aynı gazetede ve Karadeniz Havadis Gazetesi'nde yayınlanmış yazılardan başka bir şey bulamadım.

Halit Togay Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-09-2008, 15:39   #19
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Sn.Togay her şey planlandığı gibi yürüyor....
Arasıra satılık arazi ilanlarına bakmak gibi bir alışkanlığım var.Bugün incelediğimde Silivri ve Çatalca'nın orman köylerinde 500 dönüme kadar araziler satılıyor ve m2 fiyatları geçen kışa oranla yükselmiş...
Doğrusunu isterseniz Silivrili olarak köylerimizde bu kadar büyük arazi sahibi olan birilerini hiç duymamıştım.
Bizim gibilerinin kafasının almadığı çok şey dönüyor.
Aşağıda trafik sorunu ilgili yorum yapan Nihat Alayoğlu bir şıkta diğer sıka atlarken kendiyle çelişmiş ama bu açıklamanın anafikri belli ki 3.Boğaz köprüsü...
Küzey İstanbul Ormanları'na yazık olacak.
Ve dilerim ki;ahirette, hiç görmedikleri cennet ağaçlarının altında,şarap akan nehirleri olan cennette keyif yapmayı umanlar dünyadaki ağaçları yok ettikleri için cehennemde meşe odunu ateşinde yanarlar..



Alıntı:
MÜSTAKİL SANAYİCİ VE İŞADAMLARI DERNEĞİ(MÜSİAD) Genel Sekreteri Nihat Alayoğlu, bugün bazı gazetelerde yer alan İstanbul boğazına üçüncü köprü yapılmasına ilişkin haberler ve mevcut trafik sorunları ile ilgili bir açıklama yaptı.


Kaynak : Sıcak Gündem

MÜSİAD`ın İstanbul`da trafik sorunlarının aşılması için bir takım öneriler hazırladığı ifade eden Alayoğlu, `Kısa vadede bu öneriler hayata geçirilirse İstanbul`da trafik sorununun azaltılması mümkündür` dedi.

İşte MÜSİAD`ın İstanbul Trafiğiyle İlgili Önerileri

1. İstanbul`da ulaşımın güçlenmesi ve trafiğin rahatlaması için bugün konuşulan üçüncü çevre yolu ve üçüncü köprüyle ilgili faaliyetlere bir an önce başlanılmalı ve mevcut ulaşım kanalları arasında ring bağlantıları kurulmalıdır.

2. Boğaz köprülerinin yükünü azaltacak şekilde deniz taşımacılığına önem verilmelidir. Yük taşıyan ve Trakya`dan Anadolu`ya geçen kamyonların önemli bir bölümü denize yönlendirilmelidir.

3. İstanbul`da deniz ulaşımının payını artıracak, bugün uygulamaya konulmuş olan deniz taksi gibi yeni fikirler yürürlüğe alınmalıdır. Bu bağlamda Pendik-Yenikapı arasında feribot seferleri başlatılmalıdır.

4.Öte yandan boğazdaki gemi trafiğinin yükünü azaltmak için petrol taşıma işinin karadan gerçekleşmesini sağlayacak önlemler alınmalıdır.

5. Karadeniz`de Karaburun mevkiine ikinci bir liman daha yapılmalı ve böylece Ambarlı limanının yükü hafifletilmelidir.

6. E-5 yolu Silivri`ye kadar 5 gidiş ve 5 geliş olacak şekilde genişletilmelidir.

7. Yollarda trafiği rahatlatmak için üst geçitler yerine alt geçit yapımına ağırlık verilmelidir.

8. Trafiğin çok sıkışık olduğu E-5 yolu üzerinde çok katlı yollar ve çok katlı kavşaklar yapılmalıdır. Bu bağlamda halihazırda kısmen faaliyette olan ve yeni bölümleri de inşa edilmekte olan Metrobüs çalışmalarının yanı sıra bazı modern şehirlerde olduğu gibi monoray türü alternatif çözümler de düşünülmelidir.

9. Yeni yerleşim alanlarında ulaşım planlaması dikkatli bir şekilde yapılmalı yollar geniş tutulmalı ve aynı zamanda otopark ihtiyacı da göz önünde bulundurulmalıdır.

10. Gerek Manuel gerekse otomatik çok katlı otopark sistemlerinin yapılması teşvik edilmelidir.

11. Başta Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanları olmak üzere, bazı organize sanayi bölgeleri gibi önemli noktalar arasında helikopterle hava ulaşımı özendirilmelidir.
http://www.silivriliyiz.com/anasayfa...asp?haber=3503

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-02-2009, 18:59   #20
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
26 Mayıs 2008 05:592. İdare Mahkemesi, Sarıyer’de yapılması planlanan 3. Köprü’nün de bulunduğu projelerin planlarını iptal etti ve yürütmeyi durdurma kararı verdi...
İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprü ile Ataşehir Finans Merkezi, Silivri Havalimanı, Haydarpaşa ve Galataport gibi projelerin önü hukuken kapandı. Projelerin hayata geçirilebilmesi için Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 1/100 bin ölçekli Çevre Düzeni Planı'na karşı 8 ayrı oda, ortak metinle farklı mahkemelere başvurmuştu. İnşaat Mühendisleri Odası'nın açtığı dava geçtiğimiz hafta sonuçlandı. 2. İdare Mahkemesi 'hukuka aykırı planlama yapılamaz' gerekçesiyle planları iptal eti ve yürütmeyi durdurma kararı verdi.
İstanbul aşığı Kadir Topbaş planın iptal edilmesi karşında,
''Yeniden düzenler meclisten geçiririm'' demişti.
plan yeni düzenlemesiyle tekrar meclisten geçti.

......
Alıntı:
İstanbul’un anayasası’ yeniden kabul edildi.
İSTANBUL - Galataport, Silivri’ye üçüncü havalimanı, Ataşehir’in ticaret merkezi haline getirilmesi, Haydarpaşa limanı gibi dev projeleri kapsayan ve bu nedenle ‘İstanbul’un anayasası’ diye anılan 1/100 bin ölçekli çevre düzeni planını Büyükşehir Belediye Meclesi’nde oyçokluğuyla kabul edildi.
Meslek odaları, planı, kentte ulaşımı olumsuz etkileyeceği, havza ve tarım arazilerine yapılaşma getirmesi, tarihi alanlara merkezi iş alanı yapılması gibi gerekçelerle 1/100 binlik plana itiraz etmiş ve mahkeme de planı iptal etmişti.
Ancak Büyükşehir Belediyesi Meclisi, 29 Mart’taki yerel seçimlerin öncesinde dün yaptığı toplantıda planı oyçokluğuyla kabul etti. Mimarlar Odası Başkanı Eyüp Muhçu, kabul edilen planla, daha önce iptal edilen plan arasında sadece ufak tefek farklar olduğunu ve planla ilgili itirazlarının devam ettiğini söyledi. Muhçu önümüzdeki hafta planı tekrar mahkemeye götüreceklerini belirtti. (Radikal)

http://213.243.28.155/Default.aspx?a...ticleID=921605

Yeni plan içinde 3.köprünün yer almadığı haberi de var

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-02-2009, 19:10   #21
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
İptal edilen plan tepkiye rağmen geçti 14 Şubat 2009


Fatma AKSU/İSTANBUL

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11001146.asp?gid=233

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde 3.5 yıldır bekleyen 1/100 bin ölçekli İstanbul İl Çevre Düzeni, CHP’li üyelerin muhalefetine rağmen oy çokluğuyla geçti.

2006’da kabul edilen 1/100 bin ölçekli plan itirazlar nedeniyle geçen ağustos ayında İstanbul 2. İdare Mahkemesi’nce iptal edildi. Bunun üzerine itirazlar değerlendirilerek, çevre illerde yapılmakta olan çevre düzeni planlarına uyumlaştırma çalışmaları yürütüldü. İstanbul Büyükşehir Belediyesi İmar ve Bayındırlık Komisyonu, TMMOB ve Şehir Plancıları Odası’nın görüşleri alındıktan sonra düzenlenen plan, dün incelenmek ve karar alınmak üzere Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin gündemine alındı. Kabul edilen planda Anadolu Yakası’nda Kartal ve Ataşehir, Avrupa Yakası’nda ise Bakırköy, Başakşehir ve Silivri İstanbul’un birinci derece merkez bölgesi olarak yer aldı. İstanbul’un üçüncü havalimanı ise Silivri’deki tarım arazileri üzerinde gösterildi.

Kabul edilen planlarda İstanbul Boğazı’na yapılması tartışılan 3. köprü yer almadı. Planda, "Doğal Afetler Açısından Riskli Alanlar" "SAK" lejantı ile işlendi. Bakırköy-Zeytinburnu arasındaki sahil kesimi, Kadıköy sahil bölgesi, Tuzla, Atatürk Olimpiyat Stadı’nın bulunduğu bölge, İsaköy Baraj Gölü’nün kuzeyi (Ağva’nın güneyi), Samandıra’nın batısında askeri bölgenin doğusunda kalan alan, Beylikdüzü ile Gürpınar arasında kalan bölge "Doğal Afetler Açısından Riskli Alan" olarak gösterildi.

Yolsuzluk iddialarıyla çalkalanan AKP'li Silivri Belediye yönetimi bu plan için çok uğraştı.
Silivri,artık planlı bir şekilde talan edilecek.

Plana 3. köprünün dahil edilmemesi ilginç,bakalım altından ne çıkacak.

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-06-2009, 12:09   #22
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
3. köprünün güzergahı

29 Haziran 2009

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılacak üçüncü köprünün güzergahı ile ilgili açıklamalarda bulundu.


Bilişim Teknolojileri Konferansı’nın yapıldığı Çeşme’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, ''İstanbul’a yapılacak 3. köprü için bu yıl bitmeden ihaleye çıkacağız. Köprü için trafik garantisi vereceğiz. Trafik az olursa geçiş ücreti farkını biz ödeyeceğiz, trafik fazla olursa parayı kırışacağız. Her iki köprünün kuzeyinde olacağı kesin. Hazırlıklar devam ediyor. Yılın üçüncü çeyreğinde ihale süreci başlar. 4 alternatif güzergah var birine karar vereceğiz.


İhalede süre yarıştıracağız
Biz güzergah belirliyoruz. İdari şartname ve teknik şartname veriyoruz. Asıl olan güzergahtır. Bir de garanti. Şu kadar trafik garantisi veriyorum, az olursa tamamlarım, çok olursa kırışırız. Böyle maddeler koyuyoruz. Ondan sonra gel kardeşim sen bunu kaç sene işletirsin diye soruyoruz. Her şeyi belirliyoruz. İhalede de süreyi yarıştıracağız.” dedi.

PRÜ'NÜN GÜZERGAHI

Yıldırım'ın açıklamalarının ardından 3. köprünün 'Beykoz-Tarabya' ya da 'Beykoz-Sarıyer' arasında yapılabileceği ihtimalleri ağırlık kazanıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11964624.asp?gid=229
İBB'nin son planında 3.Köprü yok bakanlığa devri mi söz konusu acaba?

Ayrıca,Yıldırım'ın, ''Şu kadar trafik garantisi veriyorum, az olursa tamamlarım, çok olursa kırışırız. Böyle maddeler koyuyoruz. Ondan sonra gel kardeşim sen bunu kaç sene işletirsin diye soruyoruz.
sözlerine dikkat çekersek.
'Trafik az olursa' diye bir ihtimal varsa bu köprünün yapılmasının amacı ne?

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-07-2009, 15:36   #23
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Orman Mühendisleri odası'ndan

3. RANT KÖPRÜSÜNE İZİN VERMEYECEĞİZ

“Üçüncü köprü bir cinayettir. Böyle bir teşebbüs İstanbul’un çağdaş kentleşmesi ve şehir içi ulaşım sistemi için ölümcül sonuçlar doğurur”

27 Nisan 1995 Recep Tayyip Erdoğan


18 Temmuz saat 18.00’de İstanbul, cinayeti değil, yaşamı savunmaya Sarıyer meydanında buluşuyor.

* 15.00: Arnavutköy iskelesi:

Mücadeleleriyle semtlerinden 3. köprüyü kovalayan Arnavutköylüler “3, rant köprüsüne hayır demek için ve çağdaş bir kent için hep beraber pedal çeviriyoruz” diyen bisikletli katılımcılarımızı ve deniz yoluyla gelecekleri tekneleriyle Arnavutköy iskelesinden uğurluyorlar.

* 17.00: Çayırbaşı/Kefeliköy otobüs durağı:

Çayırbaşı/Kefeliköy otobüs durağında, Arnavutköy’den, K.Çekmece’den, Maltepe’den katılanlarla büyük buluşma ve Sarıyer’e yürüyüş.

* 18.00: Sarıyer Meydanı:

Sarıyer Meydanında Basın Açıklaması

YAŞAMI SAVUNMAYA, 18 TEMMUZ’DA SARIYER’E

PRÜ DEĞİL İNSANCA YAŞAM


3. KÖPRÜ YERİNE YAŞAM PLATFORMU

Name:  Yeni Resim.jpg
Views: 7938
Size:  67.1 KB

Name:  köprü değil yaşam.jpg
Views: 7471
Size:  69.8 KB

betito beğendi.
praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-07-2009, 18:10   #24
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Basın açıklaması

3. KÖPRÜ YERİNE YAŞAM PLATFORMU'NUN 18 TEMMUZ CUMARTESİ GÜNÜ SARIYER MEYDANINDA YAPTIĞI BASIN AÇIKLAMASINA 2.000 (İKİBİN) KİŞİ KATILDI.

Sevgili İstanbullular, Değerli Basın Mensupları;

3.KÖPRÜ İHTİYAÇ DEĞİL CİNAYETTİR..

Bugün “3.Köprü mutlaka yapılacaktır” diyebilen Başbakan Recep Tayip Erdoğan, İstanbul Belediye Başkanı iken, 27 Nisan 1995 tarihinde verdiği demecinde “3. Köprü bir cinayettir. Böyle bir teşebbüs İstanbul’un çağdaş kentleşmesi ve şehir içi ulaşım sistemi için ölümcül sonuçlar doğurur” diyordu.

Başbakan'ın ülkeyi yönetmeye başladıktan sonraki görüş değişikliğinin ise özellikle 2003'teki Malezya ziyaretinde, Malezyalı firmaların "yap-işlet-devret" modeli tekliflerinden sonra ortaya çıktığı biliniyor.
3. Boğaziçi köprüsü, bir devlet projesi olan Marmaray'ın fizibilite raporlarında da ''gereksiz'' görülüyor. Çünkü Marmaray'ın işletmeye geçmesiyle birlikte Boğaziçi'ne artık yeni bir köprü ihtiyacı da ortadan kalkacağı belirtiliyor.

Bu bilgiler, devletin resmi raporlarında da yer aldığı halde, 3. köprünün yeniden gündeme gelmesi ise, yap-işlet-devret yöntemiyle ''köprü rantı'' nı bekleyen çevrelerin ''Marmaray'dan önce'' amaçlarına ulaşmak istediklerini gösteriyor. Boğaziçi'ne yeni köprünün ulaşım adına değil, ''para toplamak'' için tasarlandığını gösteriyor.

Kurulacak yeri bile kesin olmadan uygun görülen sözde köprü projesindeki ''karayolu ve demiryolu'' önerisinin bilimsel ve gerçekçi olabilmesi için, Avrupa ve Asya yakalarındaki demiryolu sistemlerinin yeni köprü güzergâhına göre etüdü ve yeniden planlanması gerekiyor. Bu çalışma ise 30 yıldır ancak Marmaray için gerçekleştirilebildi.

Yani, üzerinde demiryolu da bulunan bir karayolu köprüsünün Boğaziçi'nde hiçbir güzergâhta teknik ve rasyonel altyapısı da zaten bulumuyor.

Bunlarla birlikte; başta 3. köprü ve kent içi oto tünelleri v.b. hiçbir plana, SİT kararlarına, yasalara, uluslar arası sözleşmelere uygun olmadığı için, hiçbir plana işlenememektedir. Buna rağmen hükümet tarafından yapılan açıklamalarda öncelikle bu planlara işleyeceğiz denilerek, belediye meclislerinin iradelerine ipotek konulmaktadır.

Bu ülkenin evlatları, İstanbul için alınan ve alınacak olan yanlış yapılaşma kararlarının ve uygulamaların zararlarını temizlemek için çok büyük uğraşlar ve kayıplar verdiler ve veriyorlar! Ömrümüz hep yap-boz ile mi geçecek?

Üçüncü köprü fikri bir kere binlerce kere yanlıştır. Çünkü:
İstanbul’da nüfus artışı yılda yüzde 4, araba sahipliğindeki artış ise yılda yüzde 16’dır. Buna göre, 2020 yılında bu talebi ancak 7 köprü ile karşılayabiliriz. 2040 yılında belki 70 köprü gerekecektir. Dolayısı ile köprü inşası çözüm değildir. Çünkü köprü inşa etmek bir kısırdöngüdür. Problemi çözdüğünüzü zannettiğiniz anda, aynı problem ile gene karşı karşıya kalırsınız!

Göztepe ile 4. Levent arası bir metronun maliyeti 450 milyon dolar iken Üçüncü köprünün çevre yolları ve viyadükleri ile birlikte maliyeti en az 900 milyon dolar olacaktır. Dolayısıyla, 3. köprü sadece İstanbul'da yaşayanların sorunu değildir. İstanbul'da çarçur edilen kaynaklar, vergi ödeyen tüm Türkiyelileri ilgilendirmektedir.

3. Köprüye karşı çıkanlar Sayın Başbakan'ı üzüyormuş.
Biz de üzülüyoruz Sayın Başbakan! Ama bu sefer yalnızca üzülmekle yetinmeyeceğiz bilesiniz. Bu sefer, kendimiz, çocuklarımız ve doğadaki tüm diğer canlıların yaşama hakkı için; ormanımıza, suyumuza, mahallelerimize sahip çıkacağız. Üzmek istemezdik ama yıllar önce 'cinayet' dediğiniz, Belediye Başkanınızın bile arkasında duramadığı bu projenin tam da önünde durucağız.

Akademisyenlerin, meslek odalarının, kent sakinlerinin, tümüyle bilimsel gerekçelerle karşı durduğu bu projeye dair kararlılığınızı görüyoruz. Biz de kararlıyız! İstanbul’un arkadan hançerlenerek katledilmesi demek olan 3. köprü “cinayetini” önleyeceğiz.
Biz karşı çıkanları, 'bunların yıllardır bir dikili ağacı var mıdır?' diye suçluyorsunuz ya, işte tam da o dikili ağaçlarımızı korumak için bugün sokaklardayız, yargı yolu da dâhil olmak üzere her türlü meşru hakkımızı kullanacağız.

Üçüncü Boğaz Köprüsü ilk iki köprüde olduğu gibi İstanbul’un trafik sorununu çözmeyecek, yeni çözümsüzlükler üretecektir.. Bir yandan İstanbul’un kuzey kesimi olan Beykoz ve Sarıyer ormanlarında usulsüz yerleşimi teşvik ederken, diğer yandan çevre ve bağlantı yolları güzergâhındaki mevcut yerleşimlerde yaşayan insanların, kamulaştırmaların ardından, kentsel dönüşüm projeleri uygulaması gibi nedenlerle mahallelerinden göç etmelerine yol açılacaktır. Yaklaşık 50 yıl önce, Sarıyer’deki tersanelerde, bir dünya markası olmuş Paşabahçe Şişecam Fabrikası’nda, Sümerbank Beykoz Deri Kundura, Tekel İspirto ve Rakı Fabrikaları’nda işçi olarak çalıştırılmak üzere Anadolu’dan buralara göç ettirilen insanların barınmalarını sağlamak amacıyla, günümüzde usulsüz diye tanımlanan yapılaşmalar bilerek teşvik edilmişti. Beykoz ve Sarıyer’de doğan, büyüyen, evlenen ve ölümlerinden sonra buralardaki mezarlıklarda yatan insanlar, işgalci gibi gösterilerek, “kentsel dönüşüm“ projeleri yoluyla şimdi göçe zorlanmaktadır. Bunların aralarında arsalarının değerleneceği umuduna kapılarak köprünün yapılmasını isteyenlerin de önünde sonunda yaşadıkları yerleri terk etmek zorunda bırakılacağı unutulmamalıdır.

3.köprü demek, ecri misillerin artması, yıkımların başlaması ve barınma hakkımızın gasp edilmesi demektir. Biz Beykoz, Sarıyer ve tüm İstanbul halkı olarak köprü atında egzoz gazında yaşamak yerine yaşamı savunuyoruz. Yapılması gereken , sermayenin değil İstanbul halkının ortak çıkarlarını ve kamu yararını gözeten, doğal ve tarihsel çevrenin korunduğu, halkın demokratik katılımını esas alan bir planlamayı acilen hayata geçirmektir. İstanbul için, raylı sistem ağırlıklı, deniz yolunu en etkin biçimde kullanan ve otobüslerle desteklenmiş bir toplu taşıma sisteminin oluşturulması gereklidir. Planlı olarak toplu taşımayı etkinleştirme, ucuzlatma ve bu amacı destekleyecek biçimde otomobil kullanımını caydırıcı tedbirlerin alınması sağlanmalıdır. Tarımı ve hayvancılığı çökmüş, yerleşim ve sanayileşmesi plansızlığa dayalı, kırlarını yönetemeyen bir Türkiye’de, İstanbul’un ulaşım ve taşımacılık sorunu köprülerle çözülemeyecek, aksine bu sorunlara yoğun kent, kişi başına ulaşım maliyeti, su, rekreasyon, yaban hayatı gibi pek çok sorun daha da eklenecektir.

Mart 2008’den buyana dün; Havantepe’de, Sarıyer merkezde, Rumelikavağı’nda, Tarabya’da, Beykoz’daydık. “3.rant köprüsü” söylentilerinden vazgeçilinceye kadar, bundan sonra da gerekirse Türkiye’nin tüm meydanlarını dolaşarak mücadelemizi sürdüreceğiz, İstanbul halkına, kente, çevreye ve doğaya karşı suç işlenmesini, ülkenin parasal kaynaklarının çarçur edilmesini önleyeceğiz.


• 3.KÖPRÜ İSTANBUL HALKINA, KENTE ÇEVREYE VE DOĞAYA KARŞI SUÇTUR!
• KÖPRÜ DEĞİL İNSANCA YAŞAM!
• ORMAN YOKSA SU DA YOK!
• 3.KÖPRÜ YIKIM DEMEKTİR!
• ORMANIMA, SUYUMA,MAHALLEME DOKUNMA!
• ARTIK YETER, BU KENT, BU ÜLKE BİZİM.
• KENTİ, KENTLİYİ, ORMANI, SUYU,DENİZİ ÖLDÜRMEYELİM.
• SERMAYE DEFOL İSTANBUL BİZİMDİR !

18 TEMMUZ 2009 / SARIYER
3.KÖPRÜ YERİNE YAŞAM PLATFORMU

Name:  kopru_resize.jpg
Views: 7891
Size:  46.8 KB

Name:  kopru2_resize.jpg
Views: 7946
Size:  34.3 KB

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-07-2009, 11:49   #25
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Dün Beykoz Tokatköy'den gelen akrabalarımızdan öğrendiğime göre ;
Beykoz'da köprü ayaklarının inşaatı için hazırlıklar başlamış bile.

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2009, 21:29   #26
Ağaç Dostu
 
çekirdek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-02-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 857
Galeri: 14
Oğlum altıncı ya da yedinci sınıfta iken (12-13 yaşları), yeterli dünya bilgisi, kültürü, çevre bilinci yok iken, "siz olsanız İstanbul trafiğini rahatlatmak için neler yaparsınız" sorusuna;
"Üçüncü, dördüncü boğaz köprüleri yapardım" demiş.

Oğlumun o günkü, o yaştaki zeka ve bilinç durumuyla bugünkü yaşananlar pek örtüşüyor da aklıma geldi

çekirdek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-07-2009, 09:12   #27
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-09-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 126
2. köprüye itiraz edenleri hatırladıkça 3. köprünün ne kadar gerekli olduğunu bir kez daha anlıyorum. Hergün kullanıyorum 2. köprüyü, Allah yapandan yaptırandan razı olsun, olmasa yolum 30 km uzardı, trafik çilesi de cabası olurdu...

"3. köprüye hayır" yerine "3. köprüye şartlı evet" kampanyası yapılsa tamam da, böyle olunca "istemezük" oluyor. Ha unutmadan ben de bir Sarıyerliyim...

açık-pozisyon Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-07-2009, 14:35   #28
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Alıntı:
06/07/2009
Yemyeşil arazide ağaçlar kesilmiş, iş makineleri çalışıyor

İSTANBUL - İstanbul'un ormanlarında, doğanın istanbul'a en cömert armağanlarını sunduğu alanlarda bir otoban yapılıyordu ve ne gariptir ki o otobanda çalışan işçiler ne için çalıştıklarını biliyordu: "Üçüncü köprü inşaatı için diyorlar."
CNNTÜRK'ün haberine göre muhabirler Göksel Göksu ve Kemal Soğukdere, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın "rağbet etmeyin" dediği haritalardan birinin peşine düşerek köprünün izini sürdü ve çok çarpıcı sonuçlara ulaştı.
Google'dan bakıldığında söz konusu bölge, göllerle bezeli bir orman arazisi... Yemyeşil... Oysa şimdi ağaçlar kesilmiş, iş makineleri çalışıyor... Bu bölge İhsaniye ile Tayakadın'ın arası. Harita olmadan kolay kolay bulunamayacak gözlerden ırak bir mevkii.


Ağaçlar kesildi, göl kurudu
Güzergah ormanın tam ortasında geçiyor. Eskiden orman alanı alan bu bölgede yolun geçmesiyle birlikte ağaçtan eser kalmamış durumda. Yalnız ağaçlar değil, bölgedeki Kazıklı Göl de şimdiden kurumuş. Açılan yol bizi köprünün geçeceği ana güzergaha, yani bir bağlantı yoluna götürüyor. İş makinalarına bakınca bir başka gerçekle karşılaşıyoruz. Projeyi hazırlayan da uygulayan da aynı firma: MAKYOL.
Yolun inşaatını üstlenen MAKYOL'a avan projede de rastlıyoruz. Şu an çalışmanın yarısı tamamlanmış durumda. Oysa, daha önce gördüğümüz 2006 yılında hazırlanmış bir avan projeydi. Biz "planlar belki de değişmiştir, gerçek bile değildir" derken, projeyi hazırlayan firma çoktan uygulamaya geçmiş.
Peki Hasdal'dan başlayıp İhsaniye'de gözden kaybolan, sonra da orman içinden Yassıören'e kadar süren bu yol ne yolu? İşçiler bu sorumuza, "Otoban diyorlar, üçüncü köprü yolu olarak geçiyor diyorlar" yanıtını veriyor. (CNNTÜRK)
TOPBAŞ: KARAYOLLARININ NORMAL ÇALIŞMASI
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 3. Köprü güzergahının henüz ilan edilmediğini, bugün konuyla ilgili Karayolları Genel Müdürü ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile görüştüğünü söyledi. Topbaş, 3. Köprü’nün startının verildiğini, bu konuyla ilgili ihale aşamasına gelindiğini anımsatarak, "Hangi güzergah olacağı henüz açıklanmadı ama belirlendiğini söyleyebilirim. Bahsettiğiniz çalışmanın 3. Köprü’yle ilgili olmadığını özellikle ifade etmek istiyorum. Çünkü bu güzergahın planlara işlenmesi gerekiyor. Bu yapılan, bizim belediyemizin ya da Karayolları Genel Müdürlüğünün yaptığı normal çalışmalardır" dedi. (aa)

http://www.radikal.com.tr/Radikal.as...ticleID=943867
Bu yolun iki yıl önce gördüm...
Bağlantı yolu iddiaları doğru bence..
Yan yolda ''Kırklareli'' tabelesa dikkatimi çekmişti..
Ormanların içinden 3.köprü bağlantılı Bulgaristan'a kadar ulaşacak bir yol planı var sanırım...
3.Köprü'nün Karadeniz Sahil Yoluy'la birleşeceğinden de bahsediliyordu...
Her iki yakada da çalışmlar devam ediyor demek...

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-08-2009, 00:22   #29
Ağaç Dostu
 
karinca70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-04-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 3,235
3. Köprünün başsorumlusu geçmişimizi ve dahi geleceğimizi karartan kara oğlandır!

Üniversitede okurken; Günaydın gazetesinde çalışan kardeşimin eline tesadüfen geçmiş olan 70li yıllara ait bir gazetede okuduğum haberin kara-beyaz resmi şöyleydi: Ceylan derisi henüz icat edilmemiş yıllara ait meclisin karaoğlancıları ellerinde sandalyelerle çobansülücülere saldırıyorlar; sebep ise boğaz köprüsü gereksiz olduğu için istemiyorlar. Lise mezunu karaoğlanın peşinden giden solcukların muhalefet anlayışı; Özal'ın 2. köprü için yapılmaması için çobansülücüklerin kafalarına fırlattıkları vurdukları sandalyelere rağmen satılmasını istemedikleri 1. köprüydü.

Arazi rantçıları ve mafyaları ile kolkola olan sağıcıların planı İstanbul'un küçük bir alana hapsedilmesiydi. Mutlu mesut sağıcı başbakan kentin en rantable arazilerini iç ederken; solbekler henüz futbolda solaçık mevkisinden bihaberdi.

Sağırcıkların metrobüs icadı temelli toplu taşımacılık oyununa bile şiddetle karşı çıkan solungaçların hala nasıl nefes aldıkları bile belli değildi.

Olur efendim 3.sü de olur, 4.sü de olur; basiretsiz solgunların sağıcı soygunlara dur demesi mümkün değildir.

Karaoğlancılar; rahmetli Özal T.C. vatandaşlarına yurtdışı kapısını henüz açmadığı için (tekerleği yeniden icat eyme yolunda altı ok üstü yok yolumuz çok, ....); kır-at yık-at sağırlarına dilsiz kaldılar. Yapılmasın diye inat edeceklerine; yapılsın ama 3 değil 4 şerit; 1 değil 2 katlı olsun demeleri için kır-at gözlüklerini çıkarmaları gerekiyordu.

ASCII Avrupa karakter setinden Türkçe karakter setini; biz hiç bir zaman Avrupa Topluluğuna girmeyeceğiz diyerek reddeden Karaoğlancığın sebep olduğu karakter sorunlarından dolayı kulaklarını çok çınlatmışsızdır. Köprü trafiğinde başvurulacak çınlatgaçlarınız için hedef yine aynıdır: Karatoprakoğlan.

karinca70 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-08-2009, 14:49   #30
Ağaç Dostu
 
eskimo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-06-2005
Şehir: Didim
Mesajlar: 741
Galeri: 24
Soner Yalçın'ın yazısı Karınca70'e cevap gibi olmuş.

Alıntı:
Boğaz’a köprü yapanlar Kürt açılımı yapamaz
Başlığı okuyup diyeceksiniz ki,
“Ne alakası var?” O kadar çok ilgisi var ki!
Öncelikle şuradan başlayalım: “Solcular
Boğaziçi’ne köprü yapılmasına niye karşı çıktı?” Ve 68 Kuşağı neden Boğaziçi Köprüsü prototipini Hakkâri Zap Suyu üzerine inşa etti?

“Devrimci Gençlik Köprüsü” aslında
Türkiye’nin ilk Kürt açılımıydı. Sonra ne oldu?

Gençlerin başına neler geldiğini biliyorsunuz. Peki bu köprüye ne oldu? Gelin, iki farklı olay gibi durmasına rağmen aralarında neden-sonuç ilişkisi olan Boğaziçi’ne 3’üncü köprü ve Kürt açılımı meselesine bir başka açıdan bakalım
...........
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/...rid=218&gid=61

eskimo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
garipçe, köprü, oksijen, orman, rumelifeneri


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 06:16.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024