View Single Post
Eski 18-07-2012, 15:02   #52
denizakvaryumu
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-04-2006
Şehir: Ankara
Mesajlar: 9,099
Plastik tamponcu ’yenilik’ aradı, ana arıyı öldürmeyen kovan yaptı

1978’den beri kamyon ve otobüslerin sert plastik aksamlarını üreten Yıldırım Plastik’in sahibi Muzaffer Yıldırım, TÜBİTAK ile yeni proje geliştirdi ve özel bir plastikten arı kovanı yaptı. Yeni kovanlar, tahta kovanlara göre daha sağlıklı, temiz, uzun ömürlü ve ana arı ölümlerini önleyen, arı biti oluşumunu azaltan özelliklere sahip.

TÜRKİYE’de üretim yapan Mercedes, BMC, Ford, Isuzu gibi otomotiv devlerine 1978’den beri kamyon ve otobüslerin sert plastik aksamlarını üreten Yıldırım Plastik Makina Kalıp Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.’nin sahibi Muzaffer Yıldırım, şimdi de özel bir plastikten arı kovanları yapmaya başladı. Şirketin ’inovasyon’ arayışları kapsamında, TÜBİTAK ile birlikte geliştirilen yeni arı kovanları tahta kovanlara göre daha sağlıklı, temiz, uzun ömürlü ve ana arı ölümlerini önlüyor. Ayrıca arı biti oluşumunu da büyük ölçüde azaltıyor.

İlkokul mezunu sanayici

Sinop Ayancık doğumlu olan Muzaffer Yıldırım, şöyle başlıyor anlatmaya: "Babam Sinop’ta deniz taşımacılığı yapardı. Sonra İstanbul’a geldik ve çalışmaya başladım. Aslında ben teyzemin yanına İstanbul’da okumak için gelmiştim ama parasız yatılı okul kazamadım ve 13 yaşımda sanat öğrenmek için kalıp yapan bir tornacının yanına çırak oldum. Okula gidemediğim için üzülüyordum, akşam sanat okulunda teknik resim kurslarına katıldım. Askerden gelince de 1975’te plastik kalıp ustası olarak kendi işimi kurdum. Plastik mutfak eşyalarının, kapkacağın, bidonların, plastik oyuncakların kalıplarını yapıyorduk. Plastik fabrikalarına atölyelere kalıplar satıyorduk."

Mercedes’le otomotive

1978’de otomotiv sektörünün ihtiyacı olan plastik yan ürünlerin kalıplarını da yapmaya başladığını anlatan Muzaffer Yıldırım, "Süleymaniye’den Yenibosna’ya taşındım ve orada otomotiv sanayisine üretim yapmaya başladım. 1978’de Mercedes Unimog’ların bazı sert plastik parçalarının kalıplarını üretmeye başladık. Halen Mercedes’e üretimimiz sürüyor. Ford, Isuzu ile 20 yıldır, Temsa ile 10 yıldır, BMC ile 15 yıldır çalışıyoruz" diyor. Yıldırım, son 10 yıldır belediye otobüslerinin koltuklarını da blok olarak ürettiklerini Beylikdüzü’nde üç üretim tesisinde, 10 bin metrekarelik kapalı alanda 110 kişilik istihdamla otomotiv sanayisinin yanısıra, promosyon ürenleri de ürettiklerini belirtiyor.

Makine de üretiyoruz

Sokaklardaki park levhalarını, şemsiye bidonlarını, plastik rafları ürettiklerini anlatan Muzaffer Yıldırım şöyle devam ediyor: "Makinemizi kendimiz yaparız. Bu konuda Rusya’da müşterilerimiz, ortaklığımız var. Kriz tecrübemiz olduğu için üretimimiz farklı alanlara yaydık. Eskiden sadece otomotive üretirdik. Şu anda kapasitemizin yüzde 30’u otomotive çalışıyor. İzaydaş’a tıbbi atık bidonu bile üretiyoruz."

Kovan başına bal 50 kiloya çıkacak

TÜRKİYE’de kovan başına bal üretiminin dünya standartlarına göre çok düşük olduğunu söyleyen Muzaffer Yıldırım, "Arı soğuğa dayanıklıdır ama neme küfe ve buza dayanamaz. Bizim kovanda bu sorun olmaktan çıktı. Çünkü havalandırma sistemi çok iyi, temizleme imkanı çok pratik. Şu anda ayda 10 bin adet kovan üretim kapasitemiz var. İhracata da başlayacağız. Bu iş için 2 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. TÜBİTAK’tan proje bedelinin önemli bir kısmını destek olarak aldık. Yapı Kredi Bankası da proje için bizi her açıdan destekledi. Bu kovanlar ülke ekonomisine de önemli katkı sağlayacak. Türkiye’de kovan başına 15-16 kilogram olan bal üretimi dünyada 50 kilograma kadar çıkıyor. Bizim kovanlar da bu yüksek üretim rakamını yakalıyor" diyor.

Arı kovanı işine bilimsel girdik

MUZAFFER Yıldırım, plastik ürünler alanındaki tecrübelerinin farklı ürün arayışları da getirdiğini belirterek ’Arıcılık Ekipmanları’ üretimine nasıl girdiklerini de şöyle özetliyor: "Ben arı konusunu bilmezdim. Tahta sandıklardan kovanları görünce ki durumları pek iyi değildi, bu işe plastikle girmeye karar verdim. Türkiye’de ve dünyada kullanılan tüm kovan tiplerini araştırdım. Dededen gelen şeylerin ne olduğunu, bilimsel açıdan nasıl olması gerektiğini öğrendim. Bir kovanın nasıl bir şey olması gerektiğini ortaya çıkardık ve hem TÜBİTAK ile bilimsel hem de bir patent kuruluşu ile patentli üretim planladık. Mevcut kovanlar tahta olduğu için dağda, bayırda, karda, yağmurda çok sayıda faktörden etkileniyor. Tahta kısa sürede çürüyor, çatlıyor, patlıyor ve kovan bozuluyor. Arıları tavanı, duvarı akan, hasta eden evden kurtardık. İlk kez Muğla’da arıcılık konferansında tanıttık. Yabancı hocalar çok ilgilendi. Bulgaristan’da bir fuara katıldık inovasyon ödülü verdiler."

Plastik tamponcu ’yenilik’ aradı, ana arıyı öldürmeyen kovan yaptı - Hürriyet

denizakvaryumu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön