24-10-2008, 12:04
|
#2
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 04-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,230
|
"Bitki Tanıma Testleri" hakkında
Alıntı:
Guler:
Ne düşündüm biliyor musunuz? Derim ki; her sabah bir arkadaşımız kahvemize bir çiçek resmi yüklesin ve ÇOK KISA bilgi versin.
Nurbahar
Ben varım. Hem kahvehanede dersimizi de çalışmış oluruz.
Fatos_Karag
çok güzel bir fikir. Hem benim gibi acemiler de diğer bölümlerde sayfa sayfa gezmeye çalışmaktansa çiçeklerin, hem resimleri hemde genel özellikleri hakkında bir fikir sahibi olabiliriz.
malina
Bu işi yapmak için kahve uygun değil. Başka bir şey düşünüyorum.
|
Kahvedeki yazışmalar böyleydi...
Ne zamandır forumda böyle bir bölüm açmayı düşünüyordum. Yaptığım araştırmalardan bulduğum bir yazı:
Alıntı:
Tıp Öğrencileri Bitkileri Ne Kadar Tanıyor? Tıp Fakültesi Birinci ve Altıncı Sınıf Öğrencileri Arasında Bitkilerin ve Sağlıktaki Kullanım Alanlarının Bilinme Durumu
Özet
Arka plan: Alternatif ve destekleyici tedavilere olan ilgi giderek artmaktadır. Türkiye’de hastaların alternatif kaynakları kullanma durumu %30-70 arasında değişmektedir. Halk arasındaki bu ilgiye rağmen sağlık çalışanlarının bitkiler ve bitkisel tedavilerle ilgili bilgileri yetersizdir.
Amaç: Bu araştırmada tıp fakültesi birinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin bitkileri tanıma ve işlevlerini bilme durumlarının incelenmesi ve öğrenim yılı ve cinsiyet açısından bir farkın olup olmadığının araştırılması amaçlandı.
Yöntem: Öğrencilere araştırmacıların belirledikleri 10 adet bitki resmi (meyan, meşe, ıhlamur, kekik, papatya, anason, ebegümeci, nane, kuşburnu ve adaçayı) gösterildi. Öğrencilerden gördükleri bitkiyi tanıma, adını duymuş olma ve işlevini bilmeyle ilgili durumlarını bir anket üzerinde işaretlemeleri istendi. Araştırmaya birinci sınıftan 115, altıncı sınıftan ise 67 öğrenci katıldı. Katılımcıların Toplam Duyma (TD), Toplam Tanıma (TT) ve Toplam İşlevini Bilme (TİB) puanları hesaplandı, cinsiyet ve öğrenim yılı açısından karşılaştırıldı.
Bulgular: Papatya, anason, nane, kuşburnu, adaçayı ve anason, adları en çok duyulan bitkilerdi. Birinci sınıflar meyan ve ebegümecini tanımakta çok zorlanırken altıncı sınıfların bütün bitkileri %60’ın üzerinde tanıdıkları görüldü. İşlevi en iyi bilinen bitkiler ıhlamur, nane ve kuşburnu, işlevi en az bilinenler ise meşe ve ebegümeci idi.
TT ve TD puanları açısından sınıflar arasında istatistiksel bir fark varken TİB açısından bir fark saptanmadı (p sırasıyla 0,007; <0,001 ve 0,103). Kızların puanlarının genelde erkeklere oranla daha fazla olduğu görüldü.
Sonuç: Tıp öğrencileri bitkileri yeterince tanımamaktadır. Altıncı sınıftaki öğrencilerin bitkilerin kullanım alanları konusundaki bilgi düzeylerinin düşük olması mezuniyet sonrasında kendilerine başvuranlara danışmanlık vermede zorlanacaklarını düşündürmektedir. Tıp eğitimi müfredatına bitkilerin olası yarar ve risklerine ve bölgesel güncel halk uygulamalarına yönelik programlar konmalıdır.
|
Yazının tamamı (pdf)
|
|
|