agaclar.net

agaclar.net (http://www.agaclar.net/forum/)
-   2020-2021 Tohum Paylaşım (http://www.agaclar.net/forum/2020-2021-tohum-paylasim/)
-   -   İade kargolar (http://www.agaclar.net/forum/2020-2021-tohum-paylasim/44593.htm)

Kenger 15-01-2021 15:08

İade kargolar
 
Sevgili Ağaçlar.net üyeleri,
Bugüne dek 2 tohum zarfı, alıcısı kabul etmediği için bize iade edildi.
İadeler, belki de gönderimden daha karmaşık bizim açımızdan. Şöyle ki, iade haberi Sn. Muda'ya gidiyor, o bana haber veriyor, ben de kargoya gidip ücretini ödeyip paketi geri alıyorum. Tabii burada 2 şube olduğu için ikisine de bakmam gerekiyor ve iadeler peyderpey geldiğinden bu işlemi her iade için ayrı ayrı yapıyorum.

Bazı üyelerin, onca emekle hazırlayıp ayaklarına kadar gönderdiğimiz tohumları almaması, çok makul bir gerekçe yoksa kabul edilebilir bir şey değil.
Zarfı iade edilen üyelerin etkinliğe bir daha katılamaması, iadeyle ilgili masrafları karşılaması benim aklıma gelen çözümler.
Varsa başkaca önerilerinizle bu noktayı geliştirelim...

Mahmut Tebir 15-01-2021 16:34

Zarflarını iade eden kullanıcılar için ban sistemi koyun. Bir daha etkinliğe katılamasın. Geri iade edilen kargolar için onca emek veriyorsunuz ve üstüne birde kargo parasınıda siz veriyorsunuz.

obabilgesi 15-01-2021 18:49

Alıcısı kabul etmedi ne demek?
Bence derhal kişilerle iletişime geçin. Belki kargo çalışanı alıcı adresini bulamayıp “alıcı kabul etmiyor” diye geri iade yapabilir. Veya kargoyu başka birisi karşılamıştır ve kendisine not bırakılmadıysa kabul etmek istememiştir.
Kötü niyet düşünmüyorum, düşünmek istemiyorum. Hakikatten çok sinirlenirim!

TCM 15-01-2021 20:00

Alıcı-kargo firması kaynaklı elde olmayan sorunlardan iade olabilir. Tabi oran olarak az olsa da kişilerin mallığından kaynaklanan iadeler de oluyor. Burada önemli olan Urla Ekibinin mağduriyetinin giderilmesi. Sanırım gönderilerde indirim var @Muda sayesinde ancak yine de artan kargo ücretleri ile yüklü tutar iade ücretleri, çünkü iade olduğunda hem gidiş hem de dönüş ücreti alıyorlar. En düşük gönderi 25 TL. olsa iki iade yapılsa 100 TL. eder ki hem riski al, hem zaman ve emek harca üstüne bir de para ver pek kabul edilebilir bir şey değil.

halcur 15-01-2021 20:03

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Kenger (Mesaj 1602118)
Sevgili Ağaçlar.net üyeleri,
Bugüne dek 2 tohum zarfı, alıcısı kabul etmediği için bize iade edildi.
İadeler, belki de gönderimden daha karmaşık bizim açımızdan. Şöyle ki, iade haberi Sn. Muda'ya gidiyor, o bana haber veriyor, ben de kargoya gidip ücretini ödeyip paketi geri alıyorum. Tabii burada 2 şube olduğu için ikisine de bakmam gerekiyor ve iadeler peyderpey geldiğinden bu işlemi her iade için ayrı ayrı yapıyorum.

Bazı üyelerin, onca emekle hazırlayıp ayaklarına kadar gönderdiğimiz tohumları almaması, çok makul bir gerekçe yoksa kabul edilebilir bir şey değil.
Zarfı iade edilen üyelerin etkinliğe bir daha katılamaması, iadeyle ilgili masrafları karşılaması benim aklıma gelen çözümler.
Varsa başkaca önerilerinizle bu noktayı geliştirelim...

1-Bence de kargoyu kabul etmeyenler geçerli bir mazeret sunmazsa banlansın.

2-Ayrıca zahmetiniz için bir şey yapamayız belki ama iade kargo ücretleri konusunda yardımlaşabiliriz. Miktar ve hesap numarası verirseniz destek olmak isterim.

3-Diğer bir nokta. Bu daha önce de karşılaştığımız bir sorun. Bence alıcılar, adres gönderdiği gibi, belirlenecek bir kargo ücretini de önceden ödemeli. Ama kargoyu almazsa yine de 1 numaralı kural uygulansın.

obabilgesi 15-01-2021 21:07

İade kargo ücretleri hk ben de madden destek olabilirim.
Olur mu böyle şey yahu? Bizim için böyle bir etkinlik düzenlenecek, her türlü zahmetle gönüllüler bizim yorulacak, bir de üstüne bizim sorumsuzluğumuzun bedelini ödeyecek! Başlığı takipdeyim, gerekirse afişe edin kişileri lütfen...

Kenger 15-01-2021 21:40

Alıcılarla tabii ki bağlantıya geçiyoruz.
İade bedelleri ağaçlar.net üyelerinin bağışlarıyla karşılanıyor zaten. Ancak böyle bir bedelin bağışçılara yüklenmesi bana doğru gelmiyor.

_violet 15-01-2021 21:42

Etkinlikten tohum talep eden kişiler kargo ücretini etkinliğin en başından ödesinler , örneğin o yıl ortalama bir zarf gönderi ücreti 25 tl ise belirlenen ücret en azından 30 tl olabilir , tohum talep edenler lojistik merkezine adreslerini bildirirken belirlenen bir ibana bu ücreti yatırdıklarına dair dekontu da göndersinler.
Kargoları gönderen kişiye ücret topluca aktarılır, gönderici ödemeli olacak şekilde kargolar gönderilmiş olur.

iyi niyetli düşünmek istiyorum, olası bir ihtimal şu olabilir,
ben ilk defa katılıyorum bu yıl etkinliğe , herhalde etkinliği son anda yakaladım, tohumları talep ettim , bir yandan okudum kuralları şartları vb. , sonra tohum paylaşacaklar tohumları göndersin falan derken tohumlar yola çıktı dendi. ben gerçekten inanamadım, şaka gibi çok hızlı gelişti her şey . yani şöyle bir iki hafta siteye girmemiş olsam tohumların gönderildiğinden haberim dahi olmazdı ( Ama takvim denen birşey var ve tıkır tıkır işledi ) bu bir mazeret olamaz.
.bazı kuryeler gerçekten ilgisiz oluyor neden bilmiyorum. çalıştığım için çok kargo gelir bana , inanın bazıları kargonuzu getirdik sizi bulamadık notunu dahi bırakmıyor . arama zahmetinde de bulunmuyor . daha 3 ay önce bir tane kargom bu şekilde bana ulaşmadı ,ben en sonunda şubeye gittim sordum dedim kargom nerede ,3 gün beklemiş geri gönderilmiş dedi ki o gün daha 3. gün olmasına rağmen.

Bu yıl ilk defa tohum talebinde bulunan biri olarak süreçte hiçbir katkım yok gibi hissediyorum ( afedersiniz hiç emek vermeden bir hazine sahibi olmuş gibi :) , daha önceki yıllarda para toplanmış giderler için. Para toplama en başında olabilir baştan belli bir miktar konulur 30 tl-40 tl gibi , artan para da kasaya aktarılır .
Şuan giderler için de katkıda bulunmak isterim .


Tohumu talep edip kargosunu almayan da en az 5 yıl etkinliğe katılamasın .

Atilgan 15-01-2021 22:10

Sayın TCM hiç size göre bir cevap olmamış. Şöyle bir şey demenizi beklerdim

Zarfları iade edilenler paylaşıma katılabilsinler ama domates isteyemesinler

TCM 15-01-2021 22:58

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Atilgan (Mesaj 1602146)
Sayın TCM hiç size göre bir cevap olmamış. Şöyle bir şey demenizi beklerdim

Zarfları iade edilenler paylaşıma katılabilsinler ama domates isteyemesinler

@ Atilgan, o da çok ağır olmaz mı be ya. Soğanın cücüğü fıkrası gibi, isteyecek ne kaldı ki..

kaknus 16-01-2021 16:39

Ücret konusunda ben de yardımcı olmak isterim. Bizim için bu kadar uğraştınız. Küçük bir yardımımız bari olsun.

lime&mint 16-01-2021 20:29

kimisi kaçırdım yetişemedim vs diy üzülğyor kimiside iade ediyor.
kargo ücreti boyutu var birde.

kargo ücretini düşürmek amaçlı seneye ki etkinligi gardros,zebramo,dolap vb uygulamalardan yapılsa nasıl olur?Tabi site kuralları buna izin veriyorsa.

Mesela gardropsta ptt kargo bedava ama bir satış bedeli olmalı.Diger platformlarda kargo indirimli.Şuan ki fiyatlarla yarı yarıya düşer kargo ücreti.

Bu tarz sitelerde adres derdiniz de yok sipariş numarasıyla kargoya veriyorsunuz.

Tabi bu yöntem etkinlik düzenleyenleridaha fazla ugraştırır mı bilemem.Ayrıca tohum talep eden herkesin hesap açması lazım.

Tohum etkinligini düzenleyenler bence bunu bir düşünsün kolaylarına gelirse gardrops,zebramo,dolap vb uygulamalara yazıp durumu bildirsinler.

Portakal Rengi 16-01-2021 22:40

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi lime&mint (Mesaj 1602186)
kimisi kaçırdım yetişemedim vs diy üzülğyor kimiside iade ediyor.
kargo ücreti boyutu var birde.

kargo ücretini düşürmek amaçlı seneye ki etkinligi gardros,zebramo,dolap vb uygulamalardan yapılsa nasıl olur?Tabi site kuralları buna izin veriyorsa.

Mesela gardropsta ptt kargo bedava ama bir satış bedeli olmalı.Diger platformlarda kargo indirimli.Şuan ki fiyatlarla yarı yarıya düşer kargo ücreti.

Bu tarz sitelerde adres derdiniz de yok sipariş numarasıyla kargoya veriyorsunuz.

Tabi bu yöntem etkinlik düzenleyenleridaha fazla ugraştırır mı bilemem.Ayrıca tohum talep eden herkesin hesap açması lazım.

Tohum etkinligini düzenleyenler bence bunu bir düşünsün kolaylarına gelirse gardrops,zebramo,dolap vb uygulamalara yazıp durumu bildirsinler.

Bunlara gereksinimimiz yok, olmamalı.
Hiçbir çıkarı olmadan, insanlar uğraşıp yetiştirdikleri ürünlerinin tohumlarını paylaşmak istiyor. Bu anlayışın çoğalmasını bekledikleri için.
Benden birileri tohum istediği için:
Bir merkeze ücretini kendim ödediğim bir gönderiyi dağıtım merkezine gönderiyorum. Hiç kimseden ücret beklentim yok.
Dağıtım merkezi olarak adlandırdığımız yerde, hiç kimseden hiç bir ücret beklentisi olmayan insanlar, günlerce uğraşarak hatasız dağıtım yapılmasını sağlıyorlar. (Özellikle bu yıl için, sağlık riskini göze alarak yaptılar! )
Dağıtım merkezinde işlerin sağlıklı yürümesi için isteklerin kurallara uygunluğunu gözetleyen, uygun olanları listeleyen, düzenlemelerin sağlıklı yürümesi için kafa yoran vb, vb insanların da ücret beklentisi yok.
Ha ! Barkod okuma cihazlarını dağıtım merkezine gönderenler de kira istemedi bizden. Kargo bedellerini de istemediler zaten. (Umarım topladıklarımızdan karşılanıyordur.)
Dağıtım merkezi denilen yer de bir mekan. Kutular vb gereksinimleri vardır.
Ez cümle, epeyce insan para ile ilişki kurmadan epeyce işi kotarabildi. Asıl sorun şu : BU YAPILANMADAN İSTEKTE BULUNAN KİŞİ HANGİ NEDENLE BİZİ ZORLUYOR ?
Sorun para değil. Bir hesap numarası yayınlanır. Birkaç saat sonra "yeterli değere ulaştık" yanıtı gelir. (Yaşadık.)

istcallst 17-01-2021 12:46

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Kenger (Mesaj 1602118)
Sevgili Ağaçlar.net üyeleri,
Bugüne dek 2 tohum zarfı, alıcısı kabul etmediği için bize iade edildi.
İadeler, belki de gönderimden daha karmaşık bizim açımızdan. Şöyle ki, iade haberi Sn. Muda'ya gidiyor, o bana haber veriyor, ben de kargoya gidip ücretini ödeyip paketi geri alıyorum. Tabii burada 2 şube olduğu için ikisine de bakmam gerekiyor ve iadeler peyderpey geldiğinden bu işlemi her iade için ayrı ayrı yapıyorum.

Bazı üyelerin, onca emekle hazırlayıp ayaklarına kadar gönderdiğimiz tohumları almaması, çok makul bir gerekçe yoksa kabul edilebilir bir şey değil.
Zarfı iade edilen üyelerin etkinliğe bir daha katılamaması, iadeyle ilgili masrafları karşılaması benim aklıma gelen çözümler.
Varsa başkaca önerilerinizle bu noktayı geliştirelim...

Çok merak ettim kimler bu kadar kaba olabilir. Biraz exceldeki tabloyu inceledim ve kargoyu teslim almış kişiler listesiyle karşılaştım. Bir kaç isim ortaya çıkıyor henüz kargo almış listesinde göremedim. Bu kişiler ya haber vermemiş ya kargoyu kabul etmemiş. Lütfen kargoyu kabul etmeyenlere ban koyalım.

malbman 18-01-2021 07:33

Eğer gerçekten mücbir bir sebep yoksa, bu yapılan çok ayıp. İşin maddi boyutu bir kenara, altı ucu bir paket tohum için kaç kişi ne emekler veriyor ve bu emekler heba oluyor. Bence bu yapılan, insanlara küfür etmekten farksız. Fikrimce bu üyelere forum ya da tohum takas kuralları çerçevesinde en ağır cezalar verilmeli ve hatta men edilmeliler. Ayrıca bu üyelerin kim olduklarını da bilmek tüm üyelerin hakkıdır sanıyorum. Zira bu üyeler herhangi bir yaptırıma tabi tutulmaz ve gelecek yıl yine talepte bulunurlarsa en azından kim olduklarını bileceğimiz için hiç kimse onlara tohum hazırlama ve gönderme zahmetine katlanmaz.

nazlı06 18-01-2021 07:48

Benim kargom şubeye cumartesi sabah gelmiş ama bizim eleman yerinden kıpırdama adresinizde yoktunuz size ulaşamadık diye mesaj attı. Normal zamanda zile basmadan telefon acıyordu abla kapidayim diye. Durum böyle olunca ben itiraz ettim pazartesi dağıtımı bitince kuzu kuzu getirdi kargoyu böyle de olabiliyor

hosseda 18-01-2021 10:05

Bence aynı paketler bir kere daha o iki kişiye kargo bedeli tarafımızdan ödenmek suretiyle yollansın mail adreslerine de " kargonuz, ücreti tarafımızdan karşılanmak suretiyle tekrar gönderildi" diye mesaj yazılsın. Kimse kimsenin halini tam bilemez.
(önerim yapılırsa, masrafı karşılamaya talibim)

Kenger 18-01-2021 13:15

Sevgili Ağaçlar.net üyeleri,
2020-2021 tohum paylaşım etkinliği başarılı bir şekilde sonuçlandı.

Sadece bir üye tohumlarını almadı ve kargo masrafı ağaçlar.net üyelerinin bağışlarıyla karşılandı. Bu yüzden önümüzdeki yıllarda kargo paralarını önceden toplamak gibi şeylere gerek görülmedi.

Herkese sağlıklı ve verimli sezonlar dilerim.

TCM 18-01-2021 14:41

Dövmeye gitmeyecez mi şimdi...Hay bin kunduz... 'Nemeçek' e de söylemiştim halbuki...

Serdars1 18-01-2021 14:47

İade tohumlar tohum ne olucak

pupa.baski 21-01-2021 14:58

Merhabalar,
Geçen sene de benim başıma gelmişti. Kargo takibi yapmama rağmen aramadan ve günlerce telefonlara cevap vermeden kargoyu geri gönderdiler. Adaya teslim haftanın tek bir günü oluyor. Çalışanlar genellikle bir iki ay çalışıp, koşullara dayanamayıp işten ayrılıyor. Mesela çalışanlara dağıtım için hem araç vermiyor ve hem de bir haftalık birikmiş kargoyu bir günde dağıtmalarını bekliyor firmalar..hepimiz bu durumdan payımızı alıyoruz. .
Geri giden kargolar için ya da genel olarak para toplanacaksa ben de bağış göndermek isterim. Lojistik merkez ve organizasyon iş yükünü aklım zaten almıyor. Ne kadar teşekkür etsem az. Gelen hediye tohumlar için de bu vesileyle teşekkür :)

YeşimM 21-01-2021 16:24

Bence alıcısına haber vermek lazım
Satın aldığım ürünü takip etmeme ve dağıtıma çıktığı gün evde beklememe rağmen gettirmeden evde yok gerekçesiyle geri götürüp aradığımda da "yalan mı söyleyeceğm diyen "madem yoktum neden not bırakmadınız" deyince de bağırıp çağırıp telefonu yüzüme kapatan kargo çalışanı görmüşlüğüm vardır. Bazen dağıtıcı şubeyi de kandırabiiyor malesef.

Kasıtlı olarak alıcısı kabul etmediyse de yazıklar olsun, uzaklaştırın gitsin bence. Tutarsız insanın ne işi var burada.

Mustafa Oktay 25-01-2021 09:23

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Kenger (Mesaj 1602118)
Sevgili Ağaçlar.net üyeleri,
Bugüne dek 2 tohum zarfı, alıcısı kabul etmediği için bize iade edildi.
İadeler, belki de gönderimden daha karmaşık bizim açımızdan. Şöyle ki, iade haberi Sn. Muda'ya gidiyor, o bana haber veriyor, ben de kargoya gidip ücretini ödeyip paketi geri alıyorum. Tabii burada 2 şube olduğu için ikisine de bakmam gerekiyor ve iadeler peyderpey geldiğinden bu işlemi her iade için ayrı ayrı yapıyorum.

Bazı üyelerin, onca emekle hazırlayıp ayaklarına kadar gönderdiğimiz tohumları almaması, çok makul bir gerekçe yoksa kabul edilebilir bir şey değil.
Zarfı iade edilen üyelerin etkinliğe bir daha katılamaması, iadeyle ilgili masrafları karşılaması benim aklıma gelen çözümler.
Varsa başkaca önerilerinizle bu noktayı geliştirelim...

Arkadaşlar öncelikle herkesten özür dileyerek başlamak istiyorum mesajıma.
İade olan kargolardan bir tanesi maalesef bana ait. Bunun sebebi ise yaşanılan bir karışıklık oldu maalesef.
O gün bir alışveriş sitesinden çocuk için bir ürün sipariş verdim. Gelecek olan ürün büyük kutulu bir üründü. Sipariş sonrası hemen mesaj geldi. Kargonuz tarafımıza ulaştı yola çıktı diye. Bende o kargo numarası ile takibe başladım. Bu süreçte tohumların gönderildiğinden haberim yoktu. (uzun bir süre formu takip edemedim.)

Nihayet kargo geldi ben kutulu bir kargo beklerken zarf şeklinde bir kargo gelince bu işte bir karışıklık olduğunu ve hatta dolandırıcılık bile olabileceğini düşündüğüm için kargoyu iade ettim.
Daha sonrasında sitedeki arkadaşlardan biri aradı ve kargoyu neden iade ettiğimi sorana kadar gelen kargonun ne olduğunu bilmiyordum. Her ne kadar kargo şirketini arayıp kargoyu tekrar getirmelerini istemiş olsam da geç kaldığımı kargonun iade edildiğin söylediler.

Bu aksaklıktan dolayı hem bu işte emeği geçip zaman harcayan herkesten özür diliyorum, hem de bu konuda üzerime düşen ne olursa yapmaktan kaçınmayacağımı bilmenizi isterim.
Sonuçta bizim iyiliğimiz için çalışan insanları mağdur etmek bize yakışmaz.

malina 25-01-2021 18:12

Alıntı:

Daha sonrasında sitedeki arkadaşlardan biri aradı ve kargoyu neden iade ettiğimi sorana kadar gelen kargonun ne olduğunu bilmiyordum. Her ne kadar kargo şirketini arayıp kargoyu tekrar getirmelerini istemiş olsam da geç kaldığımı kargonun iade edildiğin söylediler.
Sizi arayıp neden kargoyu almadığınızı soran arkadaşa,
"Denedim ama geri göndermişler" diye haber verdiniz mi?

Olay 15 ocakta olmuştu değil mi?

Mustafa Oktay 25-01-2021 18:20

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi malina (Mesaj 1602517)
Sizi arayıp neden kargoyu almadığınızı soran arkadaşa,
"Denedim ama geri göndermişler" diye haber verdiniz mi?

Olay 15 ocakta olmuştu değil mi?

Maalesef hayır. Haber veremedim :(

Ama dediğim gibi istemeden bir olumsuzluk yaşandı ve bunun telafisi için yapmam gereken bir şey varsa yapmaya hazırım.

Mahmut Tebir 26-01-2021 16:07

Benim önerim şu şekilde.


Kargolar gönderilmeden önce tohum isteyen arkadaşlardan kargo masraflarının karşılanması istenmeli.


Kargo ücretleri iban yoluyla gönderilip karşıya kargo gönderilmeli. Böylece hiç bir riske girilmemeli.


Kargo şirketine eğer kabul edilmesse geri dönüş olmasın denilerek geri dönüş masrafının oluşmaması sağlanmalı.

malina 28-01-2021 13:12

Sadece 2 kişinin yaşattığı sorun nedeniyle bu kadar bürokrasi çıkarmaya neden yok.

Tohumlarını alamayan bir kişi var.

Bu iki kişi de bu durumun oluşması nedeniyle çok üzgün. Telafi etmek istediklerini de dile getirdiler...


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 13:51.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024