agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Daha İyi Bir Yaşam İçin
(https)




Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 24-02-2011, 19:34   #1
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Arrow Ulaşımda Toplu Taşıma ve Bisikletin Önemi

Ulaşımda toplu taşıma ve bisiklet kullanımının önemi yapılan bu çalışmada oldukça belli oluyor. Özel otomobil kullanımından uzak durmaya çalışalım. Aldığın her bir otomobille çevrenin katledilmesine yardımcı olmakla kalmayıp trafik sıkışıklığının oluşmasında bir tuğlayı da siz koyuyorsunuz.

Evinizden işinize ya da okulunuza olan uzaklık 5 kilometreden fazla değilse bisikletle ulaşımı deneyebilirsiniz. Hem spor yaparsınız, hem trafiğe takılmazsınız, hem park sorunu yaşamazsınız, hemde ulaşım için harcadığınız para cebinizde kalır ve her ay ciddi miktarda para tasarrufu edersiniz ve tasarruf edeceğiniz para ile zamanla hayalinizdeki bahçeyi kurabilirsiniz.


Aynı sayıda yolcuyu otomobil, otobüs ya da bisikletle taşımak için gerekli karayolu miktarı.

Otomobil? Otobüs? Bisiklet?


Düzenleyen gece : 24-02-2011 saat 22:01 Neden: Fotoğraf yeterli açıklıkta olduğu halde herkes İngilizce bilmek zorunda olmadığı için fotoğraf altı ve üstü yazısı eklendi.
Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-02-2011, 21:47   #2
Ağaç Dostu
 
gece's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-02-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,670
Galeri: 32
Verimlilik...

"... En verimsiz mahlûklar (bir hayvanın veya aracın 1 km boyunca yaktığı enerji miktarı) ufak farelermiş (60 gram-kalori civarında). Onları sinek ve arı (15), tavşan (4,5), helikopter (3,8), inek ve otomobil (0,8) ve yürüyen bir insan (0,75) takip ediyor.

Şimdi aynı insanı bisiklete bindirdiğimiz zaman, yakılan enerji sadece 0,15 gram-kalori, yani bisiklet verimi tam 5 misli artırıyor."

Prof. Sargun A. TONT, Sulak Bir Gezegenden Öyküler'den alıntıdır.

gece Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-02-2011, 22:19   #3
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Bisiklet yoruyor diye düşünmeyin. Bisiklete yeni başlayan birisi bile işe/okula bisikletle bir kaç gidiş gelişten sonra bisiklete alışacaktır. Sonrasında kendinizi daha zinde hissedeceksiniz. İşinize/okulunuza spor yaparak gideceğiniz için gün içinde daha iyi bir çalışma ve öğrenme süreci yaşayacaksınız. Bu etkileri bizzat yaşadım, yaşıyorum. Düzenli olarak spor yapacağınız için daha mutlu olacaksınız.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-02-2011, 22:54   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-03-2010
Şehir: kırklareli
Mesajlar: 757
Apartman tarzı yerleşimlerde bisikletli insanımız yok gibi!
Bisikletin muhafaza edileceği yer;
apartmanın dışında-içinde yok, daire içinde gene yok.

Bisikletle çarşı tabirli yerlere gittik;
Bisiklet park yeri, bağlanacak demir düzenek yok.
Bisiklet yolu plânlamada yok.

Mimarlarımız bisikleti sevmiyor mu?

Her ortamı bisiklete uygun yerleşimlerde;
Bu sefer de binecek kültürde insanımız yok.

ligustrum Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-02-2011, 23:31   #5
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ligustrum Mesajı Göster
Apartman tarzı yerleşimlerde bisikletli insanımız yok gibi!
Bisikletin muhafaza edileceği yer;
apartmanın dışında-içinde yok, daire içinde gene yok.

Bisikletle çarşı tabirli yerlere gittik;
Bisiklet park yeri, bağlanacak demir düzenek yok.
Bisiklet yolu plânlamada yok.

Mimarlarımız bisikleti sevmiyor mu?

Her ortamı bisiklete uygun yerleşimlerde;
Bu sefer de binecek kültürde insanımız yok.
Bisikletimi apartmanın bodrumuna koyuyordum. Fakat fareler fren ve vites kablolarını kemirmesin diye odama çıkarmaya başladım.

İşyeri sahipleri bu konuda anlayışlı çıkabilir. Bisikletiniz için güvenli bir yer göstereceklerdir. Okullarımızın çoğu bahçeli ve güvenlik görevlili olduğundan okullarda da güvenli park sorunu yaşamazsınız. Bisikletli ulaşım işverenlerin de işine gelmesi lazım, çünkü servis ve yol parası ihtiyacınız olmuyor. Bu durumu okul konusunda söyleyemem. Çünkü ilk ve orta öğrenim öğrencilerinin taşınması için pek çok servis şirketi çalışıyor. Servis şirketleri okulların bisikletli ulaşımı teşvik etmesini istemeyeceklerdir.

Bisiklet park yerleri bazı yerlerde yaygınlaştırılıyor, İstanbul ve İzmit gibi, ama hem yetersiz, hemde sağlam görünmüyorlar. Aynı zamanda kadrodan bağlanmak yerine tekerlekten bağlanmasını sağlayan park yerleri tercih ediliyor. Bu da bana göre sıkıntı.

Ben bisikletimi işyeri, okul ya da ev haricinde dışarıda bırakacaksam mutlaka kapalı bir otoparka bırakırım. Kapalı otoparklarda bisiklet için ücret istenmiyor (İstanbul' da İSPARK isteyebilir)

Ülkemizde inşa edilen mevcut bisiklet yolları son derece göstermelik. Bir sürü engel var. Arabalar, motorsikletler, yayalar bisiklet yolunu kullanıyor. Yanlış araba parkları sebebiyle bisiklet yollarına girip çıkmak zor oluyor. Bisiklet yolu ihlali yapan birisine hatasını belirttiğiniz zaman cahil bırakıldığı için ters tepki veriyor ve stres yaratıyor. Bu yüzden bisiklet yolunun olduğu bir güzergahta karayolu da varsa karayolundan gidiyorum.

Mimarlarımızın bisiklet kültüründen haberleri yok. Herkes bir araba sevdasına kapılıp gitmiş. Binlerce araba kapasiteli alışveriş merkezleri yapılıyor, ama binlerce arabalık otoparkta bir kaç bisikletlik bir park yeri yapmayı akıl edemiyorlar.

Bisiklet altyapısı kurulmadığı için insanlar bisikletle ulaşımlarını sağlamaktan korkuyorlar. Ama gerçek şu ki, şehirlerimizde düzgün bisiklet altyapıları kurulsa, toplu taşıma iyileştirilse pek çok kişi otomobillerini bırakıp, işe/okula toplu taşıma ve bisikletle gidip gelmeye başlar. Fakat buna petrol ve araba satıcıları izin vermez.

Türkiye' de motorlu araç sürücüleri doğru bir trafik eğitimi görmedikleri için, bir kısmı (özellikle kısa mesafe araç sürücüleri) bisikletlilere ve yayalara karşı saygısız davranabiliyorlar. Uzun yol bisiklet sürüşlerinde şehir dışlarında hemen hiç sorun yaşamıyorum, ama şehir içleri tam bir karmaşa.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-02-2011, 23:53   #6
Ağaç Dostu
 
gece's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-02-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,670
Galeri: 32
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ligustrum Mesajı Göster
Apartman tarzı yerleşimlerde bisikletli insanımız yok gibi! Binlerce değil, yüz binlerce VAR, inanmıyorsanız, çocuklardan saymaya başlayabilirsiniz
Bisikletin muhafaza edileceği yer; en azından, çocukların yüreklerine hatta çocukluklarımıza emanet edebilirsiniz
apartmanın dışında-içinde yok, daire içinde gene yok. Fildişi kule aramaya gerek yok!

Bisikletle çarşı tabirli yerlere gittik; "yol açık, bisikletini al yola çık!"
Bisiklet park yeri, bağlanacak demir düzenek yok. 3-5 TL'lik bisiklet zinciriniz de mi yok!
Bisiklet yolu plânlamada yok. Şimdilik evet çok az, ancak az zamanda plan değil gerçekte olmaması için neden de yok!

Mimarlarımız bisikleti sevmiyor mu? Mimar olup, sevmeyen olacağını sanmıyorum, sonuçta mimarlar tasarımcı ve bisiklet bir tasarım harikası, belki de platonik takılıyor, sevgilerini paylaşmıyorlar ;-)

Her ortamı bisiklete uygun yerleşimlerde;
Bu sefer de binecek kültürde insanımız yok.
Bu sonuncu için sadece teessüf edeceğim. Şıpsevdi değil, tutkuyla seven bisikletseverleri yok saymaya hakkınız yok!


gece
bahane arayana, bahaneden bol bir şey yok diyen forum kişisi


Not: Kırmızılar içsestir. Yoksayabilirsiniz, ama varlar.

gece Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 00:11   #7
Ağaç Dostu
 
gece's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-02-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,670
Galeri: 32
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Baki Berk Kayalar Mesajı Göster
.... Kapalı otoparklarda bisiklet için ücret istenmiyor (İstanbul' da İSPARK isteyebilir)

...
Çoğunluğumuz İstanbul'da yaşadığı için eksik/yanlış anlama olmaması için alıntılayalım;


"İSTANBUL’da ‘bisiklet park’ dönemi

Name:  _MG_3211.jpg
Views: 3231
Size:  32.1 KB

İstanbul’da artık bisiklet severlerin bisikletlerini güvenle park edebilecekleri ücretsiz parklar var. İSPARK, tüm dünyada düzenlenen ‘CAR FREE DAY - Otomobilsiz Gün’ etkinlikleri kapsamında; çevre bilincini geliştirmek, kent içi ulaşımda ekolojik, ekonomik, psikolojik ve doğal yaşama en uygun olan bisiklet kullanımını teşvik etmek amacıyla 5 otoparkında bisiklet park alanları açtı.

Name:  k _MG_3056.jpg
Views: 1725
Size:  17.2 KB

İSPARK’ın Bostancı İDO yanında bulunan otoparkında düzenlenen açılışa, AKP İstanbul Milletvekili Lokman Ayva, Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz ve çok sayıda bisiklet sever katıldı.

Name:  K_MG_3192.jpg
Views: 1873
Size:  34.5 KB

Bisiklet park yapımında emeği geçen tüm mesai arkadaşlarına teşekkür eden Gurbetci , küresel ısınmanın gündemde olduğu, doğal dengenin bozulmaya başladığı şu günlerde doğaya hiçbir zararı olmayan bisiklet kullanımını özendirmenin bir sosyal sorumluluk olduğunu belirterek, bisiklet kullanımını teşvik edici bir çalışma yapmaktan mutluluk duyduğunu belirtti.


Name:  K_MG_3135.jpg
Views: 1844
Size:  41.3 KB


Açılışta söz alan Lokman Ayva ‘Bu teşebbüs her şeyin daha iyi olacağının bir göstergesidir. Bizler bu uygulamanın destekçisiyiz. Gelecekteki nesiller için bisiklet parkın yapımına emeği geçen herkese teşekkür ederim’ dedi.


Name:  K_MG_3243.jpg
Views: 1720
Size:  22.3 KB

Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz yapılan çalışmalardan dolayı Genel Müdür Gurbetci ve emeği geçenlere teşekkür etti. Aynı gün içinde Bostancı İDO yanı, Bostancı Açık, Kartal ve Kabataş İDO ile Merter Açık Otoparkı’nda bisiklet parklar hayata geçti. Bisiklet severlere ücretsiz olarak hizmet verecek park alanları öncelikli olarak Park Et ve Devam Et noktaları ve İDO duraklarında yapımı planlanıyor."

Alıntı: www.ispark.com.tr

gece Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 00:16   #8
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Bir keresinde İtalyan Kültür Merkezi' nin karşısındaki kapalı İSPARK' a bisiklet koyabilimiyim diye otopark görevlisine sormuştum. Para alırız demişlerdi.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 00:28   #9
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Doğru bisiklet parkları bu şekilde olmalı. Bu şekildeki bisiklet park yerleri çok daha güvenli. Bisiklet kadrodan bağlanabiliyor. Tekerlekten bağlanmaya izin veren park yerlerinde bisiklet meraklısı bir hırsız, tekerleği park yerinde bırakıp bisikleti tek tekerlekli olarak çalabilir. Kadrodan bağlanmaya izin veren park yerleri hem tekerleklerden, hemde bisikletin diğer yerlerinden bağlama şansı veriyor.



Fotoğrafın büyüğü için buraya tıklayabilirsiniz.

Fotoğraf; Siena-Floransa arasındaki Poggibonsi kasabasından.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 05:15   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-03-2010
Şehir: kırklareli
Mesajlar: 757
Ulaşımda şehir trafiğine bir bakalım, yoldan geçen taşıtların türüne;
toplu taşıma aracı kaç tane 5-10 gibi,
otomobil arac kaç tane 50 mi 100 mü,
Bisiklet 1 mi desem 2 mi desem.
Trafikteki otomobil ile bisiklet sayıları birbirine yaklaştığı zaman,
araç akışkan hızımız artacak, trafik sorunumuz kalmayacaktır.

Bu becerilmez ise; sıkışan trafikte yüzlerce otomobil sevdalısı tutkunlarını,
önce bisikletliler geçer, bir-iki tane de olsalar,
sonra yayalar, yaya hızları ile bile sollar giderler.

Bisiklet ulaşım aracı yerine değil de,
Hobi-tutku-sevda (sı) bakışla kullanılıyorsa;
Ulaşımda ki yeri de, önemi de o kadardır
.
Bisiklete toplumca ne kadar önem veriyorsak,
o kadar kullanıyoruzdur.
Trafikte bisikletli sayısının artması umuduyla.
http://www.turkbike.com/forum/turkbi...leri-t629.html
http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=913


Düzenleyen ligustrum : 25-02-2011 saat 06:02 Neden: Kelime düzeltme ve ilave cümle.
ligustrum Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 09:45   #11
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Galeri: 73
Birinci linkteki makaleyi yazan yazar, gerçek bir karayolu destekçisi. Bir kaç yüz metre ötede işi çıktığı zaman özel arabasını kullanır. Trafik sorununun çözülmesi için daha çok kavşak ve yol yapılmasını destekler.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 18:13   #12
Ağaç Dostu
 
limon's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-03-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 6,265
Galeri: 637
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Baki Berk Kayalar Mesajı Göster
Bisiklet yoruyor diye düşünmeyin. Bisiklete yeni başlayan birisi bile işe/okula bisikletle bir kaç gidiş gelişten sonra bisiklete alışacaktır. Sonrasında kendinizi daha zinde hissedeceksiniz. İşinize/okulunuza spor yaparak gideceğiniz için gün içinde daha iyi bir çalışma ve öğrenme süreci yaşayacaksınız.
2 tekerlekli kullanamayanlar için çok güzel 3 tekerlekli hatta yokuşta kolaylık sağlaması için akülü-elektrikli modeller de var.

Ancak en büyük sorun bence de bisiklet yollarının eksikliği hatta hiç olmaması. Bisiklet yolları genelde sahilde gezme amaçlı yapılmış ama sahile kadar nasıl gelinecek? Oysa artık hemen hemen tüm gelişmiş ülkelerde bisiklet yolları tamamen ayrılmış durumda. Hoş onlarda yollar ayrılmasa da sürücüler bilinçli olduğu için kimse üzerinize üzerinize sürmeyecektir otomobilini. Maalesef ülkemizde otomobil sürücülerinin çoğu kötü kullandığı ve kurallara uymadığı için, bizde otomobilin sığamayacağı veya giremeyeceği, apayrı bisiklet yolları şart. Otomobillerin giremediği diyorum çünkü trafik sıkıştığında ilk işleri bisiklet yoluna dalmak olacaktır.

Bisiklet kullanımının artması için birbiriyle bağlantılı bisiklet yollarının yapılmasının şart olduğunu düşünüyorum.

limon Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-02-2011, 18:29   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 12-03-2009
Şehir: Konya /Çumra
Mesajlar: 786
Ne güzel söylemişsiniz sayın Limon ,keşke heryerde bisiklet yolları yapılsa da bizlerde rahatlasak.Malesef Alanya gibi bir tatil beldesinde bile, bisiklet yolu çok az.12 yıldır işime ve çarşı pazar işlerine bisikletle gidiyorum ,malesef çoğu zaman kaldırımları kullanmak zorunda kalıyorum sebep; değerli sürücülerimizin dikkatsizliğinden korkmam.Bir ay kadar önce yine kaldırımdan giderken polis durdurdu hanımefendi kaldırımdan gidemessiziniz yasak yayalar rahatsız oluyorlar dedi peki nerden gideyim deyince yoldan gitmemi söyledi.Yolların tehlikeli olduğunu söyleyince o zaman toplu taşıma aracını kullanmamı istedi.Bende kusura bakmayın memur bey ne yoldan giderim ne de otobüsle giderim halk rahatsız oluyordur kabul ediyorum o zaman bir zahmet bisiklet yolu yapsın devlet halk da rahat etsin bizlerde dedim.

Hatice Tarhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
bisikletle ulaşım

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 06:25.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024