agaclar.net

agaclar.net (http://www.agaclar.net/forum/)
-   Bitkiler ve Sağlığımız (http://www.agaclar.net/forum/bitkiler-ve-sagligimiz/)
-   -   Bağışıklığımızı güçlendirmek için beslenme önerileri (http://www.agaclar.net/forum/bitkiler-ve-sagligimiz/21303.htm)

Sonul 08-06-2010 07:56

Bağışıklığımızı güçlendirmek için beslenme önerileri
 
Amerika`da Boston Massachusetts`deki Tufts Üniversitesi Yaşlanmaya Karşı
Beslenme Araştırma Merkezi`ndeki araştırmacılar, sebze ve meyvelerin
antioksidan kapasitelerini ölçüp ORAC (Oxygen Radical Absorbance
Capacity-Serbest Radikalleri Emme Yeteneği) Tablosu adını verdikleri bir
tablo hazırladılar. Bu tabloda, serbest radikalleri emme yeteneğine sahip
olan ve vücudu yaşlanmaya, kansere, diğer hastalıklara karşı koruma
kapasitesi en yüksek olan sebze ve meyveler yer alıyor. Tufts Üniversitesi
araştırmacıları `Her insan günde en az 3000 ORAC birimi vitamin ve mineral
almalıdır. 5000 ORAC birimi ise maksimum koruma sağlar` diyor.

ORAC Tablosu

Yapılan araştırmalara göre sebze ve meyvelerin 100 gramındaki ORAC değerleri
şöyle: Kuru erik 5.770

Kuru üzüm 2.830

Siyah böğürtlen 2.036

Kıvırcık salata 1.770

Çilek 1.540

Erik 949

Brokoli 890

Avokado 782

Portakal 750

Kırmızı biber 710

Kiraz 670

Kivi 602

Soğan 450

Taze üzüm 446

Mısır 400

Patlıcan 390

Muz 221

Elma 218

Taze fasulye 201

Domates 189

Kayısı 164

Şeftali 158

Armut 134

Karpuz 104

Kereviz 61

Salatalık 54

Antioksidanlar vücudu zehirlerden arındırıyor

Aldığmız besin maddeleri, hücrelerimizde oksijenle birlikte yakılarak
enerjiye dönüşür. Ancak bu yanma işlemi sırasında ortaya `oksidan` adı
verilen moleküller ortaya çıkar. Oksidanlar; kanser, damarlarda yapı
bozuklukları ve erken yaşlanmaya sebep olur. Bu oksidanlarla savaşıp onları
etkisiz hale getiren ve vücuttan atılmasını sağlayan kimyasal maddelere
`antioksidan` adı veriliyor.

bahtiyar02 08-08-2012 10:42

Sevgili Sonul bey dostum;
Tabloya baktığımda hemen hepsi günü birlik yediğimiz türler.Ancak tüketimimiz gelişi güzel.
Ellerinize sağlık.
Saygılar

darkunim 03-10-2012 17:48

kuru üzümde bu kadar değer olduğunu hiç duymamıştım :)

denizakvaryumu 03-10-2012 20:52

Yukardaki ORAC tablosu eksik...nedense gojiyi atlamışlar :)

http://naturol.com.tr/urunler/Goji-B...dan-orani.html

Goji Berry Sağlık » Goji Berry, Fidanı, Üretimi, Faydaları, Kurt üzümü, wolf berry

denizakvaryumu 03-10-2012 21:09

1 Eklenti(ler)
Eklenti 336171

pria 03-10-2012 22:15

Sanırım en yüksek ORAC değeri baharatlara ait..( liste başı karanfil, sumak, tarçın, hardal, zencefil ..)..bery'ler, kakao, çikolata da en yüksekler arasında..

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...JtZNayowo8bgwg

...Türkiye’ye özgü 9 sebze, 6 meyve ve 10 farklı içecekte, toplam fenol miktarı ile IC50 (LDL oksidasyonunu %50 inhibe etmek için gerekli antioksidan konsantrasyonu) ve PAOXI (fenol antioksidan indeksi) değerlerini incelemişlerdir.Araştırma bulgularına göre toplam fenolik miktarı açısından ceviz (7052 mg/kg) ve Türk kahvesi (2389 mg/kg) en yüksek, IC50 açısından ise yeşil biber ve portakal nektarı en düşük değerleri göstermektedir. PAOXI değerine göre en yüksek antioksidan kapasite ceviz ve kırmızı şarapta bulunmaktadır. Lee et al(2003)’in ABTS ve DPPH yöntemi ile yaptıkları karşılaştırmalı araştırmaya göre, gerek toplam fenolik ve gerekse antioksidan kapasite açısından en yüksek değeri kakao göstermekte ve bunu sırası ile kırmızı şarap, yeşil çay ve siyah çay izlemektedir. Ancak başlıca antioksidan bileşen kakaoda prosiyanidin iken kırmızı şarapta rezveratrol, yeşil çayda epigallokateşingallat, siyah çayda teaflavindir. Karadeniz vd (2004)’in yaptığı araştırma, meyveler arasında en yüksek antioksidan aktivitenin yüzde 62.7 ile narda olduğunu göstermiştir. Bunu sırası ile ayva (%60.4), üzüm (%26.6), elma (%25.7) ve armut (%13.7) izlemiştir. Sebzeler arasında ise en yüksek antioksidan aktivite kırmızı lahanada (%40.8) bulunmuştur. Kırmızı turp’ta yüzde 29.4 olan bu değer patateste yüzde 12.5, soğanda ise yüzde 14.2’dir

Ankara Üni. araştırması:
http://www.dunyagida.com.tr/haber.php?nid=2006

denizakvaryumu 04-10-2012 09:36

Mercanköşkü sık sık yemeklerde kullanın derim...

Sıralamada 3. olan , Türkiye'de doğal olarak yetişen,
hemen hemen her yemekte kullanılabilen bir bitki.
(sıralamanın 1.ve 2. sırasındaki bitkiler malesef Türkiye'de yetişmeyenler)

Mercanköşkün kültürleri de yetiştiriliyor ve suni gübre atılıyor...Doğada kendiliğinden yetişen mercanköşkü bulmak gerek.

Mercanköşk; Türkiye'de Yunan kekiği-İstanbul kekiği diye de bilinir...
Ancak Dünyada tanınan ve yaygın olarak kullanılanılan ismi Greek oregano dur.

Latince ismi; Origanum vulgare subsp. hirtum dur.

Alkali toprakları çok sever, yani alkali toprağı olup da üzülenler rahatlıkla bu bitkiyi üstelik su derdi olmadan yetiştirebilirler.

Ayrıntılı bilgi için

http://davesgarden.com/guides/pf/go/53646/

pria 06-10-2012 00:34

Antioksidan türlerinin bazıları suda, bazıları yağda çözünüyor..Sağlığımızı önemseyerek aldığımız antioksidanlı gıdaların içindeki maddelerin suda mı, yağda mı çözündüğünü bilemiyebiliriz; bu yüzden bu gıdaları alırken az da olsa sızma zeytinyağıyla takviye etmek gerekir..
Birde, antioksidanların en fazla taze meyve ve sebzelerde olduğunu sanmayalım, kuru erikte taze eriğin kat kat üzerinde antioksidan var..Pişmiş domateste çiğ domatesten kat kat fazla likopen olduğu gibi..

borayz 09-08-2013 00:25

Buradaki gibi normal gıdalarla yükseltilen antioksidan seviyesine itirazım yok ama bir miktar oksitlenmenin vücut işleyişi için gerekli olduğunu unutmayarak takviyeler vb. yoluyla antioksidan bombardımanı yapmanın yarar yerine zarar getireceğini göz önünde bulunduralım lütfen.

Bağışıklık konusuna gelirsek önerim şu olacak; vücudun savunma sisteminin en önemli kalelerinden birisi bağırsaklardır ve oradaki yararlı bakteri florasını ne kadar güçlü tutarsanız bağışıklık sistemi de o ölçüde sağlam olur.

Bunu en kolay yolu da kefirdir, kefiri sürekli olarak tüketmenizi ısrarla tavsiye ederim.

Kiraz 10-08-2013 13:13

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi borayz (Mesaj 1187967)
; vücudun savunma sisteminin en önemli kalelerinden birisi bağırsaklardır ve oradaki yararlı bakteri florasını ne kadar güçlü tutarsanız bağışıklık sistemi de o ölçüde sağlam olur.
Bunu en kolay yolu da kefirdir, kefiri sürekli olarak tüketmenizi ısrarla tavsiye ederim.

Bağırsakların önemini maalesef geç öğrenen biri olarak, son yıllarda kefir, yoğurt, ev tarhanası gibi gibi fermante yiyecekleri daha çok tercih eder olduk. "Bağısaklar vücudumuzun toprağıdır, bu toprağı canlı tutmak lazım" sözünü çok beğeniyorum.

borayz 12-08-2013 08:54

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Kiraz (Mesaj 1188163)
Bağırsakların önemini maalesef geç öğrenen biri olarak, son yıllarda kefir, yoğurt, ev tarhanası gibi gibi fermante yiyecekleri daha çok tercih eder olduk. "Bağısaklar vücudumuzun toprağıdır, bu toprağı canlı tutmak lazım" sözünü çok beğeniyorum.

Böyle tabir-i caizse ukala ukala yazdığıma bakmayın, ben de kefire esas olarak yıllarca çektiğim kronik kabızlık sorunuma çare olsun diye başladım, bağışıklık katkısını sonradan araştırıp öğrendim.
İşin ironik tarafı şu, yoğurda bu kadar düşkün bir millet, kefire bir o kadar uzak.. :(

pria 26-01-2015 16:25

Detoks ve Çiğ Beslenmenin Önemi - İndigo Dergisi

pria 17-03-2015 16:08

İşte beslenme uzmanlarının tükettiği yiyecekler - Fotoğraf Galerisi - T24


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:21.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2021