View Single Post
Eski 22-05-2012, 12:13   #6
bonsaisan
Ağaç Dostu
 
bonsaisan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-10-2005
Şehir: İzmir
Mesajlar: 2,793
Sayın Yamadorina ve diğer Bonsai dostları

Bonsai uzun bir süreç.İlk temelleri atılsa dahi istenilen görsel estetiğe gelmesi zaman ile doğru orantılı.

Her nekadar 100% doğru bir aday ile dahi başlansa bir takım işlemler ve istenilen görsel tasarıma kavuşması sürgünlerin gelişmesine sıkılaşmasına doğru şekilde budanmasına ve tabikide ağaçın gelişmesine bağlı.

Evet 21 yıl geçti.Peki ben ne yaptım.

1990 larda bu sanata aşık oldum.Yaş 15 lise yılları okul bitirme telaşı.
Üniversiteye hazırlık yılları.
Evde hakklı olarak geleçeğe yönelik aile etkisi.Balkonda toz toprak.
Ama sabır.
Sonra bir web sitesi.
Üniversite yaşamı mezuniyet ve iş bulma ya da kurma telaşı.
Sonra Yurt dışı eğitim ve yine bonsai.
Askerlik yine bonsai .
Sorun malzeme eksikliği yer sorunları.
Teknik var. Ham malzeme yok.
Malzeme bulunuyor Bakılaçak yer yok.
Yaşam telaşı ama yine bonsai yine sabır.

Aslında ben her eklediğim ağaç görselinde ya da çalışmada bir övgü almak ;ben bunu da yaptım bakalım ne yorum yapılaçak düşüncesini belkide foruma ilk yıllarda üye olduğumda zamalarda yaşadım.
Sonra baktım ki bazı bonsai dostları bir şekilde takip ediyor sayıyor seviyor ve töleras gösteriyor.
Lakin bir eksiklik bir noktada gerek kendi çalışmalarım da gereksede dostların çalışmalarında bir eksiklik var.

Kendim de ki eksikler.İşim gereği sık seyehat etmem.Ağaclarımdan yeri geldiğinde 1 hafda kadar uzak kalmam.Ve en büyük sorun yer eksikliği.
3 m kare bir balkonda köşe kapmaça oynamam.

Bonsai dostlarında ki eksiklikler ise teknik ve kompozisyon eksiklikleri.

Ve dedim ki ağaçlarımı gün ve gün günceleyim gelişmeleri paylaşayım.

Ama bu ağaçlar yaptım oldu mantığında değil yapmaya çalışıyorum ama zamanları var şeklinde.

Çalışmalarda yaptığım şeyler övgü ya da güzel şeyler duymak için değil aksine bir takım uygulamları aktarmak göstere bilmek bağabında yapılan şeyler.

Misal forumda yer alan bazı ağaçlarım ince gövdelidir.Kimi sığ saksılardadır.
Çünkü benim onları 30 -40 – 50 lt saksılarda geliştireçek bir yerim yok.
Ama ana temeleri kökleri dalları belirli konumda ya da o konuma getirilmek üzere düzenlenmektedir.

Forum da bulunan bir çok üye yaptığım seyehat ve misafir olarak kendilerine konuk olduğum süreçlerde beni şahsen tanır.Kimi ise sadece foruma bir takım ağaçlar ekliyen sürekli olarak övgü almak onura edilmek isteyen ukala biri olarak göre bilmektedir.

Diğer bir değim ile Bonsai çok çok bilen kendini bu konuda usta gören ya da zannetmek de olan biri.

Ama aslında bu konular ile ilgilenen biri değilim.

Sayın yamadorian aşağıda yazdığınız bir söz gerek forumda gereksede bana direl olarak bir çok kez söylene geldi.

Alıntı:
“size bazı sorumluluklar yüklüyor”
İşde bu sorumluk bilinçi beni aslında iyiçe zorluyor.
Her yazdığım ve her yaptığım şey doğrudur Ya da yanlıştır şeklinde bir çok yöne çekiliyor.

Bazen kendi kendime şöyle diyorum.
5 ya da 10 yıllığına ortadan bir kaybolsam sadece kendi ağaçlarım ile uğraşsam ve foruma bir satır bile yazamasam ve fotoğraf eklemesem.

Nasıl olsa forum içerisnde bir çok dost var onlar bu sanata gönül verenlere yol göstereçektir.
Ama işde o söylem yine aklıma geliyor. “size bazı sorumluluklar yüklüyor”.

Durum aslında bundan ibaret yok sa ben foruma fotoğraf ekleyeyim ya da yanıt yazayım diye uğraşmıyorum.

Sadece bu güzel sanata ne katkım olur diye uğraşı içindeyim.


Lafı uzattım gelelim asıl konuya
Bu ardıç istediği formda değil.
Sebebi:

İyi bir Bonsai geleneksel ve klasik tarzda şu temeller üzerine kuruluyor.
Asimetrik form.
Asimetrik formda ağaçın temel kuraları belidir.
İyi ve her yöne yayılan eşit oranda olmayan “Nebari” kök sistemi.
İzleyici yönünde hafif kıvrılan ve hatta size doğru eğimiş bir aşağıdan yukarı doğru konik ve orantılı bir gövde kalınlığı.
Ağaçın sağ ya da sol tarafında ve ağaçın yüksekliği 1/3 çıkan bir ilk dal.
Aynı şekilde ikinci bir dal.
Ve geride bir dal ki bu derinliği hem ilk dal ile hemde 3.geri dal ile vermesi planlanır.
Ve son olarak zirve ya da taç noktası.
Ve ortaya asimetrik bir yapı ile eşkenar olmayan bir görsel kompozisyona sahip Bonsai çalışması.

Yukarda ki görsel mimari Klasik asimetrik bir gelenekçi Bonsai görsel şeklidir.


İşde bu ardıç da bu gelenekçi tavrı sergilemek adına radikal bir değişim yapma için bu çalışmayı ekledim.

Ağaçın ilk şekline göre
1. dal bu kareye göre gövdenin önünde çıkıyor.
2. dal ters açıda olsada doğru konumda olamıyor.
3. dal ise yine aynı problemi taşıyor.
4. dal ve o noktada ki budama noktası problem yaratıyor.
Yani ağaçın doğal yapısı gövde olarak harika lakin daların konumlandırılması sorun yaratıyor.

001d.jpg
Ben burada aşağıdaki gibi bir yapıya ulaşmayı planlıyorum ve bu planım zaman olarak vadesi olan bir sürece sahip.

002d.jpg
1 dal konumu
2. dallın konumu
3. dalın konumu,
4. kısım zirve.



Şimdi yukarıda ki görsele göre ağaçın yapısı çizimsel olarak şu şekilde planlanıyor.

003d.jpg

Not: Bu çalışma olgunlaşmamış.Sadece temeleri atılmaya çalışılan bir çalışmanın kısmi süreçidir.
Ve olgunlaşması zaman alıçaktır.
Teknik konu da ki bir takım uygulamaları içermektedir.


Umarım beni şimdi daha iyi anlamışsınızdır.
Ve umuyorum ki doğru imkan ve zamanda çok daha kaliteli ve göze hitap eden çalışmalara da yer vermek isterim.
Bunu önümüzde ki zamanın göstereçeğine eminim.

bonsaisan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön