Çocukluğumda Amasya’da, ilhanlılar döneminde yapılan Bimarhane avlusunda çok güvercin beslemiştim.
Duvarlar arasından geçirilen kanallarda akıtılan su sesi ile akıl hastalarını tedavi ederlermiş.
2000 yılında Bimarhane festival kapsamında THM konservatuarı olarak hizmete açıldı. Amasyalı bir sanatçı olarak Sayın Valinin davetiyle onurlandırıldım. Bimarhane’nin şifa dağıtan duvarlarında akrilik doğa tablolarından oluşan Memleketim adlı resim sergisini açtım. Davul zurna eşliğinde konservatuar açılışı sergimin açılışıyla birlikte yapıldı. Daha sonra eşimle kısa bir müzik dinletisi yaptık. Unutamayacağım özel anılarımdan birisidir.
Şifalı Türk müziği makamları
*Nihavent pertatonik: Genel bir barış ve rahatlık duygusu verir. Kan dolaşımını ve tansiyonu düzenler. Kasları rahatlatır. Öğleyin daha etkilidir.
* Rast makamı: Başa, gözlere ve felce iyidir. Neşe verir. Seher vakti ve gece yarısı daha etkilidir.
* Rehavi makamı: Genel rahatlık hissi verir. Başa ve gözlere iyidir. Seher vakti daha etkilidir.
* Hüseyni makamı: İç organlara, kalp, mide ve karaciğere iyidir. Sükunet ve rahatlık verir.
* Hicaz makamı: Böbreklere faydalıdır.
* Acemaşiran makamı: Yaratıcılık ve sonsuzluk hissi verir. Doğumda rahatlık sağlar.
* Uşşak makamı: Ayaklara yararlıdır. Gülme hissi ve uyku verir. Gün batarken etkilidir.
* Segah makamı: Kalbe kuvvet verir. Beyne faydalıdır. Rahatlık ve cesaret verir.
* Saba makamı: Şecaat, cesaret, kuvvet ve rahatlık verir.
* Buse makamı: Karın bölgesine ve kaslara faydalıdır. Kan dolaşımını ve tansiyonu düzenler.
* Isfahan makamı: Kadın hastalıklarına iyidir.
* Neva makamı: Kalça ve bel ağrılarına iyi gelir.
* Baksı dansı: Eski Türklerde baksı adı verilen Kılkopuz ile yapılan müzik uygulaması.
* Arşetipikal hareketleri: Kol, omuz ve baş hareketleri ile hazırlık ve terapi sağlar.
* Irak makamı: Esmer tenlilerde tesirlidir. Anlamayı ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Konsantrasyonu sağlar.
Alıntıdır.
|